logo.gamebato

مختصری درباره نسخه ی دسترسی پیش از انتشار بازی Sons of the Forest

گیمباتو | Sons-of-the-Forest-Header.Grid-GB.Mag

Sons of the Forest 1 GB.Mag

         “تقريباً ٥ سال از روزى كه هواپيمايم سقوط كرد و مرا در يك جزيره ناشناخته با آدمخوار ها و هيولا هاى جهش يافته تنها گذاشت، ميگذرد. من به عنوان مردى به اسم اريك لِبلانك به دنبال پسرم كه بعد از سقوط هواپيما ربوده شده بود، جزيره و غار هایش را جست و جو كردم، اسرارى را ياد گرفتم و با سوال های بی جواب بسیار، “جنگل” را ترك كردم. حالا بعد از ٥ سال دوباره به جنگل برميگردم، به خواست خودم و نه بخاطر سقوط هواپيما… این بار به عنوان مأمورى كه براى پيدا كردن ثروتمندانى كه در قسمت دوم جزيره گم شده اند! به همراه يكى از همراهانم، تيمى لِبلانك، پسر نجات يافته از بازی “جنگل” است و حالا به عنوان “پسرانِ جنگل” يا “سانز آف دِ فارست” به قسمت دوم جزيره پرواز ميكنيم. “

           بازی Sons of the Forest (پسران جنگل)، در ادامه ى داستان بازى The Forest، پر از اسرار جديد در منطقه ی دوم جزیره ی راز آلود و در پاسخ به برخى از سوالات باقى مانده از منطقه ی اول یعنی نقشه ی The Forest است. در كنار داستان رمز آلود و جذاب بازی، فضا و زيبايی های طبيعی و طراحی منحصر به فرد بازی می تواند تا ساعت ها بازيكنان را به خود مجذوب كند. در كنار اين زيبايی ها، فضایی ترسناك و عجيب، این بازی را به يكی از بهترين بازی های اين سبك تبديل مي كند.

            در Sons of the Forest، همه چيز به زيبايی های ظاهری ختم نمي شود. مثل بازی فارست، نياز هاى اوليه براى زنده ماندن ضرورى است يعنى آب قابل شرب، غذا و البته جايی برای زندگی و پناه گرفتن از شر آدمخوار ها و جهش یافته هایی كه زياد مهمان نواز نيستند. پيشرفت قابل توجه و تنوع مواد خوراكی، گياهان سمی ، جلوه ی واقع گرايانه تری به بازی داده است. گذر فصل ها، برف و يخبندان و كمبود سبزيجات در زمستان زنده ماندن را سخت كرده و نياز خانه به عنوان پناهگاهی در يخبندان را برای بازيكن ضروری كرده است. لازم به ذكر است كه گشتن و كشف منطقه ی اول جزيره  در “فارست”، ساعت ها طول می كشيد. حال منطقه ی دوم جزيره، ٤ برابر اندازه ى قسمت اول وسعت دارد. ناگفته نماند كه توسعه در ساخت سازه ها و ابزار به شدت پيشرفت كرده، واقع گرايانه تر شده و جذابيت بازی را چند برابر كرده.

           بر خلاف فارست، كه داستان بازی بدون هيچ مكالمه اى نقل مي شد، اينبار در جزيره تنها نيستيم. اين يعنی علاوه بر اينكه می توانيم از كات سين ها و مكالمات بین اشخاص لذت ببريم، حالا دوستان و همراهانی پيدا می كنيم كه ما را، در جمع آوری چوب و ديگر وسايل و حتی در درگيری ها همراهی و به ما كمك می كنند.

Sons of the Forest 3 GB.Mag

          هوش مصنوعى دشمنان در فارست جزء زمينه هايي بود كه توجه هرکسی که با آن مواجه می شد به خود جلب می كرد. وقتی در حال ساخت خانه بودید و بوميان منطقه به جای حمله اول با كنجكاوی شما را تعقيب و بررسی می كردند، وقته زخمی می شدند و يا تعدادشان كم بود فرار می كردند و چندين رفتار ديگر كه با تمامی بازی های اين سبك متفاوت بود. حالا در سانز آف دِ فارست ، هوش مصنوعی به شدت ارتقا يافته و بازيكن را با دشمنانی به طبع باهوش تر و با قابليت هوش جمعی بالاتر نسبت به گذشته رو به رو مي كند. مانند فارست، بوميان و آدم خوار ها چند دسته اند و حتی بعضا ميان خودشان درگيری پيش مي آيد ولی در مقابل بازيكن، آدم خوار ها كمين می كنند، پشت بوته ها و درخت ها قايم می شوند، وقتی برتری تعدادی ندارند فرار می كننند و بسياری رفتار های هوشمندانه ديگر كه تجربه واقعی و متفاوتی از زندگی ميان آدمخوار ها و بوميان به بازيكن مي دهد. همچنین رفتار بازيكن در مقابل بوميان جزيره بر روی برخورد آنها تاثير مي گذارد به طوری كه هوش مصنوعی ترس بازيكن را حس می كند و در مقابل، شجاعت بازيكن باعث ترس بوميان می شود.

         و اما يكي از بزگترين چالش هاى بازی كه درگيری و جنگيدن بود را نبايد از قلم انداخت. توسعه ی عظيم اين جنبه از بازی، جذابيت فراوانی به اين چالش داده است. حال در كنار تمامی سلاح هايی كه بازيكن توانی ساخت و پيدا كردنشان را دارد، تفنگ و گلوله به بازی اضافه شده كه نه تنها خود بازيكن توانایی استفاده از آنها را دارد، بلكه می تواند آنها را به همراهانی كه در جزيره پيدا كرده بدهد تا از كمك آنها نیز بهره ببرد. جنگيدن با هيولا های جهش يافته همچنان يكی از بزرگ ترين چالش هاست، بسته به انتخاب بازيكن که می تواند با سلاح از نزديك بجنگد و بدون لباس محافظ و دارو های شفابخش بسيار سخت است يا با سلاح هاي دور بُرد مبارزه كند كه پيدا كردن تير و مهمات در جزيره ی بزرگی كه جای جای آن پر از خطرات است كار راحتی نيست.

            تصميم گيری بازيكن و رفتار او در روند بازی تاثير ميگذارد و حتی در نتيجه می تواند پايان های متفاوتی به بازی بدهد. با وجود اينكه بازی هنوز در حالت “اِرلی اكسس” بوده ، بدون شک در ادامه ی مسیر خود تغييرات فراوانی خواهد كرد و مطمعناً بسياری جنبه های جديد به بازی اضافه خواهد شد، در ميان بقيه ی بازی هايی كه “اِرلی اكسس” به بازار آمدند، سانز آف دِ فارست كامل است و كمترين تغييراتی می تواند مشكلات جزئي مانند گِليچ های گرافيكی يا صدايی كه به ندرت اتفاق می اُفتد را رفع كند. ولی اميدواریم جنبه های جديدی به بازی اضافه شود. مثلا قابليت شكستن يخ روی آب در فصل زمستان كه در حال حاضر حتی با مواد منفجره هم امکان پذیر نیست !

           بازي سانز آف دِ فارست تا الان بسيار راضی كننده بوده و به نظر بعد از عرضه نهايی حتی می تواند فراتر از توقع و انتظارات نیز باشد. نظرها در مورد اين بازی به شدت مثبت است و بسیاری از منتقدین اين بازی را توصيه ميكنند. گشت و گذار و اكتشافات در جزيره ی ناشناخته و خطرناك، روبه رويی با آدمخواران و هيولاهای عجيب و ترسناكی كه در كابوس ها هم راهی ندارند و داستان جذاب و مرموز اين بازی، همه را در قسمت دوم جزيره غرق كرد. سيستم جديد ساخت و ساز بازی ساعت ها بازیکنان را مشغول كرد و همراهانی كه در جزيره پیدا کردند جمع آوری مصالح رو برايشان آسان كرد و ساخت و ساز در اين بازی به يك امر واقعاً لذت بخش تبديل شد. گذر از فصل ها و چالش هايشان علاوه بر ايجاد تنوع در بازی و جلوه هاي بصری، حس گذر زمان را بسیار واقع گرایانه تر كرد. درگيری ها هيجان فراوانی می آفرینند و داستان بازی تمام تجربه کنندگان آن را حيرت زده كرد.

        به نظر برخی منتقدین، با اضافه كردن كمی جزئيات و دادن سرنخ هايی بيشتر در مورد پايان بازی، اين بازی می تواند به عنوان يكی از بهترين بازی های سال انتخاب شود. برای دانلود با لینک مستقیم آخرین نسخه های منتشر شده از این بازی کامپیوتری ترسناک و رازآلود می توانید با کلیک بر روی کلمه ی Sons of the Forest آن را یافته و با بالاترین سرعت ممکن آن را دریافت کنید.

Sons of the Forest 2 GB.Mag

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی