logo.gamebato
Frostpunk یک بازی ویدیویی تک نفره بقای شهرسازی است و داستان بازی مربوط  به سال 1886 است که در آن فوران‌های کراکاتوآ و کوه تامبورا، کم‌نور شدن خورشید و سایر عوامل ناشناخته باعث زمستان آتشفشانی در سراسر جهان و باعث ساخت تاسیساتی به نام «ژنراتور» توسط امپراتوری بریتانیا و ایالات متحده شد. بازی با سه سناریو راه اندازی شد که هر کدام دارای زمینه ها و داستان های متفاوتی هستند. این بازی پس از انتشار بازخوردهای کلی مثبتی دریافت کرد و طی سه سال پس از انتشار بیش از 3 میلیون نسخه فروخت.
امتیاز:
3.9/5
Frostpunk یک بازی ویدیویی تک نفره بقای شهرسازی است و داستان بازی مربوط  به سال 1886 است که در آن فوران‌های کراکاتوآ و کوه تامبورا، کم‌نور شدن خورشید و سایر عوامل ناشناخته باعث زمستان آتشفشانی در سراسر جهان و باعث ساخت تاسیساتی به نام «ژنراتور» توسط امپراتوری بریتانیا و ایالات متحده شد. بازی با سه سناریو راه اندازی شد که هر کدام دارای زمینه ها و داستان های متفاوتی هستند. این بازی پس از انتشار بازخوردهای کلی مثبتی دریافت کرد و طی سه سال پس از انتشار بیش از 3 میلیون نسخه فروخت.

 Frostpunk یک بازی یک بازی ویدئویی تک نفره بقای شهرسازی است که توسط استودیوهای ۱۱ بیتی توسعه یافته و منتشر شده است. داستان بازی مربوط  به سال 1886 است که در آن فوران‌های کراکاتوآ و کوه تامبورا، کم‌نور شدن خورشید و سایر عوامل ناشناخته باعث زمستان آتشفشانی در سراسر جهان و باعث ساخت تاسیساتی به نام «ژنراتور» توسط امپراتوری بریتانیا و ایالات متحده شد. بازی با سه سناریو راه اندازی می شود که هر کدام دارای زمینه ها و داستان های متفاوتی بودند. در سناریوی اصلی، بازیکن رهبر گروهی از کاوشگران است که از کمبود و ناآرامی لندن در سفری برای یافتن ذخایر عظیم زغال سنگ در شمال فرار کردند. در عوض، گروه از مهمانی اصلی اعزامی جدا می‌شوند و یک مولد گرما عظیم را در دهانه‌ای غول‌پیکری کشف می‌کنند و در آنجا مستقر می‌شوند و شهر نیو لندن را تأسیس می‌کنند. در سناریوی دوم، بازیکن رهبر گروهی از محققان از آکسفورد و کمبریج است که مسئول ایجاد یک شهر جدید به منظور حفظ دانه ها و گیاهان از سراسر جهان از زمستان آتشفشانی است.

دانلود بازی Frostpunk برای کامپیوتر | گیمباتو

آنها در اطراف یک ژنراتور واقع در یک شکاف یخی مستقر می شوند. بر خلاف بسیاری از سناریوهای دیگر، جمعیت شهر کاملاً از مهندسان تشکیل شده است و عمدتاً برای جمع آوری منابع به خود متکی هستند. در سناریوی سوم این بازی ماجراجویی بازیکن به عنوان رهبر گروهی از پناهندگان قرار می‌گیرد که ژنراتوری را که در اصل برای گروه بزرگی از لردهای ثروتمند به رهبری لرد کریون، آخرین نخست‌وزیر بریتانیا در نظر گرفته شده بود، در اختیار گرفته‌اند. بازیکن همچنین باید با امواج دائمی پناهندگانی که به دنبال سرپناهی در شهر هستند، از جمله اربابان سرنگون شده دست و پنجه نرم کند. بازیکن باید تصمیم بگیرد که آنها را بپذیرد یا آنها را رد کند و در عین حال به منابع محدودی که به آنها دسترسی دارد توجه کند. این بازی بر نیاز به اولویت بندی ساختمان ها بسته به گرمای مورد نیاز آنها تأکید می کند. خانه ها و امکانات پزشکی نیاز به قرار دادن نزدیک به راکتور دارند تا مبادا بازیکن با شیوع سرمازدگی و بیماری مواجه شود.

دانلود بازی Frostpunk برای کامپیوتر | گیمباتو

تجهیزات پزشکی و گرمخانه ها باید بالای 20- درجه سانتیگراد نگهداری شوند، در غیر این صورت غیر قابل استفاده هستند. محل های کار نیز نیاز به عایق بندی دارند که می توان از طریق بخاری یا توربین های بخار به آن دست یافت. بازیکن این اختیار را دارد که از قوانین برای تنظیم بهره وری جامعه خود استفاده کند. در اکثر سناریوها، بازیکن همچنین این گزینه را دارد که حمایت شهروندان را یا با “Order” که شامل ساختمان‌ها و قوانین برای اجرای امنیت است، یا با “Faith” که شامل ساختمان‌ها و قوانینی است را افزایش دهد. یک پلت فرم برای اعدام “دشمنان” یا “کافران” با سوزاندن آنها تا حد مرگ با بخار ژنراتور ساخته شده است. بازیکن ممکن است برای کاهش نارضایتی در شهر خود یک اعدام را برنامه ریزی کند. فناوری یکی دیگر از ویژگی‌های گیم‌پلی است که محیط سرد شهر را مجبور می‌کند با عایق‌بندی بهتر، راکتورهای قوی‌تر، خروجی صنعتی بهتر و ماشین‌آلات کارآمدتر سازگار کند.

دانلود بازی Frostpunk برای کامپیوتر | گیمباتو

ساختن یک ساختار کارگاهی به بازیکن اجازه می دهد تا در مورد فناوری و ساختمان هایی تحقیق کند که شهر را کارآمدتر می کند. این شهر همچنین می‌تواند یک فانوس دریایی برای جستجوی زمین‌های بایر یخ زده اطراف برای بازماندگان و منابع اضافی بسازد. این بازی ابتدا برای مایکروسافت ویندوز در آوریل 2018 منتشر شد، اما بعداً در اکتبر 2019 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و در فوریه 2021 برای macOS در دسترس قرار گرفت و پس از انتشار بازخوردهای کلی مثبتی دریافت کرد و طی سه سال پس از انتشار بیش از 3 میلیون نسخه فروخت. در ادامه با دانلود رایگان این بازی از گیمباتو با ما همراه باشید.

نسخه v1.6.2 – P2P | پرتابل بدون نیاز به نصب
پارت (قسمت) حجم فایل (هر قسمت) لینک دانلود مستقیم
1 2GB Download
2 2GB Download
3 2GB Download
4 2GB Download
5 947MB Download
نسخه v1.6.1 – GOG
پارت (قسمت) حجم فایل (هر قسمت) لینک دانلود مستقیم
1 2GB Download
2 2GB Download
3 2GB Download
4 2GB Download
5 1.04GB Download

راهنمای کلی برای نصب عموم بازی ها:

1. پس از دانلود، فایل ها به صورت فشرده RAR میباشد، شما برای اکسترکت کردن فایل ها از حالت RAR، نیاز دارید برنامه WinRAR v6.11 x64 نصب داشته باشید.
2. به روی فایل Setup رفته و به صورت Run as Administrator اجرا کنید. تا بازی شروع به نصب کند.
3. از اتصال بازی به اینترنت توسط Firewall جلوگیری نمایید.
توجه: جهت اجرای صحیح بازی مطمئن شوید نسخه درایور کارت گرافیک شما بروز باشد.

توجه: نسخه فشرده موجود ۵% ریکاوری شده. که مشکل اکسترکت کردن فایل ها، کاملا به صفر رسیده. در این حالت اگر فایل دانلود شده با مشکل اکسترکت مواجه شد و خطای CRC یا Password داد. اپلیکیشن Winrar را اجرا کنید، از داخل Winrar به محلی که فایل های فشرده را دانلود کرده اید رفته، و پس از انتخاب تمامی پارت ها، گزینه Repair که در قسمت بالایی نرم افزار قابل مشاهده هست را بزنید. و محل مورد نظر برای ذخیره سازی آن ها را انتخاب کنید. پس از اتمام به محل مورد نظر ذخیره فایل ها رفته و فایل ها را اکسترکت کنید.
مشکلات رایج اجرای بازی ها:
مشکل openall32 یا openal32.dll : نیاز به نصب نرم افزار OpenAl میباشد.
مشکل d3dx9 یا D3dx.dll : نیاز به نصب نرم افزار DirectX11 میباشد.
مشکل VCOMP100.dll یا XINPUT1_3.dll یا Direct3D9 یا X3daudio1_7.dll : نیاز به نصب نرم افزار DirectX میباشد.
مشکل Orginal disk not found : بازی نیاز به کرک دارد و از راهنمای موجود استفاده کنید.
مشکل xlive.dll : نیاز به نصب نرم افزار Games for Windows LIVE میباشد.
مشکل msvcp120.dll یا msvcp110.dll یا msvcr100.dll : بنیاز به نصب نرم افزار Microsoft Visual C++ Runtime میباشد.
مشکل framework : نیاز به نصب نرم افزار Microsoft .NET Framework میباشد.
مشکل Fatal Error : نیاز به نصب نرم افزار Microsoft .NET Framework میباشد.
مشکل در Save شدن بازی : نیاز به نصب نرم افزار Steam و یا Games for Windows LIVE میباشد.
مشکل OpenGL : نیاز به نصب یا بروزرسانی درایور گرافیک دارید .
مشکل steam_api.dll : باید بازی را همانند راهنمای موجود (آنتی ویروس غیر فعال) ، کرک شود.

دارای میانگین امتیازات 84 از 100 در وبسایت منتقدین متاکریتیک.

نامزد دریافت جوایز BAFTA.

نامزد و برنده ی جوایز متعدد بین المللی. از بهترین شبیه ساز های شهر سازی و بقا.

انجام این بازی فقط به افراد بالای 16 سال توصیه می گردد.

سیستم پیشنهادی سیستم مورد نیاز سخت افزار
3.2GHz Quad Core Processor 3.2GHz Dual Core Processor CPU
GeForce 970, Radeon RX 580 or equivalent with 4GB of video RAM GeForce GTX 660, Radeon R7 370 or equivalent with 2 GB of video RAM VGA
8GB 4GB RAM
8GB 8GB HHD
Windows 7/8/10 64-bit Windows 7/8/10 64-bit OS
DirectX 11 DirectX 11 software

بازی های مشابه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی