logo.gamebato

معرفی بهترین استودیو های بازی سازی تاریخ

بهترین استودیو های بازی سازی تمام دوران

مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک، هر بازی تیمی از توسعه دهندگان سخت کوش را پشت سر دارد. اما پس از آن استودیوهای AAA می آیند که مسیر تاریخ را با بازی های خود تغییر می دهند. اینها کمپانی های غول‌ پیکری هستند که صدها توسعه‌ دهنده با استعداد پیشرو هستند. آنها ممکن است بازی‌ های ویدیویی را سالانه منتشر نکنند، اما وقتی منتشر می‌ کنند، میلیون‌ ها نفر سرگرم می شوند و از بازی‌ هایشان لذت می‌ برند. در اینجا پنج استودیوی بازی سازی برتر تمام دوران لیست شده است.

5 تا از بهترین استودیوهای بازی در تمام دوران

احتمالا کلمات کافی برای ستایش همه استودیوهای بازی که دوران کودکی و بزرگسالی خود را مدیون آنها هستیم، وجود ندارد. با وجود تعداد بی‌ شماری از توسعه‌ دهندگان عالی مانند Naughty Dog، Santa Monica Studio، Ninja Theory، و دیگرانی که در این فهرست قرار نگرفته‌ اند، در این تایپیک بهترین آنها را برای شما انتخاب کرده ایم. در اینجا چند مورد از مشهورترین استودیو‌های تولید بازی را معرفی می کنیم؛ پس تا پایان مقاله با گیمباتو همراه باشید.

5. Rockstar Games

Rockstar Games

سابقه Rockstar Games بی‌ نقص است. این کمپانی یک ناشر آمریکایی بازی های ویدیویی است که در شهر نیویورک مستقر است. عمدتاً بازی‌ هایی را در سبک اکشن-ماجراجویی منتشر می‌ کند، در حالی که بازی‌ های مسابقه‌ ای نیز موفقیت‌ هایی را برای این شرکت به همراه داشت. همه بازی‌ های اصلی Grand Theft Auto و بازی Red Dead Redemption رکوردها را شکسته‌ اند و استاندارد های جدیدی را برای سطح جزئیات قابل دستیابی در یک محیط جهان باز تعیین کرده‌ اند. چه این یک بازی در دوران مدرن مانند GTA 5 باشد یا داستانی در غرب وحشی خیالی مانند بازی Red Dead Redemption 2 و Rockstar بارها و بارها ثابت کرده است که طراحی بازی آن‌ ها بی‌نظیر است. وقتی به بهترین بازی هایی فکر می کنید که Rockstar منتشر کرده است، رتبه بندی آنها دشوار است زیرا همه آنها در زمان خود تماشایی بودند.

البته ناامید کننده است که خروجی استودیو در دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ولی برای اطلاع از محبوبیت این کمپانی فقط به GTA 6 نگاه کنید، تریلر آن در حال حاضر بیش از 170 میلیون بازدید داشته است.

4. Capcom

Capcom

یک شرکت ژاپنی بازی های ویدیویی است. چندین فرنچایز بازی با تحسین منتقدان و فروش چند میلیونی ساخته است که موفق‌ ترین آنها از نظر تجاری Resident Evil، Monster Hunter، Street Fighter، Mega Man، Devil May Cry، Dead Rising، Dragon’s Dogma، Ace Attorney و Marvel هستند.

دهه 2000 برای کپکام افسانه ای بود. بازی‌ های Devil May Cry، Resident Evil و Street Fighter داغ‌ ترین بازی های این شرکت بودند. سپس وارد دهه 2010 شدیم و تا زمانی که بازسازی های Resident Evil شروع به کار کردند، بازی Devil May Cry 5 ژانر هک اند اسلش را احیا کرد و Street Fighter 6 نام خود را به عنوان بهترین بازی مبارزه ای در بازار ثبت کرد.

هر یک از آخرین عناوین کپکام انفجاری بوده است و طرفداران نمی توانند خوشحال تر از این باشند. آنچه به همان اندازه خوب است این است که خط تولید آینده کپکام حتی با شکوه تر به نظر می رسد و پس از همه اینها، چگونه نمی توانید آن را یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی در تمام دوران ها بنامید؟

3. Bethesda Softworks

Bethesda Softworks

برخلاف کپکام، Bethesda Softworks از زمان ادغام Xbox و ZeniMax در تنگنا قرار داشته است. با این حال، نمی‌ توان انکار کرد که Bethesda نقش مهمی در تاریخ بازی‌ های ویدیویی داشته است. The Elder Scrolls و Fallout اوج بازی های RPG هستند و سطح غوطه وری، آزادی و محتوایی که هر دو سری بازی در 4 دهه گذشته ارائه کرده اند بی نظیر است.

Bethesda یک ناشر آمریکایی بازی های ویدئویی است که در راکویل، مریلند مستقر است. این شرکت توسط کریستوفر ویور در سال 1986 به عنوان بخشی از Media Technology Limited تاسیس شد. تمام خانواده استودیو Bethesda از همان ابتدا بر صنعت بازی تسلط داشته اند و اگر امروز عاشق یک بازی تیراندازی یا RPG شده اید، فقط بدانید که Bethesda نقش بزرگی در ایجاد آنها داشته است.

2. Nintendo

Nintendo

نینتندو از دهه 80 در این صنعت فعالیت داشته است. این مجموعه‌ ای است که پر فروش‌ ترین بازی‌ های ویدیویی دستی و نمادین جهان مانند Mario و The Legend of Zelda را تولید کرده است. نینتندو پیشگام بازی‌ های دو بعدی بود، برخی از بزرگترین بازی‌ های جهان باز را ساخت، شور و اشتیاق به گوشی‌ های دستی را با سوییچ دوباره برانگیخت. اولین محصول کنسول بازی ویدئویی نینتندو، Color TV Game بود که از ماژول های بازی جداگانه استفاده نمی کرد و در اواخر دهه 1970 در ژاپن عرضه شد. نینتندو در دهه 1980 با اولین کنسول مستقل خود که مبتنی بر ماژول های بازی بود، وارد بازارهای آمریکای شمالی و اروپا شد که به محبوبیت زیادی در سراسر جهان دست یافت.

سال به سال نینتندو چیز جدیدی را به بازی های ویدیویی اضافه کرده است. فرنچایزهای خود، به خصوص Zelda و Mario را دوباره نوآوری کرده است و هنوز هیچ نشانه ای از توقف در آن دیده نمی شود. این استودیو به وضوح شایسته لقب یکی از برترین استودیوهای بازی سازی در تمام دوران است.

ممکن است شما یک نینتندو سوییچ نداشته باشید یا شاید در زندگی خود یک بازی زلدا، ماریو یا پوکمون بازی نکرده باشید، اما چیزی که نمی‌توانید انکار کنید این است که نینتندو یکی از قدیمی‌ ترین استودیو های بازی است که با بازی های ویدیویی شگفت انگیز توانست رضایت مشتریان خود را جلب کند.

1. FromSoftware

FromSoftware

چه بخواهید یک جادوگر، یک سامورایی، یک شوالیه یا یک قاتل باشید، بازی های FromSoftware از وحشیانه ترین فانتزی های شما پشتیبانی می کنند. این ژانر “Soulslike” از FromSoftware ایجاد کرده است که با هر عنوان جدیدی که منتشر می کند بهتر می شود. رئیس‌ های بهتر، تصاویر بصری، طرح‌ ها، داستان‌ ها، جهان‌ های بزرگ‌ تر، تقریباً هیچ حوزه‌ ای وجود ندارد که بتوانید FromSoftware را در آن نقد کنید.

FromSoftware یک شرکت ژاپنی توسعه و انتشار بازی های ویدیویی است. این شرکت در 1 نوامبر 1986 توسط نائوتوشی زین در توکیو تأسیس شد. این شرکت که در ابتدا توسعه‌ دهنده نرم‌ افزارهای تجاری بود، اولین بازی ویدیویی خود را با نام King’s Field برای پلی‌ استیشن در سال 1994 منتشر کرد. موفقیت آن باعث شد FromSoftware به طور کامل بر روی بازی‌ ها تمرکز کند.

در طول دهه گذشته، FromSoftware به شدت رشد کرده است و بازی های آنها این را نشان می دهد. هر کدام از آنها بهتر از قبلی هستند و اگر معنایی داشته باشد، هیچ توسعه دهنده ای به جز FromSoftware دو بار متوالی برنده بازی سال نشده است که بازی آنها در The Game Awards نامزد شده است. FromSoftware بی‌ تردید در حال حاضر نوار بازی‌ های تک‌ نفره را تعیین می‌ کند و در سال‌ های آینده، توسعه‌ دهنده‌ ای است که باید به آن توجه داشته باشید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی