بازی از زاویه سومشخص و با مکانیزم سبک “Souls‑like” دنبال میشود: ترکیبی از مبارزات نزدیک، دفاع، Dodge و سیستم leveling بر اساس XP (Vigor). تنوع بالایی از سلاحها، کلاسها (۹ کلاس اولیه)، و جادو (Radiant, Umbral, Rhogar) وجود دارد که هرکدام تجربه متفاوتی برای گیمر میسازد.
داستان بازی Lords of the Fallen در سرزمین Mournstead رخ میدهد. یک خدای شیطانی به نام Adyr دوباره زنده شده و شما با نوری (Lantern) موسوم به Umbral Lamp وظیفه دارید تا پنج Beacon را پاکسازی کنید و جلوی بازگشتش بگیرید. با استفاده از این چراغ، بین دو دنیا (Axiom – زنده، Umbral – مردگان) جابهجا میشوید و پازلها و رازهایی را کشف میکنید که پیشرفت را ممکن میسازد. ساختار دنیا اتصالی هست، با مناطق بازشونده و شهر مرکزی (Skybridge) که مشابه Roundtable Hold در Dark Souls هست.
مکانیک های کلیدی بازی
چراغ Umbral: امکان ورود به دنیا مردگان، فعالسازی Stigmaها، Soul‑flay دشمنان برای افزایش XP و ساخت نقاط ذخیره جدید.
دو مرحله زندگی (Axiom و Umbral): در صورت مرگ در Axiom وارد Umbral میشوید و اگر در Umbral بمیرید، XP از بین میرود.
مکانیک build: شما با کلاسهای متفاوت و ترکیب سلاح/جادو میتوانید کاراکتر خودتان را شخصیسازی کنید؛ از سبک Priest تا Rogue .
Co‑op: نسخه ۲٫۰ دارای سیستم co‑op با پیشرفت مشترک شده که بازی را برای تجربه همراهی بهتر میکند.
گیمپلی Lords of the Fallen یکی از برجستهترین نقاط قوت بازیه و شامل المانهایی تازه و نوآورانه در ژانر Souls‑like میشود.
۱. دو دنیای همزمان: Axiom و Umbral
شما میتوانید با چراغ Umbral همزمان دو نسخه از دنیا رو ببینید؛ در دنیای Umbral پازلها باز میشوند، مناطق پنهان ظاهر میشوند و دشمنان جدید ظاهر میشوند.
اگر در Axiom بمیرید، به Umbral سقوط میکنید و با نصف سلامتی ادامه میدهید. موفقیت در Umbral به شما امکان بازگشت جون و XP به Axiom را میدهد.
۲. مبارزات تاکتیکی و دقیق
سیستم پارجی و بلاک:
بلاک آسیبها را سبکتر میکند اما باعث وارد شدن damage over time (withered health) میشود.
پارجی—در زمان درست بلاک کردن—نه تنها با فشار بافر از withered جلوگیری میکند، بلکه امکان اجرای ضربه قدرتمند (“Grievous Strike”) فراهم میکند.
پوستر (Posture) هم نقش مهمی دارد: هر ضربه یا پارجی نوار پوستر دشمن را خالی میکند و پس از خالی شدنش، لحظهای برای ضربهای قدرتمند باز میشود.
۳. تنوع سلاح، جادو و ساخت کاراکتر
در این بازی نقش آفرینی انواع زیادی از سلاحها (تیغهها، سپرها، جادوهای مختلف) دارد و بهوسیله سیستم ران (rune) میشود آنها رو شخصیسازی کرد .
جادوها مستقیماً روی دکمهها تنظیم میشوند، که سرعت و چالاکی در نبردها را افزایش میدهد.
۴. کاوش و طراحی محیط
محیطها مدرن، چندلایه و پر از رمز و راز هستند؛ وقتی در Axiom یک مسیر بستهست، در Umbral ممکن است باز باشد و بلعکس.
UI سادهتره: فقط نوار سلامتی/استَمینا، XP و آیتم فعال نمایش داده میشود—مرور آیتمها حین نبرد ساده است .
۵. تجربه مرگ و موفقیت دوباره
مرگ در Umbral با از دست دادن XP همراه است؛ اما اگر توانستید تا Vestige (checkpoint) برسید، XP حاصلشده حفظ میشود .
عدد قابل بازگشت برای XP و سیستم برگشت، تجربه تلاش و شکست را جذابتر و کمتر تنشزا میکند .
نقاط قوت بازی Lords of the Fallen
نوآوری چراغ Umbral: انتقال بین دنیاها و حل پازل، مکانیزمی تازه و ارزشمند در ژانر Souls .
دنیای بزرگ و طراحی سطح: محیطهای متصل، طراحی زیبا، و حس کاوش واقعی .
تنوع build و امکانات شخصیسازی: کلاسها، سلاحها و جادوها دست بازیکن را باز میگذارند .
رفع مشکلات فنی و اضافه شدن co‑op واقعی: آپدیت ۲٫۰ شامل بهبود lock‑on، حرکات نرمتر، UI بهتر و co‑op با پیشرفت مشترک شده است.
موسیقی و جو: محیط تاریک، موسیقی متن همراه با طراحی هنری چشمگیر .
نقاط ضعف بازی
نبرد باسها نسبتاً سطحی: با اینکه هیبت دارند، ضعف در طراحی چندفازی باعث شده تجربه متوسط باشد .
گرافیک و فریمریت نامنظم: بهویژه در جاهای شلوغ افت فریم دیده میشود.
سیستم حمله سلاح باعث عقبنشینی غیرمنتظره: حملهها کاراکتر را به جلو هل میدهند و ممکن است بطور ناگهانی از لبه بیفتید .
سیستم lock‑on و دوربین نیازمند بهتر شدن است: ضعف در دوربین در مواجهه با چند دشمن مشکلزاست.
سطح دشواری و دشمنان تکراری: برخی مناطق پر از دشمنان معمولی با الگوهای تکراری است که ممکنه خستهکننده شود.