logo.gamebato
امتیاز:
3.9/5

بهترین بازی های مستقل برای پلی استیشن 5

اگر شما هم به دنبال بهترین بازی های مستقل برای پلی استیشن 5 یا همان بازی های مستقل PS5 هستید تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید که یک لیست کامل از بازی های محبوب برای شما آماده کرده ایم و از همین جا یعنی گیمباتو منبع اصلی دانلود بازی برای پلی استیشن و کامپیوتر در ایران می توانید آنها را مستقیم دانلود، اکسترکت، نصب و فعال کنید.

شاید در عنوان مقاله ما واژه مستقل کمی برای شما گُنگ باشد. به بازی هایی اشاره دارد که معمولا توسط یک تیم کوچک با افراد کم و بدون حمایت تولید کننده یا ناشر تولید می شوند. اما به معنی این نیست که این نوع بازی ها کیفیت و هیجان کافی را نداشته باشند.

بهترین بازی های مستقل برای پلی استیشن 5

هیچ کنسولی بدون یک صحنه بازی مستقل در حال رشد واقعاً کامل نیست – از روزهای Xbox 360 و PS3 به بعد، این بازی های کوچکتر بودند که سرگرمی بسیار زیادی را برای گیمرها فراهم کرده اند، اغلب از طریق ویترین فروشگاه های دیجیتال و با قیمت های پایین تر.

آن‌ها اغلب کمی کوچکتر و کم کارتر از استودیوهای AAA هستند و ممکن است سبک‌های هنری یا جهت‌گیری بدیع داشته باشند که آنها را واقعاً منحصربه‌فرد می‌کند، و ما عاشق آزمایش با آنها هستیم. پلی استیشن 5 طرفداران زیادی دارد، زیرا همه بازی های مشابه PS4 روی آن نیز کار می کنند. در اینجا همینک ما به معرفی برترین بازی های مستقل برای پلی استیشن  5 می پردازیم.

1. بازی Disco Elysium

بازی Disco Elysium یک بازی مستقل در ژانر نقش آفرینی و استراتژی است که توسط استودیوی ZA/UM برای PS5 منتشر شده است. دیسکو الیسیوم برترین آر پی جی مستقلی است که در سال های اخیر بازی کرده ام، و یک تجربه کاملا منحصر به فرد است.

1 5

این بازی نقش آفرینی (RPG) واقعاً این سبک را به مکان های جدیدی می برد و صرفاً به خاطر میزان تعهد آن به موضوع، به شما امکان می دهد نه تنها با طیف وسیعی از شخصیت ها و مکان ها بلکه با روحیه خود در مکالمات داخلی نیز تعامل داشته باشید.

هیچ دو بازی شبیه به هم نخواهند بود، زیرا شما نقش یک پلیس افسرده و خودشکسته را بر عهده می گیرید که تلاش می کند یک قتل وحشتناک را حل کند که همه در یک شهر بندری بزرگ اتفاق می افتد. چیزهای زیادی در جریان است، اما همه آنها درخشان است.

2. بازی Hades

در بازی Hades شما پسر خود Hades هستید که باید به آن کمک کنید تا به کمک عموهایش زئوس و پوزایدون، پسر و دختر عموهایش دیونوسوس، آتنا، هرمس ، آرتمیس و یک دوست قدیمی در تاناتوس، یعنی خدای مرگ، از چاله های تارتاروس فرار کند.

Hades

هادس به دلایل خوب زیادی که دارد دارای طرفداران زیادی است، با ترکیبی متخصص از اکشن های سرکش و داستان سرایی صمیمانه. شما سعی خواهید کرد بارها و بارها از دنیای زیرین فرار کنید، تاکتیک های جدید یاد بگیرید و هر بار از طیف جدیدی از قدرت ها استفاده کنید.

همانطور که این کار را انجام می دهید، داستانی زیبا درباره خانواده و غم و اندوه به شما داده می شود، با ضربان داستان تضمین می کند که هیچ تلاش شکست خورده ای برای فرار مانند یک شکست واقعی احساس نمی شود. این یک بازی مستقل درخشان است که مطمئنا شما را جذب می کند.

3. بازی The Forgotten City

بازی The Forgotten City یا همان شهر فراموش شده، دیگر بازی مستقل برای پلی استیشن 5 است که در سبک رازآلود توسط استودیوی Dear Villagers و Modern Storyteller منتشر شده است.

دانلود بازی The Forgotten City برای کامپیوتر | گیمباتو

شهر فراموش شده بازی دیگری با مضامین کلاسیک، شما را وارد یک حلقه زمانی در پناهگاه روم باستان می کند، جایی که اگر حتی یک نفر مرتکب هر نوع گناهی شود، همه می میرند. وظیفه شما این است که بفهمید چرا و چگونه این اتفاق می افتد و ببینید آیا می توانید فرار کنید.

این یک بازی معمایی درخشان است که شما را با یک بازیگر شیطانی ملاقات خواهد کرد و تصمیم می‌گیرید با گذشت زمان، طبق شواهد، به چه کسی اعتماد کنید، و با پایان‌های متعدد برای کشف، مطمئناً مسیر خود را از طریق آن می‌سازید.

4. بازی Outer Wilds

بازی Outer Wilds یک بازی بازی معمایی عالی که شما را در طول داستان خیره کننده خود امتحان می کند.

دانلود بازی Outer Wilds برای کامپیوتر | گیمباتو

اگر صداهای یک بازی معمایی را دوست دارید، یکی دیگر از کلاسیک های اخیر بازی Outer Wilds یا وحشی داخلی است که توسط استودیوهای Annapurna Interactive و Mobius Digital در ژانر اکشن و فضایی برای پلی استیشن 5 و همچنین کامپیوتر منتشر شده است. این یک بازی درخشان است که حول یک حلقه زمانی نیز می چرخد، این بار شما را موظف می کند تا بفهمید چرا یک منظومه شمسی کوچک هر بار در حال فروپاشی است.

با عبور حلقه‌ها، به آرامی چیزها را کنار هم قرار می‌دهید، متون باستانی را رمزگشایی می‌کنید و دقیقاً متوجه می‌شوید که چه اتفاقی افتاده است که کاغذ لمسی را روشن کرده و به چرخه حیات این منظومه شمسی پایان می‌دهد. این یک تجربه مسحورکننده است و توصیه می کنیم با کمترین دانش ممکن وارد شوید.

5. بازی The Pathless

بازی The Pathless یک بازی اکشن و ماجراجویی در مورد لذت حرکت و یک تجربه مجلل است. شما نقش یک شکارچی را بازی می کنید که توسط مردمش فرستاده شده است تا از گسترش فساد در سرتاسر زمین جلوگیری کند، و این کار را با از بین بردن جانوران غول پیکری که به نوبه خود مناطقی را اشغال کرده اند انجام خواهید داد.

دانلودبازی The Pathless برای PC | گیمباتو

پیچ و تاب این است که شما با زمان‌بندی شلیک‌های کمان خود به اطراف حرکت می‌کنید، هدف‌ها را به ترتیب هدف قرار می‌دهید تا سرعت خود را افزایش دهید، و صرفاً حرکت در دنیای باز زیبای آن و یافتن اسرار و ارتقای جدید به شدت رضایت‌بخش است.

با کاوش در دنیای بازی و حل پازل، بازیکنان کریستال هایی را جمع آوری می کنند که می توان از آنها برای ارتقاء توانایی های عقاب استفاده کرد.

6. بازی Stray

این بازی کوچک دوست‌داشتنی شما را در پنجه‌های گربه‌ای کنجکاو قرار می‌دهد که در آینده‌ای دور به یک شهر روباتیک محصور می‌افتد و باید با کمک برخی از شهروندان دوست‌دار آن شهر راه خود را پیدا کند. Stray با توجه به تیم کوچک به طرز شگفت انگیزی زیبا و واقعا جذاب است.

بهترین بازی های کامپیوتر سال 2022

این بازی مستقل شگفت انگیز راهی عالی برای سکونت کامل در دنیای آشفته ذهن یک گربه برای چند ساعت است. بازی Stray از برترین بازی های مستقل برای پلی استیشن 5 است که داستان گربه ولگردی را دنبال می کند که در شهری با ربات ها، ماشین ها و باکتری های جهش یافته سقوط می کند. گربه Stray قصد دارد به کمک یک پهپاد به نام B-12 به زندگی خود بازگردد. در طول بازی شما باید به گربه کمک کنید تا از خود در برابر زورک ها و دشمنان متخاصم که قصد کشتن او را دارند محافظت کند.

7. بازی Dredge

اگر تا به حال می‌خواستید در دریای الدریچ قایقرانی کنید، بازی Dredge انتخابی عالی است که مناظر زیادی برای دیدن دارد.

Dredge

اگر داستان‌های وهم‌آور غم‌های دریایی را دوست دارید، Dredge یک بازی کوچک فوق‌العاده است که می‌توانید آن را امتحان کنید – سطل‌های سبکی دارد و فقط چند ساعت طول می‌کشد تا بازی کنید. شما نقش یک ماهیگیر را در یک اقیانوس خشن بازی می کنید که سعی می کند از پس فراموشی خود بربیاید.

در اعماق دریا حرکت کنید و ماهی های صید شده را در سواحل دریا به مردم بفروشید و قایق خود را برای رفتن به مناطق دورتر به وسایل مورد نیاز تجهیز کنید.

8. بازی Solar Ash

این بازی اسکیت فضایی فوق‌العاده شبیه هیچ چیز دیگری نیست و دارای سبک بصری است که دائماً شگفت‌انگیز است.

دانلود بازی Solar Ash برای PC | گیمباتو

مانند The Pathless، بازی Solar Ash تماماً در مورد حرکت و احساسی است که به شما می دهد. در پایان روزها اتفاق می‌افتد، زیرا تمدنی در حال نابودی است، و شما تصمیم می‌گیرید ببینید آیا اوضاع را درست می‌کنید یا نه، دوباره هیولاهای غول‌پیکر را نابود می‌کنید تا فساد آنها را از زمین پاک کنید.

Solar Ash یک سبک هنری دارد که سال ها و سال ها آن را به خاطر خواهیم داشت و احساس اسکیت سواری در محیط های عظیم آن کاملاً عالی است. به علاوه این یک بازی بسیار طولانی نیست.

همانطور که در مقدمه خود گفتیم، به لطف سازگاری کامل پلی استیشن 5 با بازی‌های PS4، تعداد زیادی بازی مستقل برای PS5 وجود دارد، بنابراین تعداد بی‌شماری برای انتخاب دارید. این سوالات ممکن است به شما کمک کند تا مسائل را برای شما محدود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی