logo.gamebato

پیش غذایی به عنوان Early Access ! بررسی بازی Baldur’s Gate 3

پیش غذایی به عنوان Early Access ! بررسی بازی Baldur’s Gate 3 | گیمباتو

پیش غذایی به عنوان Early Access ! بررسی بازی Baldur’s Gate 3 | گیمباتو

اینجوری شروع کنم که Baldur’s Gate 3 نزدیک ترین تجربه به بازی Dungeons & Dragons رومیزی را به شما می دهد! سیستم های این بازی RPG متمرکز بر داستان هستند و به شما اجازه می دهند دقیقاً همان کارهای هوشمندانه اما مضحک را انجام دهید که از یک انسان Dungeon Master می خواهید؛ اگر بتوانید انجامشان دهید. به‌جای «نه» ساده‌ای که از اکثر بازی‌های RPG دریافت می ‌کنید، وقتی می ‌پرسید آیا می ‌توانید با بالا رفتن از پشت کوه و یورش مخفیانه به لانه آدم های بد، از کل کوئست رد شوید، دروازه Baldur’s 3 به شما می ‌گوید که امتحانش کنید! این یک شروع چشمگیر است، اما این بازی فعلا یک بازی با دسترسی زود هنگام است. در حال حاضر به اندازه کافی اشکالات ناامید کننده و نواحی نیازمند به پولیش وجود دارد که بهتر است قبل از شروع آن منتظر بمانید تا بازی تمام یا بهتر شود.

تعاملات انعطاف ‌پذیر بین توانایی ‌های شخصیت و جهان به هر کلاس شخصیتی این فرصت را می‌ دهد تا به گونه ‌ای که معمولاً نمی‌تواند بدرخشد. مثلا یک جادوگر الف میتواند یک طلسم داشته باشد که فاصله پرش را سه برابر می کند. در حالی که این یک توانایی بسیار موقعیتی در بیشتر بازی‌ها است و واقعاً ارزش صرف یک جای طلسم را ندارد، در Baldur’s Gate 3  می ‌تواند به شما این امکان را بدهد که به گنج های پنهان برسید، موقعیت برتری برای باراندن طلسم هایتان به دست آورید، یا حتی موانع را به طور کامل دور بزنید همچنین بازی بسیار راه ‌های جالبی برای ترکیب قابلیت به شما میدهد که به طور حتم شما را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد. Larian Studio طراحی سطح و تعامل محیطی را به عنوان بخشی از نحوه برنده شدن در نبرد ها و حل پازل ها می داند.

محیط‌ ها و شخصیت ‌ها شگفت ‌انگیز به نظر می ‌رسند و به سبکی اشباع شده اما واقع‌گرایانه ارائه شده‌ اند که قطعاً نسخه پنجم کتاب‌های Dungeons & Dragons را تداعی می‌ کند. فکر کنید اگر Dragon Age به جای آوردن ظاهری سبک تر و رمانتیک تر از Dragon Age 2 و Inquisition کمی بیشتر شبیه Origins می ماند، امروز چه شکلی می شد. مناطق بیرونی مملو از زندگی، جزئیات و داستان های کوچک برای کشف هستند. سیاه چال ها به طور مناسبی تاریک و پر از تله های مرگبار و شگفتی های دیگر هستند، با وجود اینکه بیشتر آن هایی که در Early Access کاوش خواهید کرد کمی کوتاه هستند.

مبارزات نوبتی

مبارزات نوبتی نیز به خوبی طراحی شده است. احساس ویرایش پنجم Dungeons & Dragons را کاملا به شما میدهد، اما همچنین می‌ داند که چه زمانی باید از آن منحرف شود تا از یک خطا جلوگیری کند. بسیاری از بازی‌های کلاسیک مبتنی بر Dungeons & Dragons ، از جمله دو بازی اول Baldur’s Gates، تلاش کردند تا میخ مربعی مبارزات Real-time را به حفره‌ ای که سیستم d20 است بکوبند (نبرد در Dungeons & Dragons رومیزی همیشه چرخشی بوده است). ابتکار عمل برای تعیین اینکه چه کسی اول شروع میکند واقعا مهم است. خیلی راحت ‌تر است که موقعیت را بررسی کنید و منابع خود را مدیریت کنید و در عین حال به نحوه کنترل محیط فکر کنید. مطمئناً، مبارزات Real-time می ‌توانند کارساز باشد، به ‌ویژه در بازی‌هایی که شما عمدتاً یک شخصیت را کنترل می ‌کنید، اما در این نوع بازی چون ازچرخش نوبتی بازی رو میزی الهام گرفته، اینگونه بسیار بهتر عمل می ‌کند و احساس بسیار زیبا تر و واقعی تری را به شما می دهد.

پیش غذایی به عنوان Early Access ! بررسی بازی Baldur’s Gate 3 | گیمباتو

هیچ چیزی مانع شما نیست که بعد از هر نبرد به کمپ برگردید و استراحت کنید.

از آنجایی build های Early Access فقط به چهار یا پنج سطح کاراکتر اول محدود می‌ شود، برخی از مشکلات سیستمی را نیز برجسته می ‌کند. کاراکترهای سطح پایین دارای چنین سطح سلامتی کوچک و ضربه های غیرقابل توجهی هستند که حتی درگیری ها و مبارزات کم خطر نیز می تواند با عجله کردن مرگبار شوند. جادوگران می ‌توانند قبل از چرت زدن طولانی، تنها چند بار از قدرت خود استفاده کنند، و شخصیت‌های نزدیک زن بیشتر نوبت ها به جز شمشیر زدن نمی توانند کار دیگری انجام دهند. شما واقعاً هیچ چیز جالبی برای انجام دادن پاداش یک بار در نوبت خود نخواهید داشت تا در آینده سطح شخصیتتان را بالا ببرید، بنابراین به نظر این یک منبع هدر رفته است. همه اینها مشکلاتی هستند که برای حل آنها نیاز به تجدید نظر در برخی از اصول Dungeons & Dragons دارند (که در سطوح بالاتر به خودی خود از بین می روند).

همچنین هیچ دلیلی وجود ندارد تا شما را از بازگشت به کمپ و استراحت پس از هر مبارزه باز دارد. یعنی میتوانید هر زمان که بخواهید به طور کامل خود را درمان کنید و همه جادو های خود را به دست بیاورید. این یعنی Baldur’s Gate 3 احساس قرار گرفتن در یک ماجراجویی طولانی و خطرناک را، که جزء اصلی Dungeons & Dragons است، از دست می دهد که در آن باید به دقت در مورد منابع محدود خود فکر کنید.. بازی‌های مشابهی مانند Pillars of Eternity این مشکل را حل کرده‌اند و به شما اجازه می ‌دهند تعداد محدودی از وسایل کمپینگ را با خود حمل کنید و برای تکمیل آنها باید به یک شهر بزرگ برگردید. شاید در نسخه کامل این قضیه متفاوت باشد. اما در حال حاضر، این قضیه همه چیز را بسیار آسان می کند.

در جوار قهرمانان

Baldur’s Gate 3 از همان ابتدا کار شگفت انگیزی را برای جلب توجه شما انجام می دهد. این ماجراجویی از همان دقیقه اول قانع کننده است و با شخصیت ها، مکان ها و تحولات داستانی هیجان انگیز در طول مسیر هرگز شما را خسته نخواهد کرد. بازیگران پویا و پیچیده هستند، با صداگذاری عالی و دیالوگ نویسی فوق العاده حتی برای بازیکنان کوچک!

هر یک از همراهان شما اگر نه لزوماً دوست داشتنی، بلکه خاطره انگیز خواهند بود.. شما کاملا مجاز به تنبیه شخصیت ها اگر کار بدی انجام دهند هستید، و حتی اگر آن ها را بکشید، بازی ادامه خواهد داشت، که این یک امر بسیار عالی است. از blademaster باهوش ویل گرفته تا جادوگر مغرور گیل، هر کدام شروعی از داستان های شخصی گسترده و جذاب را ارائه می دهند که من هیجان زده هستم که روزی پایان آن را ببینم. از سوی دیگر، من نسبتاً ناامید شدم که در حال حاضر تنها شش کلاس در نسخه دسترسی زودهنگام Baldur’s Gate 3 موجود است و آنها (تا حدودی) “پایه ترین” کلاس ها هستند: Fighter، Wizard، Cleric، Rogue، Ranger، و Warlock. تصور می‌کنم با نزدیک ‌تر شدن به انتشار کامل، کلاس های بیشتری اضافه خواهند شد، اما در حال حاضر گزینه ‌ها بسیار محدود هستند. با این حال، برای جبران این، لیست نژاد های قابل بازی نسبتاً گسترده است. Larian Studio در اینجا فراتر از بدیهیات رفته است، به خصوص که NPC های خارج از جهان کاملاً به پس زمینه شخصیت شما واکنش نشان می دهند.

متأسفانه Baldur’s Gate 3 گاهی اوقات از نظر فنی کمی آشفته است. باگ‌ های زیادی وجود دارد، از اشکالات خنده‌ دار هوش مصنوعی گرفته تا مسدودکننده‌ های ناامید کننده پیشرفت که تمام تلاش‌ ها را غیرممکن می ‌کنند. برخی از کات سین‌ ها هنوز ناتمام به نظر می ‌رسند. همچنین Alt+Tab کردن در حین بارگیری صفحه نمایش، حتی در حالت پنجره بدون حاشیه، اغلب باعث قفل شدن یا بسته شدن کامل بازی می شود.

سخن آخر

مسائل فنی برای دسترسی زودهنگام قابل درک است، اما اگر می خواهید یک تجربه صیقلی و بدون درد داشته باشید، باید منتظر انتشار کامل آن باشید. فعلا این نسخه به اندازه کافی ارزش دارد که واقعاً در مورد نسخه ی اصلی آن هیجان زده باشید که احساس می کنم Baldur’s Gate 3 سزاوار آن است که پس از اتمام کار با دیدی تازه و یا حداقل بسیار کامل تر از آن لذت ببرید. لحظات متعددی از عظمت داستان سرایی واقعی، یک سیستم مبارزه نوبتی هیجان‌ انگیز و مؤثر و آزادی استفاده از توانایی های کلاس های مختلف به روش‌های بیرون از جعبه را خواهید دید. خلاصه بگویم با آنچه از بازی هست سرگرم خواهید شد، ولی خود را با این پیش غذا سیر نکنید!

ضمناً به روزترین و کامل ترین نسخه ی منتشر شده از این بازی رو می توانید با کلیک برو روی Baldur’s Gate III بیابید و در اسرع وقت ، کاملاً رایگان دانلود کنید !

پیش غذایی به عنوان Early Access ! بررسی بازی Baldur’s Gate 3 | گیمباتو

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی