فرنچایزهای فراموش شده ای که سزاوار شانس دیگری هستند

در این لیست، ما نگاهی به فرنچایزهای فراموش شده ای می اندازیم که شایسته فرصتی دیگر هستند. از تیراندازی‌ های اول شخص کلاسیک گرفته تا بازی های هیجان‌ انگیز جاسوسی، این فرنچایزهای فراموش شده نیاز به یک انفجار دیگر در کانون توجه دارند. تا بتوانند جایگاه خود را پس بگیرند.

وقت آن رسیده است که نگاهی به برخی از آن «فرانچایزهای فراموش شده» بیندازیم و مشخص کنیم که کدام یک از آنها باید دوباره بازبینی یا زنده شوند.

1. Black – 2006

Black

Black یک بازی تیراندازی تک شات بود که توسط Criterion توسعه یافت و برای اولین بار بر روی کنسول های پلی استیشن 2 و ایکس باکس منتشر شد. این یک بازی فوق‌ العاده بود که سطوح جنگی و محیط‌ های تخریب‌ پذیر، تصاویری چشم گیر و برخی از رضایت‌ بخش‌ ترین بازی‌ های تیراندازی را ارائه می‌ کرد که تا به حال در یک تیرانداز دیده‌ ایم.

بازیکن کنترل جک کلار، یک مامور سیاه‌ پوست را به عهده می‌ گیرد که در مورد ماموریت‌ های قبلی‌ اش شامل یک عملیات تروریستی بازجویی می‌ شود. گیم پلی شامل مقابله بازیکنان با دشمنان با استفاده از سلاح گرم و نارنجک است.

2. Killzone – 2004

Killzone

Killzone سال‌ ها پرچم‌ دار تیراندازی پلی‌ استیشن بود و این سری از سال 2004 تا 2013 را در بر می‌ گرفت. این یک شوتر قابل توجه بود که مجموعه ای از بازی اول شخص و تیراندازی برای کنسول های بازی ویدئویی Sony Interactive Entertainment (SIE) است و در پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، PSP و PS Vita منتشر شد.

با وجود موفقیت، Killzone Shadow Fall، آخرین بازی این سری که منتشر شد، چیزی شبیه یک شکست تجاری بود، و Guerrilla – سازنده سری – ظاهراً این فرنچایز را تعطیل کرد و به پروژه‌ های دیگر رفت. داستان سریال در قرن بیست و چهارم می گذرد و جنگ کهکشانی بین اتحاد استراتژیک بین سیاره ای (ISA) و امپراتوری هلگان را نشان می دهد.

3. The Getaway – 2002

The Getaway

اگر یک بازی جلوتر از زمان خود وجود داشت، آن بازی The Getaway و دنباله آن، ‘Black Monday’ بود که در سال 2004 منتشر شد. در The Getaway، لندن میزبان یک سری باندهای تشنه به خون است و در مرکز شبکه آنها مردی است که مورد ظلم همه اطرافیانش قرار گرفته و در مسیر رستگاری و انتقام جهنم است. این یک بازی دارای گرافیک پیشرفته، یک رابط کاربری منحصر به فرد، وسایل نقلیه، و داستانی که در آن زمان – یا از آن زمان تاکنون، تقریباً بی رقیب بود.

4. Syphon Filter – 1999

Syphon Filter

Siphon Filter یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط Eidetic توسعه یافته و توسط 989 Studios برای پلی استیشن منتشر شده است. این اولین قسمت از مجموعه فیلتر سایفون است. داستان در مورد ماموران ویژه گابریل “گابه” لوگان و لیان زینگ است که توسط دولت ایالات متحده ماموریت داده شده اند تا یک تروریست بین المللی آلمانی را دستگیر کنند.

5. Sly Cooper – 2002

Sly Cooper

Sly Cooper مجموعه ای از بازی مخفی کاری و اکشن ماجراجویی و ویدیویی برای پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا است. این سریال ماجراهای اسلای کوپر، یک راکون انسان‌ نما و دزد چیره دست، به همراه دو شریک جنایی‌ اش، لاک‌ پشت بنتلی و موری اسب آبی را دنبال می‌ کند، که همگی توسط اسلای، بازرس کارملیتا فاکس، تعقیب می‌ شوند.

6. SOCOM – 2002

SOCOM

SOCOM: US Navy SEALs یک تیرانداز تاکتیکی و استراتژیک بود که بازیکنان را می دید که یک سری از عملیات های آموزش دیده را کنترل می کردند، همه افراد وارد شده را می گرفتند و مسیر خود را از طریق ماموریت های جنگی شدید با دقت طی می کردند. این یک بازی تاریخی بود که دارای ادغام‌ های سخت‌ افزاری منحصر به‌ فرد بود و یکی از اولین بازی‌ هایی بود که از سرویس چند نفره آنلاین پلی‌ استیشن 2 در آمریکای شمالی استفاده کرد.

علیرغم اینکه شروعی نسبتاً قوی داشت، SOCOM در نهایت با گذشت سالها به بررسی های ناامیدکننده ای دست یافت. تا زمان مرگ این سری، ده بازی ( اسپین آف) منتشر شده بود که آخرین آن در سال 2011 روی پلی استیشن 3 قرار گرفت. وقتی صحبت از فرنچایزهای فراموش شده به میان می آید، SOCOM بدون شک جزو اولین هاست.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی