logo.gamebato

Capcom لیست پرفروش ترین بازی های خود را منتشر کرد

Capcom پرفروش ترین بازی های خود را منتشر کرد

Capcom از دهه 1980 در خط مقدم ساخت و انتشار بازی قرار داشت و خانه بسیاری از فرنچایزهای برتر از جمله Resident Evil، Street Fighter و Mega Man محسوب می شود. برخی از بازی‌ ها به طور گسترده‌ ای جزو بهترین بازی‌ هایی هستند که تا کنون منتشر شده‌ اند و باید در صدر فهرست بازی‌ های شما قرار بگیرند. در اینجا پنج فرنچایز برتر کمپانی مطرح Capcom در تمام دوران ها آورده شده است. برای اطلاع از این لیست با گیمباتو همراه باشید.

Mega Man 2

Mega Man 2

سری Mega Man هرگز فروش زیادی برای Capcom نداشته است و Mega Man 2 تنها 1.5 میلیون نسخه فروخته است. اما، این بازی به طور گسترده ای به عنوان بهترین این سری در نظر گرفته می شود و از هر نظر نسبت به بازی اول بهبود می یابد. پلتفرمر دوبعدی جایگزینی متمرکز بر اکشن برای سایر بازی‌ های NES مانند Super Mario Bros ارائه کرد. گیم پلی آن اعتیاد آور است و پازل ها خلاقانه و راهی سرگرم کننده برای از بین بردن اکشن هستند. اگر از طرفداران بازی اکشن Mega Man 2 هستید، تعداد بیشتری در این سری وجود دارد که می‌توانید ببینید، اما این یکی همیشه بالاتر از بقیه خواهد بود.

Okami

Okami

Okami یکی از بهترین بازی هایی است که می توانید بازی کنید. این یکی از آخرین بازی هایی بود که قبل از اینکه سونی PS3 را در سال 2006 عرضه کند، بر روی PS2 منتشر شد، که باوجود فروش ضعیف آن با استقبال گسترده منتقدان شد. Ōkami یک بازی ماجراجویی اکشن است که توسط Clover Studio توسعه یافته و توسط Capcom منتشر شده است. این یکی از آخرین بازی هایی بود که برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد.

بازی در زمان نامشخصی در تاریخ دوره کلاسیک ژاپن اتفاق می افتد. Ōkami چندین افسانه و افسانه ژاپنی و همچنین فولکلور را با هم ترکیب می کند تا بگوید چگونه الهه خورشید شینتو آماتراسو که به شکل یک گرگ سفید درآمده است، سرزمین را از تاریکی نجات داد.

Resident Evil 2

Resident Evil 2

Resident Evil 2 یک بازی ترسناک بقا است که در سال ۱۹۹۸ توسط Capcom برای پلی استیشن ساخته و منتشر شده است. این بازیکن کنترل پلیس تازه کار لئون اس کندی و دانشجوی کالج کلر ردفیلد را بر عهده دارد، که پس از دو ماه پس از وقایع رزیدنت اویل اولیه، پس از تبدیل شهروندانش به زامبی توسط یک سلاح بیولوژیکی، باید از شهر راکون فرار کنند. گیم پلی بر روی کاوش، پازل و مبارزه تمرکز دارد. تفاوت اصلی با نسخه قبلی خود، مسیرهای انشعاب است، با هر شخصیت بازیکن دارای داستان، شرکا و موانع منحصر به فرد است.

بازی Resident Evil 2 به دلیل اتمسفر، تنظیمات، گرافیک، صدا، سناریوها، گیم پلی کلی و پیشرفت های آن نسبت به بازی اصلی مورد تحسین قرار گرفت، اما با انتقاداتی نسبت به کنترل ها، صداگذاری و برخی عناصر گیم پلی آن مواجه شد.

Resident Evil 4

Resident Evil 4

وقتی صحبت از بازی‌ سوم شخص اکشن مدرن به میان می‌ آید، بسیاری از مکانیک‌ ها و استانداردها را می‌ توان در Resident Evil 4 دنبال کرد. این بازی به محبوبیت مکانیک‌ هایی مانند Quick Time Events کمک کرد که در صدها بازی در آینده استاندارد شد و هنوز هم می‌ توان تاثیر آن را حفظ کرد. Resident Evil 4 یک بازی سوم شخص تیراندازی و ترسناک بقا است که توسط Capcom ساخته و منتشر شده است. در سال 2005 برای Nintendo GameCube و در اواخر همان سال برای PlayStation 2 منتشر شد. در سال 2007 این بازی برای مایکروسافت ویندوز و Wii منتشر شد.

کپکام نسخه بازسازی شده بازی Resident Evil 4 را در سال 2023 منتشر کرد و تقریباً از هر نظر توانست بازی را ارتقا دهد. فرقی نمی‌ کند نسخه کلاسیک را ترجیح دهید یا بازسازی مدرن، انکار تأثیر و میراثی که Resident Evil 4 بر روی بازی گذاشته است, دشوار است.

Street Fighter 2

Street Fighter 2

Street Fighter II یک بازی مبارزه ای دو بعدی است که توسط Capcom توسعه یافته و در ابتدا برای بازی های آرکید در سال 1991 منتشر شد. این دومین قسمت از سری Street Fighter و دنباله Street Fighter در سال 1987 است. این چهاردهمین بازی کپکام است که از برد سیستم آرکید CP System استفاده می کند. Street Fighter II بسیاری از مفاهیم معرفی شده در بازی اول را بسیار بهبود بخشید، از جمله استفاده از حرکات ویژه مبتنی بر فرمان، سیستم ترکیبی، پیکربندی ، و انتخاب گسترده‌ تری از شخصیت‌ های قابل بازی، که هر کدام دارای سبک مبارزه منحصر به فردی هستند.

Capcom در سال 1991 با Street Fighter 2 این موضوع را تغییر داد و استانداردی را برای تمام بازی‌ های مبارزه‌ ای آینده تعیین کرد، حتی امروزه نیز از نظر کیفیت به عنوان معیاری عمل می‌ کند. Street Fighter 2 صحنه آرکید را احیا کرد و به یک موفقیت بزرگ در کنسول‌ های خانگی تبدیل شد و به پرفروش‌ ترین بازی کپکام تبدیل شد تا اینکه Resident Evil 5 آن را از رتبه اول خارج کرد. موفقیت Street Fighter 2 راه را برای بسیاری از برترین فرنچایزهای مبارزه ای که امروزه می شناسیم، از جمله Mortal Kombat، Tekken و Virtual Fighter هموار کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی