logo.gamebato

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

همانطور كه می دانیم، سال ٢٠٢٣ تا كنون سال بزرگی در صنعت بازی سازی بوده است. با پیشرفت تكنولوژی هوش مصنوعی (AI)، “Machine learning”, “RPA” و “Edge computing”, و … تحول بزرگی در صنعت بازی سازی به وجود آمد. علاوه بر آن، شروع استفاده از “Unreal Engine 5” تاثیر فراوانی بر جلوه های بصری بازی ها داشت. (هرچند تعداد بازی هایی كه از آن استفاده كرده اند فعلا محدود است). علاوه بر این، بسیاری از بازی های زیبایی كه تولید كنندگان قول آن را برای سال ٢٠٢٢ داده بودند در سال ٢٠٢٣ انتشار یافتند و همین امر باعث شد كه تعداد بازی هایی كه در این سال منتشر شد بسیار بیشتر شود. لازم به ذكر است در اینجا فقط به بازی های كامپیوتری (PC) اشاره می كنیم و بازی های پلتفرم های دیگر را برای بعد می گذاریم. لیست زیر برترین بازی های سال ٢٠٢٣ از دید منتقدین تا كنون است كه البته طبیعتاً ممكن است تا حدی با سلیقه ی هر فرد مغایرت داشته باشد.

١٥.  Age of Wonders 4

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

آیا از بازی های “Civilization”, “Warhammer”, “Humankind”, “Heroes” لذت بردید؟ حال شما را با یكی از برترین بازی های این سبك آشنا می كنم!  “Age of Wonders 4” نه تنها یكی از زیبا ترین بازی های سبك 4x است، بلكه ریزه كاری هایی در آن است كه آن را از تمامی بازی های این سبك متمایز كرده و به شما این امكان را می دهد كه پیشرفت و انتخاب خود را نه تنها در داستان و سیر داستان بلكه در جزعیات ظاهری مردم خود ببینید. با هر پیشرفت تكنولوژی شما، ظاهر مردمانتان تغییر می كند و بر خلاف “Civilization” كه در نهایت همه به تانك و هواپیما می رسیدند، این تفاوت ها منحصر به فرد است. شما حتی می توانید ظاهر مردم خود و خلق خوی ابتدایی آنها را از صفر طراحی كنید! علاوه بر این ها، نبرد ها به شدت به استراتژی نیاز دارند و شما با استراتژی درست می توانید ارتشی بزرگتر از خود را شكست دهید. به طور خلاصه “Age of Wonders 4” تركیبی از تمامی مكانیك های مرد علاقه شما در بازی های 4X با چاشنی هایی خاص و داستان و طراحی های زیبا است. به روز ترین نسخه های نصبی منتشر شده از این بازی چشم نواز را می توانید با بالاترین سرعت ممکن از لینک های مستقیم دانلود موجود بر روی صفحه ی Age of Wonders 4 بر روی وبسایت گیمباتو رصد کرده سپس در زمان اراده دانلود ، نصب و در نهایت اجرا کنید.

١٤. Atomic Heart

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

سال ١٩٣٠ است و دانشمندان روس توانسته اند به یك پیشرفت عظیم رباتی دست پیدا كنند طوری كه تا ١٩٥٠ حزب كارگری شوروی منحل شد و كاملا با ربات هایی جایگزین شد كه همه به یك ذهن مركزی متصل بودند. بازی از چند سال بعد از این اتفاق شروع می شود. حال تكنولوژی جدیدی به وجود آمده كه به انسان ها اجازه می دهد از طریق سیم های متصل به مغزشان با ذهن خود به ربات ها دستور دهند و علاوه بر این، بتوانند به ذهن یكدیگر متصل شده و اطلاعات شان را به اشتراك بگذارند. سرگِی، شخصیت اصلی این بازی، با رویای اینكه هركس می تواند به طور برابر به دیگران و همه و اطلاعات دسترسی داشته باشد باور دارد. سرگِی، مجهز به یك دستكش رباتی هوشمند است كه قابلیت هایی مانند جابه جا كردن اشیا با ذهن  و كنترل هوای سرد و ایجاد یخ را دارد. بعد از جست و جوی آزمایشگاه، سرگی متوجه می شود كه ربات های صلح طلب وحشی و تشنه ی خون شده اند و شاید رویایش آن قدر ها ممكن نباشد.

در اینجا بیشتر از این از “Atomic Heart” نمیگویم فقط اضافه كنم كه این بازی واضحانه بسیار از بازی “BioShock Infinite” الهام گرفته است ولی داستان جذاب، طراحی های زیبا و تركیب شان با خشونت و خونریزی و البته قابلیت های خاص بازیكن این بازی  “Shooter” / “Puzzle” را در لیست برترین بازی های 2023 جا داده است.

١٣. Company of Heroes 3 Multiplayer

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

١٠ سال از انتشار بازی “Company of Heroes 2” ، كه یكی از محبوب ترین بازی های “Strategy” / ”Action RTS” است، می گذرد و حالا قسمت سوم این سری، جنگ جهانی را به سمت مدیترانه می برد. منطقه ای كه در كمتر بازی ای به آن پرداخته شده است. بخش “Single player” به دو “campaign” بزرگ ایتالیا و جنگ در آفریقای شمالی تقسیم می شود. در این بازی، طراحی نقشه و زمین ،به ویژه در ایتالیا، بسیار زیباست و به ریز جزئیات نقشه نگاری توجه شده است. مدل های كشتی ها و تانك ها بسیار زیبا طراحی شده اند و ساختمان ها حس واقعی ای از منطقه ی مدیترانه به بازیكن می دهند. اما دلیلی كه این بازی را وارد این لیست می كند بازی كردن چند نفره آن (Multiplayer) است. در حالی كه بازی تك نفری (Single Player)  نوبتی (Turn Base) است، بازی چند نفره به بازیكن این امكان را می دهد تا بر بازی در هر لحظه و مكانیك حزبش تمركز كند. یكی از اصلی ترین جنبه ها در “Company of Heroes 3” این است كه اهمیتی ندارد كه چقدر تجربه یا چقدر نیرو دارید، ذهن خلاق تر با تاكتیك های قوی تر همیشه برنده است.

١٢. Dredge

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

شاید توقع دیدن یك بازی شبیه ساز کامپیوتری با موضوعیت ماهی گیری را در لیست برترین بازی های سال ٢٠٢٣ نداشته باشید امّا “Dredge” تنها یك شبیه ساز ماهی گیری نیست. شما به عنوان یك ماهی گیر كه كشتی اش در نزدیكی یك شهر كوچك با مردمی مهربان ولی مرموز خراب شده است بازی می كنید و هدف شما كار كردن برای پرداخت بدهی تان در ازای تعمیر قایق تان، ارتقا آن و ارتقا وسایل تان است تا اینكه كم كم به اسرار بیشتری از دریا های تاریك پی می برید. در ظاهر، شما فقط باید كشتی تان را به سمت مكان های ماهی گیری ببرید و با انجام بازی های كوچك، ماهی بگیرید، انبار كشتی تان را مدیریت كنید، با فروش ماهی ها پول كسب كنید و شب را صبح كنید. اما جدا از اینكه حدود ١٠٠ گونه ماهی با ویژگی های متفاوت در مكان ها و زمان های متفاوت وجود دارند، به مرور زمان متوجه می شوید كه زمان فقط وقتی میگذرد که کار میکنید یا می خوابید و بیرون بودن در تاریكی یا شنیدن زمزمه های اسرار آمیز باعث آسیب زدن به سلامت روان شما می شود و می تواند شما را تا جنون پیش ببرد. ممكن است هیولا هایی به شما حمله كنند، سنگ هایی در مسیریتان ظاهر شوند یا توهماتی شما را گول بزنند و در هر حال به كشتی تان آسیب می زنند. این در حالیست که بازی همواره شما را به کار در شب تشویق می کند.

گرافیك رنگارنگ، داستان هوشمندانه، صدای دریا و آهنگ آن “Dredge” را به فانوسی در تاریكی و اسرار دریا تبدیل كرده است.

١١. Have a Nice Death

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

یك صبح شنبه مرگ به دفترش در شركتش می رود و خسته از تمام كار های اداری، متوجه می شود حجم كار هر روز بیشتر می شود. غم و اندوه ها ، كه كارمندان مرگ هستند، برای سود بیشتر و رقابت هر روز بیشتر از دیروز روح جمع می كنند و باعث مرگ و میر و در نتیجه سختی كار مرگ می شوند. پس مرگ تصمیم می گیرد درسی به آنها بدهد. “Have a Nice Death”یك بازی rouge like/action است كه شما با عنوان خود مرگ سعی می كنید فساد در كمپانی را كنترل كنید. چاشنی طنز  و طراحی های شبحوار/كارتونی  و انیمیشن های فوقالعاده، این بازی را بسیار شیرین و لذت بخش كرده و موسیقی بازی نیز در راستای این فضا به جذابیت بازی افزوده. Boss های بازی كه همان غم ها هستند، هر كدام الگوی مجزایی دارند و به زیبایی ساخته شده اند كه البته یكی از سخت ترین قسمت های بازی مبارزه با غم هاست.

مرگ در نبرد بسیار سریع است و میتواند در طول مسیر، به انتخاب شما، به سلاح های مختلفی مسلح شود.او خیلی به دفاع اهمیت نمیدهد و روح حمله تمركز دارد و همین زنده ماندن را سخت میكند. ولی از آنجا كه او مرگ است، اگر شكست بخورد به دفترش بر می گردد. اگر بازی های “Hades” یا “Rouge Legacy 3”را بازی كرده اید، متوجه تشابهشان با این بازی می شوید. ولی چیزی كه آنها را متمایز می كند، حس پیشرفت است. در “Have a Nice Death” شما اگر شكست بخورید تقریبا هیچ چیزی به دست نمی اورید و ارتقا های كلی شخصیت هم چندان قوی نیستند.  پس خود را برای چالش هایش آماده كنید و مرگ خوبی داشته باشید! جدیدترین نسخه ی بازی DREDGE را می توانید با کلیک بر روی نام آن بیابید ، سپس به سرعت دانلود و نصب کنید !

١٠. Meet Your Maker

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

بعد از بازی “Dead by Daylight” توقعات نسبت به بازی جدید از كمپانی “Behaviour Interactive” زیاد شد و این كمپانی، با بازی جدید “Meet Your Maker” به این توقعات پاسخ داد. بازی در یك فضای آخرالزمانی است كه بازیكنان به عنوان ربات هایی در جست و جوی DNA انسانی هستند تا به موجودی كه در قلمرو خود دارند بدهند و امید حیات را زنده كنند. توضیح چگونگی این كار ساده است! از بقیه بازیكن ها DNA بدزدید و از DNA های خود محافظت كنید. هر بازیكن می تواند دژی پر از تله های گوناگون بسازد. از هزار تو های پر از مواد مذاب تا راهروهای پر از هیولا كه در سقف های آن تله هایی با تیر جا سازی شده است. خلاقیت بازیكن و روش های ساخت و طراحی قابل شمارش نیستند. این در حالیست كه بازیكن تقریبا با یك ضربه شكست می خورد و به مقر خود بر می گردد. شما حتی می توانید فیلم بازیكن هایی كه به شما حمله كرده اند را ببینید تا بتوانید سازه ی خود را قوی تر كنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. در عین حال، شما می توانید به دیگر بازیكنان حمله كنید و DNA آن ها را بدزدید ولی به یاد داشته باشید كه مهمات شما به شدت محدود است. ولی حتی اگر در این فرآیند شكست بخورید ایده های بیشتری در مورد چگونگی ساخت تله پیدا می كنید و با هر شكست با خلاقیت های بیشتری آشنا می شوید. از آنجایی كه شما یك ربات هستید، می توانید به سرعت حركت كنید، دو بار بپرید و حتی مجهز به قلابی هستید كه می توانید با آن جابه جا شوید. اما حواستان باشد كه خلاقیت دشمنتان را دست كم نگیرید! شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی Meet Your Maker به صفحه دانلود این بازی از وبسایت گیمباتو بروید و به روز ترین نسخه ی موجود از آن را با بالاترین سرعت ممکن دانلود کنید !

٩. Sons of the Forest (Early Access)

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

بازی سانز آف ِد فارست (پسران جنگل)، در ادامه ى داستان بازى فارست، پر از اسرار جدید در منطقه ی دوم جزیره و در پاسخ به برخى از سواالت باقى مانده از منطقه ی اول است. در كنار داستان رمز آلود و جذاب بازی، فضاى و زیبایی های طبیعی و طراحی منحصر به فرد بازی می تواند تا ساعت ها بازیكن رو مجذوب كند. در كنار این زیبایی ها، فضایی ترسناك و عجیب، این بازی رو به یكی از بهترین بازی های این سبك تبدیل می كند.

در سانز آف ِد فارست ، همه چیز به زیبایی های ظاهری ختم نمی شود. مثل بازی فارست، نیاز هاى اولیه براى زنده ماندن ضرورى است یعنى آب تمیز، غذا و البته جایی برای زندگی و پناه گرفتن از شر آدم خوار ها و جهش یافته هایی كه زیاد مهمان پذیر نیستند.

هوش مصنوعى دشمنان، کات سین (Cut Scene) های زیبا، قابلیت پیدا کردن دوستان و همراهانی که در مسیر به شما کمک میکنند، گسترش یافتن ساخت و ساز و … همه دلایلی هستند که این بازی را، با وجود “Early Access” بودن، در این لیست جا داده اند. به روز ترین نسخه ی موجود از این بازی بر روی وبسایت گیمباتو را می توانید با کلیک بر روی Sons of the Forest پیدا کرده سپس بعد از دانلود سریع به اجرا و تجربه ی آن بپردازید. برای کسب اطلاع بیشتر درباره این بازی، می توانید به مختصری درباره نسخه ی دسترسی پیش از انتشار بازی Sons of the Forest در مجله ی گیمباتو سر بزنید.

٨. Wild Hearts

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

در نگاه اول، “Wild Hearts” شبیه به یك بازی “Monster Hunter” است ولی جدای اینكه هیولا ها نمی خوابند، خسته نمی شوند و نمی توانید آنها را اسیر كنید، بسیاری از جنبه های دیگر، مانند ساخت و ساز، این بازی را بیشتر به یك بازی “RPG” / “Adventure” / “Action” تبدیل می كنند. با اینكه بعد از مدتی نبرد ها ممكن است شبیه به هم شوند، ولی محیط ها، ویژگی هیولا ها و نوع حمله منحصر به فردشان چالشی به حساب می آیند. همانطور كه گفتیم، ساخت و ساز این بازی را از بازی های “Monster Hunter” متمایز می كند. بیرون نبرد، شما می توانید ساختمان هایی مانند زیپلاین، چادر برای جابه جایی سریع، میز كار و حتی سازه های دكوری بسازید. در هنگام نبرد، ساخت و ساز به عنوان كمك استفاده می شود. از ساخت مواد منفجره تا آتش برای شعله ور كردن سلاحتان تا فنر برای پریدن و دیوار برای متوقف كردن هیولا ها! در حال حاضر ٨ سلاح متفاوت در بازی وجود دارد كه به شدت متفاوت هستند. از كاتانای معمولی و چكش غول آسا تا تیر و كمان و تفنگ. هیولا ها تركیبی از حیوانات با عناصر هستند. مانند خار پشتی كه خار های كریستالی دارد یا كلاغی كه منقارش مسمومتان میكند. نبرد با آن ها همیشه لذت بخش است چرا كه هر كدام نبرد متفاوتی را ارائه می كنند. با شكار آنها شما نه تنها مراحل بازی را طی می كنید و به مردم محلی كمك می كنید بلكه می توانید از هیولا ها برای خود زره بسازید. در آخر باید به فضای ژاپنی بازی اشاره كنم كه از فضای سبز و با درختانی پر از شكوفه های گیلاس تا كوهستانی سنگ لاخی با مواد مذاب متغیر است كه در هر حالت، محیطی زیبایی را برای بازیكن می سازد. بازی قلب های وحشی را می توانید با کلیک بر روی Wild Hearts از سرور های قدرتمند وبسایت گیمباتو با بالاترین سرعت ممکن و محاسبه حجم مصرفی نیم بها دانلود و نصب نمائید.

٧. WWE 2K23

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

بازی WWE یا “كشتی كج” همیشه جزو بازی های محبوب بوده و حتی خاطرات زیادی را برای خیلی از ما ساخته است. حالا امسال، نسخه ی جدید این بازی یعنی “WWE 2k23” منتشر شده است. تمامی جوانب این بازی بهتر شده است. مبارزات كاملا منعطف شده اند و Campaign جدید “My Rise” بدون اینكه به پایان باز بازی لطمه ای وارد كند جزعیات بیشتری در بر دارد. “2k23” بهترین بازی این سری در سالیان اخیر بوده است. با اینكه بعضی از شخصیت ها، آهنگ و لباسشان هنوز قدیمی است، ولی همه چیز بسیار زیبا و فوقالعاده تصویر شده است. نور پردازی و انعكاس به شدت پیشرفت كرده به قدری كه كمربند ها برق می زنند! از لحاظ ظاهری، “2k23” فوق العاده است. نبرد ها مانند ورژن قبلی هستند ولی جزعیات كوچكی به آنها اضافه شده است. داستان بازی بیشتر روی شكست های “John Cena” تمركز می كند. این بار شما به عنوان رقیبان او بازی می كنید و البته اینكه هر شخصیتی حركات و “combo” های مخصوص خود را دارد که كار را كمی سخت می كند.

قسمت Single Player Campaign به اسم “My Rise” به دو داستان مجزا تقسیم می شود. در یك قسمت آن شما یك ستاره ی نو ظهور هستید كه می توانید بین چیزی كه خودتان می خواهید یا چیزی كه قدرت های WWE از شما می خواهند انتخاب كنید. در داستان دیگر، شما به عنوان یك ستاره ی نو ظهور خانم وارد می شوید كه عمه ی شما (شخصیتی خیالی) قهرمانی “WWE Diva” را در سال ٢٠٠٢ از آن خود كرده بود.

اگر به كشتی كج علاقه مند هستید و یا می خواهید شخصیت خود را به یك سوپر استار،  با توجه به انتخاباتتان، تبدیل كنید، این بازی زیبا را از دست ندهید. به روز ترین و کامل ترین نسخه ی منتشر شده از این بازی را می توانید با کلیک بر روی WWE 2K23 پیدا ، دانلود و سپس نصب نمائید.

٦. Dead Space Remake

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

تقریباً بعد از ١٥ سال از انتشار “Dead Space”، كمپانی “Electronic Arts” نسخه ی به روز شده ی این بازی یعنی “Dead Space Remastered” را منتشر كرد. این بازی Horror / Third-Person Shooter / Sci-fi از لحاظ سبك بسیار به Resident Evil شباهت دارد با این تفاوت كه بسیار بیشتر به جنبه ی تیر اندازی و اكشن پرداخته و البته داستانشان نیز متفاوت است.

در ابتدا، با یك نگاه به گرافیك نسخه ی جدید، متوجه تغییر و پیشرفت بزرگ این بازی از جنبه ی گرافیكی میشویم. لباس ها و محیط به قدری تغییر كرده كه ورژن قدیمی آن در مقابل بازسازی آن مانند ارزان ترین لباس در یك لباس فروشی دست دوم در مقابل یك لباس گران قیمت و زیبا از یك برند معروف است. جدای از جنبه ی گرافیكی، بسیاری از جنبه های دیگر هم تغییر كرده اند. مثلا شما میتوانید به راحتی بین ایستگاه های تراموا جا به جا شوید. همچنین میتوانید آزادانه در فضا معلق شوید و حركت كنید. این آزادی جابه جایی به شما این امكان را می دهد تا به راحتی به عقب برگردید و در هایی كه پیشتر نمی توانستید را باز كنید.

نبرد با هیولا ها شبیه قبل است، با این تفاوت كه تعداد برخی دشمنان بیشتر شده و مبارزه با آن ها سخت تر شده است. ولی همچنان می توانید با شلیك به پاهایشان حركتشان را محدود كنید. داستان زیبای بازی دست نخورده باقی مانده است و حتی جزعیاتی به آن اضافه شده كه شخصیت شما (Isaac Clark) را بیشتر توصیف می كند، ماموریت های جانبی به بازی اضافه می كند و بیشتر به كارهای همسر آیزاك (نیكول) قبل از وقوع فاجعه اشاره می كند.

همه این ها “Dead Space” را به یكی از بهترین بازی ها و هم به یكی از بهترین باز سازی های سال ٢٠٢٣ تبدیل می كنند.

٥. Hi-Fi Rush

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

خیلی ها دوست دارند وقتی در بازی ای میجنگند موسیقی ای مطابق با نوع بازی در پس زمینه پخش كنند و روی ریتم آن بازی كنند. “Hi-Fi Rush” این كار را برای شما انجام داده است! این طور شروع كنم كه اولین Boss بازی یك آدم آهنی غول پیكر است و شما ، در حالی كه در پس زمینه موزیكی از “Nine Inch Nails” پخش می شود، با گیتار الكتریك خود با آن مبارزه می كنید. تمامی حركات شما روی ریتم است. از راه رفتن شخصیت تا حركات دشمنانتان، و حتی محیط اطرافتان! مثلاً بعضی جاها روی دیوار اكولایزر هایی مطابق با آهنگ هست و حتی حركت چرخ دنده ها و اجسام در پس زمینه كاملا مطابق با ریتم آهنگ هستند. اگر ضربه هایتان و نبردتان هم روی ریتم باشند، هم بازی برایتان ساده تر میشود و هم امتیاز بیشتری کسب می کنید ولی در غیر این صورت بازی تنبیه تان نمی كند!

میتوان گفت بازی تركیبی از بازی های اكشن مانند “Devil May Cry” با بازی های ریتمیك است. البته با فضایی رنگارنگ و كارتونی انگار یك كتاب كمیك زنده شده باشد. داستان بازی خیلی ساده است. دلیل این همه ریتم و آهنگ چیست؟ در هنگام عمل جراحی شخصیت اصلی، MP3 Player اش در بدنش جا می ماند و برای همین همیشه موسیقی را از درونش می شنود! شخصیت اصلی ما در راه دوستان دیگری نیز پیدا می كند كه می تواند در نبرد ها از آن ها استفاده كند. كمبو ها در این بازی بسیار زیاد هستند و لذت درگیری را بسیار زیاد می كنند. Boss ها بسیار زیبا طراحی شده اند و با یكدیگر بسیار متفاوت اند. موزیك ها بیشتر از ژانر Pop-Rock انتخاب شده اند و كاملا منطبق بر بازی و درگیری ها هستند.

اگر شما هم از كشتن و جنگیدن با دشمنانتان با موزیك های زیبا و منطبق بر یك بازی “Hack and Slash” لذت می برید، به شما پیشنهاد می کنم این بازی زیبا را از دست ندهید.

٤. Hogwarts Legacy

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

بعد از دیدن اولین فیلم و بازی هری پاتر، خیلی از ما در آرزوی دیدن جغدی بودیم كه نامه ی دعوت به هاگوارتز را برایمان بیاورد. بازی های این سری ما را كمی به آن فانتزی نزدیك تر كرد ولی همیشه بازی به عنوان شخصیت هری پاتر و محدود شدن به داستان بازی ما را در آزادی برای رویا پردازی محدود می كرد.  ولی حالا، بعد از انتشار بازی “Hogwarts Legacy”، كمتر چیزی می تواند مانع دستیابی شما به آنچه كه اگر یك دانش آموز هاگوارتز بودید، انجام می دادید، شود. جدای از اینكه می توانید شخصیت خود را با جزعیات ظاهریش بسازید، حال شما حق انتخاب های فراوان و تصمیمات زیادی برای گرفتن دارید. از انتخاب گروه خود تا انتخاب دوستان و حتی مسیر تان که آیا می خواهید در مسیر تاریكی گام بردارید یا نه. حال در این بازی جهان باز (“Open World”) هر آنچه كه می خواهید انجام دهید. دوستان جدیدی پیدا كنید و با آنها وقت بگذرانید، جادو های جدید یاد بگیرید، به كلاس های درس بروید، داستان اصلی بازی را پیش ببرید یا حتی در طبیعت اسرار آمیز به دنبال حیوانات جادویی باشید و آن ها را اهلی كنید.

آنچه از این بازی كمتر انتظار می رفت، نبرد های چالش بر انگیز و زیبا بود ولی كمپانی “Warner Bros” قدرت خود را نشان داد و نبرد هایی را طراحی كرد كه در عین چالش بر انگیز و هیجان بر انگیز بودن، با قابلیت انتخاب بین بسیاری از جادو ها و تركیبشان با یكدیگر، به بازی بازیكن ها سبك می دهد.

اگر می خواهید تجربه ی یك ساحر و یا ساحره بودن در یك دنیای جادویی پر رمز و راز را کسب کنید، این بازی زیبا را از دست ندهید. اگر از کامپیوتر شخصی متناسب برای اجرای این بازی بهره مندید به روز ترین نسخه ی آن را با کلیک بر روی Hogwarts Legacy می توانید بیابید.

٣. Pizza Tower

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

وقتی صحبت از یك مرد ایتالیایی میكنیم سیبیل ایتالیایی ، پیتزا و اسپاگتی به ذهنمون میان و این دقیقا خود پپینو اسپاگتی (“Peppino Spagheti”) هستند. پیتزا پزی كه در تلاش است از برج پیتزا بالا برود تا پیتزای خبیسی را كه می خواهد در بالای برج با لیزر پیتزا فروشی اش را خراب كند را متوقف كند و پیتزا فروشی اش را نجات دهد.

“Pizza Tower” یك بازی دو بعدی مشابه واریو (“Wario”) است ولی با آن تفاوت های زیادی دارد. جدای از طراحی پیتزایی و منحصر به فردش، پپینو هم مانند وارینو با حركت شتاب می گیرد ولی حالا صفحه ی بازی بزرگتر است و محوطه ی بیشتری از بازی را در بر می گیرد پس پیش بینی مسیر و تغییر مسیر ساده تر است، حل پازل ها ساده تر اند و بر خلاف وارینو، سرعت بالا واقعا مفید است. به غیر از این، حال شتاب عمودی هم ماثر است یعنی پپینو می تواند مثل یك موشك با سمت بالا شتاب بگیرد! زمان یكی از بزرگ ترین چالش های بازی است. پپینو نه تنها باید ٥ طبقه از برج را بالا برود، بلكه باید در زمان معین برج را نیز ترك كند و نكته جالب این است كه مسیر برگشت متفاوت با مسیر رفت است!

شتاب پپینو به قدری زیاد می شود كه می تواند دشمنانش را پرت كند و دیوار را بشكند! همینطور ارتقا هایی در مسیر پپینو مخفی شده اند كه هر كدام از آن ها ارتقا های متفاوتی را به پپینو می دهند. حركات پپینو شامل پریدن، غل خوردن، خم شدن، سینه خیز رفتن و كوبیدن هستند كه با آن ها می تواند در مسیرش حركت كند و آجر های مانع را بشكند. او همچنین می تواند وسایل و دشمنانش را بلند كند و مانند توپ بولینگ پرتاب كند. تمامی این قابلیت ها جدای از ادامه ی مسیر در حل كردن پازل های منحصر به فرد هر مرحله هم كاربرد دارند.

اگر از طرفداران بازی های ٢بعدی مانند سوپر ماریو یا وارینو هستید این بازی زیبا را از دست ندهید چرا كه “Pizza tower” پنیر پیتزای بازی های ٢بعدی است! برای دانلود به روز ترین نسخه ی منتشر شده از این بازی سرگرم کننده اینجا را کلیک کنید.

٢. Star Wars Jedi: Survivor

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

آیا از اكشن “Batman: Arkham City” لذت بردید؟ آیا حركات “Spider Man” ، از سر خوردن ها تا تار زدنش، برایتان جذاب بود؟ پس قطعا Star Wars Jedi” Survivor”” رو از دست ندهید كه هر دو زمینه را در یك بازی جای داده است! قبل از شروع بگویم در اینجا قصد لو دادن داستان جذاب بازی را ندارم، فقط به ٢چیز اشاره میكنم: داستان بازی از ٥ سال بعد از اتفاقات “Jedi: Fallen Order” است و مانند قبل، شما به عنوان كال كستیس (“Cal Kestis”) كه الان یك جدای بالغ است بازی می كنید و اینكه باید اعتراف كنم كه داستان سری های قبل “Star wars” تا حدی قابل پیشبینی بود اما داستان  “Star Wars Jedi: Survivor”  می تواند شما را برای فهمیدن اینكه چه خواهد شد به بازی کردن وادار کند.

به غیر از بحث پیشرفت گرافیكی كه، همه انتظارش را داشتیم، بسیاری چیز ها تغییر كرده. از جزعیات و ساده ترین چیز ها، از قابلیت تغییر لباس، مو و ریش كال تا اجزای دروید همراهش. اما تغییرات اینجا تمام نمی شود! شما حالا می توانید سبك نبردتان را انتخاب كنید. با قابلیت های زیادی كه به قدرت “Force” اضافه شده، قابلیت انتخاب و طراحی “Light Saber”، شمشیر معروف جدای ها، و تفنگتان حالا شما قابلیت انتخاب سبك های متنوعی برای نبرد دارید. اگر بخواهم كمی بیشتر توضیح بدهم، شما میتوانید یك شمشیر بزرگ داشته باشید كه آهسته ولی قوی است، در هر دست یك شمشیر داشته باشید و یا مانند اكثر جدای ها با یك شمشیر مبارزه كنید. این رو هم اضافه كنم كه اینبار “Light Saber” به معنای واقعی دشمنانتان را نصف می كند!

نقشه ی بازی بزرگتر از پیش است و فوق العاده طراحی شده است. به گونه ای كه هر لحظه یا در حال پریدن، سر خوردن، قلاب زدن و … هستید یا در حال كشتن و جنگیدن. گاهی هم هر دو! در آخر اضافه کنم که كال بسیار زیبا تر از قبل طراحی شده و شخصیت بسیار پر رنگ تر و ملموس تری را برای بازیكن ایجاد می كند.

تنها یك ایراد به این بازی وارد است: به دلیل تازگی بازی و ضعف در ساخت، این بازی در كامپیوتر FPS پایین تر از حد انتظار را می دهد (مانند اولین هفته های “CyberPunk”). ولی مطمعنا این مشكل به زودی حل خواهد شد و می توانیم از بازی كردن این بازی زیبا لذت ببریم.

١. Resident Evil 4

١٥ بازی برتر سال ٢٠٢٣ تا الان از دید منتقدین | گیمباتو

به جرعت می توان گفت “Resident Evil 4 Remastered” زیبا ترین و موفق ترین بازسازی سال ٢٠٢٣ تا الان بوده است. گرافیك بازی به شدت پیشرفت كرده، نور پردازی ها و جزعیات بازی با دقت كار شده اند و فضای روستایی اسپانیای بسیار شیطانی تر و ترسناك تر شده. در  كل تمامی جوانب بازی به شدت تکامل یافته اند و هیولای ترسناکی به اسم Resident evil 4 با تزریق موفقیت آمیز ژن remake به آن به هیولایی جدید، ترسناک تر و بسیار پر ابهت تر از قبل تبدیل شده است. 

سیر بازی Resident Evil 4 Remake تقریبا مشابه ورژن بازسازی نشده آن است اما چندین قسمت از آن کاملا تغییر کرده است.  ترتیب بعضی رخداد ها تغییر کرده است، ترتیب کاوش بعضی از اتاق ها از آخر به اول شده و قابلیت ترکیب بعضی آیتم ها به بازی اضافه شده. صادقانه می توان گفت کمپانی capcom خوب می دانسته چه جنبه هایی از بازی را بدون تغییر نگه دارد و چه جنبه هایی را گسترش دهد! حال لیون می تواند در حال نشانه گیری حرکت کند و کنترل کردنش بسیار راحت تر شده ولی در مقابل، روستاییان به شدت قوی شده اند و مقاومتشان به گلوله به شدت زیاد شده است. حالا برای گیج کردنشان دو Headshot لازم است و انیمیشین گیج شدنشان نیز حذف شده که به شدت جنگیدن، به ویژه در مقابل دشمنان بیشتر از ۳ نفر، را برای بازیکن سخت کرده . حال برای تغییر اسلحه نیاز به تعویض آن از inventory نیست و براحتی می توانید بین تفنگ ها یا مواد منفجره تان جابه جا شوید! یعنی در کسری از ثانیه می توانید سلاح دور برد را با نزدیک برد عوض کنید!

این ها خلاصه ای از بازسازی بازی بود و دلیل محکمی که این بازی را در صدر لیست بازی های برتر ٢٠٢٣ تا الان قرار دهد. برای مطالعه ی کامل تر درباره ی این بازی، اینجا را کلیک کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی