بهترین بازی های سبک CRPG (نقش آفرینی) در تمام دوران

بهترین بازی های سبک CRPG در تمام دوران

ژانر CRPG ( نقش آفرینی) یکی از آن‌ هایی است که می‌ توانید بی‌ وقفه ساعت‌ ها در آن وقت بگذارید و به دلیل قابلیت پخش مجدد آن خسته نشوید. بسیاری از CRPG های اعتیاد آور همیشه خود را به عنوان یک تجربه خاص نشان می دهند که در آن بازیکن سفر خود را از طریق انتخاب ها و تعاملات معنی دار انجام می دهد.

بهترین CRPG های تمام دوران بر اساس رنکینگ

5. Wasteland 3

Wasteland 3

سومین ورودی در مجموعه‌ های پسا آخرالزمانی که الهام‌ بخش Fallout بود، همه چیزهایی را که پیشینیان خود را به یاد ماندنی می‌ کرد، برداشت و با آنها فراتر رفت. بازی Wasteland 3 که در پس زمینه ای از کلرادوی خشن و یخ زده می گذرد، ترکیبی از نبردهای نوبتی رضایت بخش، تصمیم گیری در تغییر طرح و روایتی عمیق است.

این مبارزه به بازیکنان اجازه می دهد تا گروهی از تکاوران صحرا را کنترل کنند که می توانند به طیف متنوعی از سلاح ها مجهز شوند و لایه جدیدی از عمق را به جنبه تاکتیکی مبارزه اضافه کنند. این چیزی است که همه CRPG های قوی باید داشته باشند، و Wasteland 3 در یادآوری این واقعیت در هر لحظه کار بسیار خوبی انجام می دهد.

4. Pillars of Eternity 2: Deadfire

Pillars of Eternity 2: Deadfire

Pillars of Eternity 2: Deadfire بازیکنان را در دنیای خارق‌ العاده Eora غرق می‌ کند، جایی که آنها وارد یک ماجراجویی دریایی بزرگ می‌ شوند. روایت غنی و پر پیچ و خم حول شخصیت بسیار قابل شخصی سازی شما، The Watcher، می چرخد، زیرا او پدیده فراطبیعی معروف به مثلث برمودا را بررسی می کند.

کاوش در دنیای وسیع و متنوع Pillars of Eternity 2 هنگام حرکت در کشتی، مواجهه با رویدادهای عجیب، ایجاد روابط معنادار و کشف اسرار پنهان در یکی از بهترین بازی‌ نقش آفرینی در تمام دوران، سرگرم‌ کننده است. بسیاری از انتخاب های بازیکن پیامد و گسترده هستند و مبارزه از نظر تاکتیکی عمیق است. هر دو جنبه آنقدر استادانه ساخته شده اند که شما را ساعت ها درگیر می کنند.

3. Divinity: Original Sin 2

Divinity: Original Sin 2

Divinity: Original Sin 2 دنباله‌ ای است که دقیقاً قسمت اول آن تأثیرگذار بود. واقع گرایی و زیبایی که از دنیای ریولون ساطع می شود، عشق را در نگاه اول به سطحی کاملاً جدید می برد. همه چیز در Rivellon، از شخصیت ها گرفته تا روایت، به طور پویا به تصمیم بازیکن واکنش نشان می دهد. گاهی اوقات باعث ایجاد ضرب و جرح می شود و گاهی اوقات دقیقاً همان چیزی را که می خواهید به شما می دهد. خط داستانی منشعب و قابلیت پخش مجدد از ویژگی های بارز بهترین CRPG ها است و Divinity: Original Sin 2 هر دو و بیشتر ویژگی ها را دارد.

روایت همچنین ترکیبی عالی از طنز و جدیت است. محتوای جانبی فراوانی وجود دارد که به ویژه می درخشد. سفارشی سازی کاراکترها از نمودار خارج شده است و شما به معنای واقعی کلمه می توانید هر چیزی که می خواهید باشید یا بکشید. 

2. Disco Elysium

Disco Elysium

در شماره 2 ما Disco Elysium را داریم، یک راز قتل کارآگاهی که در شهر خیالی Revachol در طول دهه 1950، درست پس از فروپاشی یک انقلاب کمونیستی اتفاق می‌ افتد. حداقل می توان گفت یک محیط جذاب، به خصوص برای یک CRPG.

سبک هنری چشم نواز بازی Disco Elysium و تمرکز آن بر داستان گویی، پوشش قوی آن است. با جمع‌ آوری سرنخ‌ ها، کاوش در مکان‌ ها و تعامل با گروه عظیمی از شخصیت‌ ها، قتل‌ ها را بررسی کنید.

به اندازه کافی خنده دار است، Disco Elysium به شما اجازه نمی دهد چیز زیادی سفارشی کنید، و در داستان 25 ساعته آن، تقریباً هیچ مبارزه ای وجود ندارد. در عوض، شما یک سیستم گفتگوی گسترده را خواهید یافت که به شدت بر داستان تأثیر می گذارد و تصمیم گیری را به عنوان حلقه اصلی گیم پلی تحت فشار قرار می دهد. این بیشتر یک رمان بصری تعاملی CRPG است تا یک ورودی سنتی در این ژانر.

1.  Baldur’s Gate 3

Baldur’s Gate 3

بازی سال 2023، Baldur’s Gate 3، با فراتر رفتن از انتظارات بالا، آن را به یک نوار جدید نه تنها برای ژانر CRPG، بلکه برای صنعت بازی همانطور که می شناسیم ایجاد کرد.

تعداد به ظاهر نامتناهی از گزینه‌ های دیالوگ با صدای فوق‌ العاده شگفت‌ انگیز است. داستان و شخصیت های درخشان به راحتی باعث می شود Baldur’s Gate 3 مقام بهترین بازی CRPG تا به امروز را بگیرد.

Baldur’s Gate 3 تاکید زیادی بر تصمیم گیری دارد. هر تصمیم می تواند نتیجه کل داستان را به شیوه واقعی CRPG تغییر دهد. ناگفته نماند که سیستم مبارزه نوبتی اعتیادآوری وجود دارد که شبیه یک انفجار است. Baldur’s Gate 3 در هر سطح فوق العاده است. این یک شگفتی فنی در داستان گویی محیطی و طراحی بازی است، به طوری که ممکن است به عنوان بهترین بازی ویدیویی تاریخ شناخته شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی