logo.gamebato

فورتنایت به iOS و اندروید بازگشته است، اما یک نکته وجود دارد

فورتنایت به iOS و اندروید بازگشته است، اما یک نکته وجود دارد

فورتنایت به iOS و اندروید بازگشته است، اما یک نکته وجود دارد

پس از سال‌ها اختلافات حقوقی و پرونده‌های قضایی، Epic Games سرانجام بازی Fortnite را به iOS و Android بازگرداند، اما فقط در اتحادیه اروپا. یک فروشگاه کاملاً جدید Epic Games امروز بر روی تلفن همراه در اتحادیه اروپا راه‌اندازی شد که به بازی‌هایی مانند فورتنایت و Fall Guys اجازه می‌دهد پس از تصویب قانون بازارهای دیجیتال که اپل را ملزم کرده تا فروشگاه‌های شخص ثالث را بر روی پلتفرم خود فعال کند، روی تلفن همراه اجرا شوند.

فورتنایت به iOS و اندروید بازگشته است، اما یک نکته وجود دارد

Fortnite یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های کامپیوتری و iOS قبل از حذف آن در سال 2020 بود، پس از اختلاف بین Epic و اپل بر سر خریدهای درون‌برنامه‌ای که منجر به حذف این بازی شد. Epic ادعا کرد که فورتنایت در دو سالی که در ویترین بود بیش از 700 دلار درآمد داشته است و آن را به یکی از سودآورترین پلتفرم‌های بازی تبدیل کرده است. از آن زمان تاکنون هیچ راه رسمی برای اجرای بازی موفق بتل رویال در دستگاه های تلفن همراه در ایالات متحده وجود نداشته است. با تصویب قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا، اپل مجبور شد به فروشگاه های شخص ثالث در برنامه خود اجازه دهد Fortnite برای اولین بار در چهار سال گذشته به تلفن همراه بازگردد.

شرکت اپیک از امروز فروشگاه جدید Epic Games را برای iOS و اندروید در اتحادیه اروپا راه اندازی می کند. این پلت فرم با سه تا از بزرگترین بازی‌های خود راه‌اندازی می‌شود: بازی Fortnite، بازی Fall Guys و بازی Rocket League Sidewipe. علاوه بر فروشگاه رسمی Epic، این بازی ها از طریق AltStore که به زودی عرضه می شوند در دسترس خواهد بود. اپیک قصد دارد فروشگاه خود را به گونه ای گسترش دهد که در آینده تمامی بازی های مستقل آن را بتوان از آنجا خریداری کرد. Epic در صفحه رسمی خود دستورالعمل هایی را در مورد نحوه دانلود فروشگاه جدید برای کاربران آیفون و اندروید منتشر کرده است.

تیم سوینی در این باره می گوید این تازه شروع تلاش‌های ما برای بازگرداندن بازی‌های محبوب مانند فورتنایت به تمامی پلتفرم‌ها در سراسر جهان است. همچنین می گوید ما دست از تلاش نمی کشیم تا فورتنایت در همه جا به IOS بازگشته و از هزینه های ناخواسته اپل و هزینه های فناوری عاری باشد. این بیشترین لطفی است که ما می توانیم در حق کاربران محبوب خود داشته باشیم.

Epic اهداف بلندی برای فروشگاه موبایل جدید خود دارد. مدیر کل استیو آلیسون اظهار داشت که “هدف ما این است که قبل از رسیدن به پایان سال، زمانی که بازی‌های شخص ثالث را شروع می‌کنیم، تعداد نصب بالایی داشته باشیم، 10 میلیون یا حتی 100 میلیون نصب.

اگرچه این دقیقاً خبری نیست که طرفداران Fortnite به آن امیدوار باشند، اما این یک گام بزرگ برای بازگرداندن بازی به دستگاه های تلفن همراه در سراسر جهان پس از سال ها سکوت است. اگرچه مقرراتی هم وجود دارد که همچنان از ورود این ویترین جدید به ایالات متحده جلوگیری می کند، با این حال، به نظر می رسد که این محدودیت ها زودتر برداشته شوند. بازی Fortnite علیرغم اینکه روی موبایل در دسترس نیست، همچنان یکی از محبوب‌ترین و سودآورترین بازی‌های این صنعت است و ما مشتاقانه منتظر بازگشت رسمی آن به پلتفرم‌های موبایل هستیم.

گیمباتو منبع بازی کامپیوتر در ایران است که می توانید تمامی بازی های کامپیوتری دلخواه خود را در هر ژانری از اینجا دانلود کرده و به راحتی از طریق گیمباتو بر روی دستگاه خود اکسترکت، نصب و فعال سازی کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی