بازی Final Fantasy IV یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌ آفرینی است و داستان بازی سیسیل، یک شوالیه تاریک را دنبال می کند که سعی
بازی Final Fantasy IV یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌ آفرینی است و داستان بازی سیسیل، یک شوالیه تاریک را دنبال می کند که سعی می کند جادوگر گلبز را

دانلود بازی Final Fantasy IV برای کامپیوتر

بازی Final Fantasy IV یک بازی ویدئویی در سبک نقش‌ آفرینی است که توسط تیم Square Enix برای استدیو Super Nintendo Entertainment System توسعه و منتشر شده است. این چهارمین قسمت اصلی از سری فاینال فانتزی است که در سال 1991 منتشر شد. داستان بازی سیسیل، یک شوالیه تاریک را دنبال می کند که سعی می کند جادوگر گلبز را از تصرف کریستال های قدرتمند و نابود کردن جهان باز دارد. گروهی از متحدان که مرتباً در حال تغییر هستند در این تلاش به او ملحق می شوند. Final Fantasy IV نوآوری هایی را معرفی کرد که به عنوان اصلی ترین سری بازی های Final Fantasy و به طور کلی بازی های نقش آفرینی تبدیل شدند. بازی Final Fantasy IV اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های ویدیویی در قالب نقش آفرینی به شمار می آید و پیشگام بسیاری از ویژگی‌ های بازی نقش‌ آفرینی کنسولی می باشد.

Final Fantasy IV.banner2

در بازی نقش آفرینی Final Fantasy IV، بازیکن تعداد زیادی از شخصیت‌ ها را کنترل می‌ کند و برای پیشبرد داستان، ماموریت‌ ها را کامل می‌ کند. شخصیت‌ ها روی نقشه میدانی حرکت می‌ کنند و با افراد و اشیاء تعامل دارند، که ممکن است تنظیمات مختلفی مانند برج‌ ها، غارها و جنگل‌ ها را نشان دهد. سفر بین مناطق در جهان ماورایی اتفاق می افتد. بازیکن می تواند از شهرها برای تکمیل نیرو، خرید تجهیزات و کشف سرنخ هایی در مورد مقصد بعدی خود استفاده کند. برعکس، بازیکن در فواصل زمانی تصادفی در جهان و در سیاه چال ها با هیولاها مبارزه می کند. در نبرد، بازیکن این امکان را دارد که بجنگد، از جادو یا یک آیتم استفاده کند، عقب نشینی کند، موقعیت شخصیت ها را تغییر دهد یا مکث کند. شخصیت‌ های خاصی توانایی‌ های ویژه‌ ای دارند. این بازی اولین بازی در این سری بود که به بازیکن اجازه می داد تا حداکثر پنج شخصیت را در مهمانی خود کنترل کند.

در این بازی نقش آفرینی کامپیوتر شخصیت‌ های بازیکن و هیولاها دارای امتیاز ضربه (HP) هستند که عنوان HP شخصیت‌ ها در زیر صفحه اصلی نبرد نوشته شده است. حملات باقیمانده HP را کاهش می دهند تا زمانی که هیچ کدام باقی نماند، در این مرحله شخصیت غش می کند یا هیولا می میرد. اگر همه شخصیت ها شکست بخورند، بازی باید از یک فایل بازی ذخیره شده بازیابی شود. بازیکن می‌ تواند با خواباندن شخصیت‌ ها در مسافرخانه یا استفاده از آیتم‌ های موجود در فهرست مهمانی‌ ها، مانند معجون‌ ها، و همچنین استفاده از طلسم‌ های جادویی شفابخش، نقاط ضربه‌ ای را به آنها بازگرداند. تجهیزات (مانند شمشیر و زره) که در شهرها خریداری شده یا در سیاه چال‌ ها یافت می‌ شوند، می‌ توانند برای افزایش آسیب وارد شده به هیولاها یا به حداقل رساندن آسیب دریافتی مورد استفاده قرار گیرند. بازیکن می تواند انتخاب کند که شخصیت ها در خط مقدم نبرد ظاهر شوند یا در پشت. قرار گرفتن یک شخصیت بسته به نوع حمله بر آسیب های دریافتی و وارد شده تأثیر می گذارد.

Final Fantasy IV.banner1

در بازی Final Fantasy IV  هر شخصیت دارای نقاط قوت و ضعف خاصی است. به عنوان مثال، یک کاربر قوی ممکن است دفاع کم داشته باشد، در حالی که یک مبارز فیزیکی ممکن است چابکی پایینی داشته باشد. مانند سایر بازی های فاینال فانتزی، شخصیت ها با تجربه نبرد توانایی های جدید و قدرتمندتری به دست می آورند. کاربران Magic که هشت شخصیت از دوازده شخصیت قابل بازی را تشکیل می دهند، در سطوح تجربه از پیش برنامه ریزی شده یا رویدادهای داستانی ثابت، امتیازات جادویی را به دست می آورند. هم اکنون می توانید لینک دانلود رایگان این بازی جذاب را از وب سایت گیمباتو دریافت کنید. 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی