logo.gamebato

معرفی 7 تا از بهترین بازی های پازلی مستقل

معرفی 7 تا از بهترین بازی پازلی مستقل

بازی‌های پازلی در نوآوری و خلاق بودن شاخص هستند، بنابراین جایگاه ویژه‌ ای در پلتفرم های مختلف دنیای بازی دارد. آنها راضی هستند که شما را به عجیب ترین راه های ممکن گیج کنند و به همان اندازه شگفت‌ انگیز و معقول باشد. آنها باید به طور طبیعی، هوشمندانه و غیرمنتظره شما را به چالش بکشند.

این فهرست شامل چند بازی پازل مستقل است که به بهترین شکل یا سبک آنها را نشان می دهد. بازی های پازل زیادی وجود دارد و شما می‌ توانید مهارت‌ های حل معما و پازل خود را با این بازی‌ های پازل امتحان کنید. با گیمباتو همراه باشید تا در این مقاله بهترین بازیهای پازلی را برای شما معرفی کنیم.

7. PHOGS

PHOGS

در حالی که بسیاری از بازی های پازل مستقل برای این لیست وجود دارد، PHOGS! یک جواهر نادیده گرفته شده و احتمالاً شگفت انگیز است. این یک بازی معمایی متفکرانه و خانوادگی با یک ترفند عالی و یک طراحی هنری خلاقانه و قابل ستایش است. مضامین جهان بازی ممکن است در ابتدا کمی عمومی به نظر برسند. اما طراحی سطح عالی است و پازل ها گاهی اوقات کمی چالش برانگیز هستند. بنابراین، محدوده سختی خوبی وجود دارد که بزرگسالان نیز می توانند از آن لذت ببرند.

بازی کامپیوتر PHOGS یک بازی ویدئویی با پلتفرم پازل است که توسط Bit Loom Games توسعه یافته و توسط Coatsink منتشر شده است. یک بازی پازل است که در آن بازیکنان سگی به نام قرمز و آبی را کنترل می کنند. بازی را می توان به صورت چند نفره محلی و آنلاین انجام داد. هر سگ توسط یک بازیکن جداگانه کنترل می شود. همچنین می توان آن را به صورت تک نفره بازی کرد که به بازیکن اجازه می دهد تا سگ را به طور کامل کنترل کند.

6. Human Fall Flat

Human Fall Flat

این بازی مستقل گاه به گاه به لطف کنترل‌ های خنده‌ دار و مبتنی بر فیزیک و پاسخ‌ های متنوع برای هر پازلی متفاوت است. در کنار کنترل های لرزان، یک حس آزادی و کمدی در هر جنبه وجود دارد. کاوش ساده هر جهان که ترکیب مناسبی از جذابیت و سوررئالیسم را ارائه می دهد، به همان اندازه رضایت بخش خواهد بود. موسیقی به فضایی به همان اندازه اسرارآمیز و شاداب کمک می کند که به راحتی می توان ساعت ها در آن غوطه ور شد.

Human Fall Flat همچنین از گروه های بزرگی از بازیکنان پشتیبانی می کند و همچنان دارای به روز رسانی های سطح جدید است. در واقع، یک کارگاه Steam نیز وجود دارد که خلاقیت‌ های بی‌ شماری در جامعه بازی ارائه می‌ دهد. این یک معمای عالی برای تمام سنین با چند پلتفرم سه بعدی فوق العاده است. خوشبختانه، اخیراً یک دنباله از همین توسعه دهندگان ارائه شد.

5. Superliminal

Superliminal

بازی‌ های پازلی زیادی وجود داشته‌ اند که راهکارهای پیچیده برای گیج کردن شما دارند، اما بازی Superliminal همچنان مؤثرترین بازی مستقل این ژانر است. شایان ذکر است که بازی Viewfinder نسخه مشابه و جدیدتری است که شایسته تقدیر است. از دیدگاه اول شخص شما نهایت استفاده را می‌ کند و شما را آزمایش می‌ کند که هر چیزی را که می‌ بینید تغییر دهید. به سادگی می توان طیف وسیع تری از پیچیدگی ها را در این بازی کشف کرد.

4. The Witness

The Witness

The Witness یک بازی ویدیویی معمایی است که در سال ۲۰۱۶ با الهام از Myst ساخته و منتشر شده است، این بازی شامل کاوش در یک جزیره جهان باز پر از ساختارهای طبیعی و مصنوعی است. بازیکن با حل معماها پیشرفت می کند، که بر اساس تعامل با شبکه های ارائه شده در پانل های اطراف جزیره یا مسیرهای پنهان در محیط است. این بازی هیچ دستورالعمل مستقیمی برای نحوه حل این معماها ارائه نمی دهد و بازیکن را ملزم می کند تا معنای نمادها را در پازل ها شناسایی کند. یکی از عناصر طراحی اصلی بازی این بود که این پازل ها چگونه ارائه می شوند تا بازیکن بتواند از طریق آزمون و خطا به حل پازل ها بپردازد.

3. The Talos Principle

The Talos Principle

The Talos Principle یک بازی ویدئویی پازلی است که در سال ۲۰۱۴ توسط Croteam توسعه یافته و توسط Devolver Digital منتشر شده است. این بازی دارای یک داستان فلسفی است. نام بازی به یک اصل فلسفی اشاره دارد که توسط یک فیلسوف خیالی یونانی معروف به Straton of Stageira فرموله شده است. در متون یافت شده در بازی The Talos Principle ، استراتون استدلال می کند که آگاهی تالو از اساطیر یونانی به این معناست که انسان ها نیز صرفاً ماشین هستند (البته بیولوژیک).

2. Baba Is You

Baba Is You

این بازی مستقل نمادین یکی از بهترین عناوین این سبک را دارد که اساساً به شما اجازه می‌ دهد قوانین را تغییر دهید. Baba Is You با پیشرفت شما همه انتظارات را زیر و رو می کند و این کار را با تصاویر ساده و قدیمی انجام می دهد.

نکته کلیدی در این بازی این است که هم در مورد زبان و هم در محیط خود تجدید نظر کنید تا شرایط مناسبی را که نیاز دارید ایجاد کنید. این به طور کلی شامل دگرگونی غیرمنتظره است و اغلب لایه های متعددی برای هر چالش وجود دارد. در نتیجه، امکانات برای هر پازل می تواند به طرز عجیبی تغییر کند. اما پاسخ ها همیشه کاملاً منطقی هستند و لبخند را بر لبان شما می آورند.

1. Inside

Inside

بازی Inside دنباله‌ ای پیچیده از بازی قبلی توسعه دهندگان بازی Limbo است. از نظر وسعت و استعداد بلندپروازانه تر است، اما همچنان همان خطرات تخیلی را ارائه می دهد. در طراحی هنری از رنگ کم استفاده می شود، اما محیط ها هنوز پر از شخصیت هستند. محیط آن به طرز شگفت انگیزی بدیع است، با تصاویری دقیق که ممکن است گاهی آزار دهنده باشد.

این انتخاب مطمئناً طرفدارانی را که ترجیح می‌ دهند پازل‌ هایشان با روایتی قانع‌ کننده حل شود را خوشحال می‌ کند. شما به راحتی می توانید به قهرمان جوان بازی در دنیایی نابخشوده متصل شوید. شخصیت بازیکن پسری است که نامش فاش نشده است که در محیطی سورئال و عمدتا تک رنگ که به عنوان یک بازی پلتفرم 2.5 بعدی ارائه شده است، کاوش می کند. بازی تاریک است و از رنگ برای برجسته کردن هر دو بازیکن و قسمت‌های خاصی از محیط استفاده می‌شود.

درون بازی ترکیبی باورنکردنی از بازی ترسناک، پازل و پلتفرم دوبعدی است که به همان اندازه تنبیه و پاداش در پی دارد. بازی Inside فقط یک بازی پازل فوق العاده نیست، بلکه یکی از بهترین بازی‌ های مستقل تمام دوران است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی