logo.gamebato

Starfield ، دنیای گیم را به لرزه در می آورد!

Starfield ، دنیای گیم را به لرزه در می آورد! | گیمباتو

Starfield ، دنیای گیم را به لرزه در می آورد! | گیمباتو

برخی می گویند که بزرگتر همیشه بهتر نیست، اما این امر بتسدا را از ایجاد کهکشانی غول پیکر، یعنی استارفیلد، منع نکرده است.

Bethesda می ‌گوید که بازی RPG علمی تخیلی Starfield دهه ‌ها در حال ساخت بوده است و اگر محدودیت‌ های نسلی نبود، این بازی خیلی زودتر از این زمان عرضه می ‌شد. با این حال، به لطف فناوری های جدید، چشم انداز Bethesda از Starfield اکنون امکان پذیر است و این کمپانی قصد دارد در سپتامبر امسال این بازی را عرضه کند.

در طول نمایشگاه اخیر Xbox و Bethesda، اطلاعات زیادی در مورد Starfield در طول زمان 45 دقیقه ای آن فاش شد. آنقدر زیاد که اگر بخواهیم همه چیز را بگوییم ساعت ها و صفحه های زیادی لازم خواهد بود. Starfield یک کمپین داستانی متنوع با انتخاب های شاخه ای، نبرد های فضایی، شخصی سازی شخصیت ها و موار بسیار دیگری خواهد داشت.

تاد هوارد، رئیس Bethesda تأیید کرد که Starfield بیش از 1000 سیاره را در خود جای خواهد داد. بنابراین با بازی به بزرگی این بازی، منطقی است که شاهد برخی از جاه طلبانه ترین محیط هایی باشیم که Bethesda تا به حال ارائه کرده است.

همانطور که توسط Games Radar گزارش شده است، شهر بزرگ مورد بحث، نیو آتلانتیس است، و در حالی که اندازه واقعی شهر فاش نشده است، توسعه دهندگان Bethesda در Deepdive اخیر استارفیلد از دادن تصویری مفصل به شهر، به ویژه در مورد اندازه آن، ابایی نداشتند. Maja Jevremovic تهیه کننده گفت: «به محض اینکه در شهری مانند نیو آتلانتیس فرود می آیید، چشمان شما به سمت ساختمان های بی کران و وسیع هدایت می شود. آنجلا برودر، مدیر تولید، افزود: “این بزرگترین شهری است که ما تا به حال ساخته ‌ایم، نه تنها از نظر اندازه، بلکه از نظر تعداد هنرهای سفارشی، جمعیت و ماموریت ها.” در سایر اخبار مربوط به Starfield، تأیید شده است که NPCها می توانند شما را با نام واقعی خود صدا کنند، اگرچه ما مطمئن هستیم که محدودیت هایی وجود خواهد داشت. Starfield در 6 سپتامبر 2023 برای PC و Xbox Series X|S منتشر خواهد شد.

استارفیلد دارای کمترین باگ هایی است که تا به حال در بازی های جدید Bethesda دیده شده

استارفیلد در حال شکل گیری است تا باورنکردنی باشد. اگر «استارفیلد دایرکت» یکشنبه را تماشا کرده اید، قطعا خیلی تحت تأثیر قرار گرفته شده اید. همه ما با مفهوم یک بازی AAA آشنا هستیم، اما Bethesda واقعاً مرز ها و معنای آن را جابجا می کند. همانطور که گفته شد، استارفیلد محدودیت هایی دارد. حماسه فضایی با سرعت 30 فریم در ثانیه قفل خواهد شد، اما زمانی که به دستاورد های بازی در جاهای دیگر نگاه می کنید، به نظر می رسد این موضوع کم اهمیت باشد. NPC ها می توانند شما را با نام واقعی خود صدا کنند، به علاوه نیو آتلانتیس بزرگترین شهری است که Bethesda تا به حال ساخته است. این را به این واقعیت اضافه کنید که استارفیلد بیش از 1000 سیاره دارد و واضح است که ما با یک سیاره بزرگ روبرو هستیم. در واقع، نقشه استارفیلد ممکن است بزرگ ترین نقشه‌ ای باشد که تا به حال دیده‌ایم. تاد هاوارد اعتراف کرده است که توسعه بازی های Starfield و به طور کلی Bethesda آنقدر طولانی است که ممکن است Elder Scrolls VI آخرین بازی او باشد. به همین دلیل استارفیلد قول می‌دهد که کم‌ باگ ترین بازی Bethesda باشد.

همانطور که توسط Eurogamer گزارش شده است، مت بوتی، رئیس استودیوی بازی سازی مایکروسافت اخیراً در پادکست Giant Bomb به همراه فیل اسپنسر، رئیس Xbox ظاهر شد تا درباره Starfield و Showcase به طور کلی صحبت کند. Booty به این موضوع اشاره کرد که در مورد Starfield تست های بسیاری انجام شده است. او توضیح داد: «ما افراد بسیار زیادی داریم که در داخل آن را بازی می کنند. در کار با تاد و تیم، تعداد باگ ‌ها را می‌ بینم و فقط با در نظر گرفتن این اعداد، اگر حتی بازی همین امروز منتشر شود، باز هم کمترین باگ‌ هایی را خواهد داشت که هر بازی از Bethesda تاکنون داشته است.”

از نظر فنی، Booty ادعا نمی‌کند که بازی کاملاً بدون اشکال خواهد بود، اما امیدواریم که هر کدام از اشکالاتی وارد نسخه انتشار می شوند، کوچک باشند و سریع و آسان برطرف شوند. حیف که تسترهای QA بیشتری برای Redfall در نظر گرفته نشده بود. در غیر این صورت، ممکن بود کسی قبل از انتشار زنگ هشدار را به صدا در می آورد.

اسپنسر افزود: «تیم قطعاً به بلوغ رسیده است. آنها Fallouts و Skyrim و Elder Scrolls را در جیب خود دارند. صادقانه بگویم، ما می توانستیم خیلی پیش تر این بازی را منتشر کنیم. اما من فکر می‌ کنم مت گفته است که همه افراد QA  در کل شرکت در حال حاضر Starfield را بازی می‌ کنند و در تلاش پیدا کردن باگ ها هستند، تعداد باگ ها و به کیفیت فعلی بازی را  بررسی می ‌کنند. نکته خوب در مورد آنچه امروز از دیدگاه من نشان دادیم این است: این بازی بود. ما مدت زیادی است که این بازی را تست می ‌کنیم و بازی آماده است.” Starfield در 6 سپتامبر راه اندازی می شود.

نقشه استارفیلد می تواند بزرگترین چیزی باشد که تا به حال دیده ایم

اگر ‘Starfield Direct اخیر را می دید، تصور می‌ کندم از آنچه دیده اید متحیر شده اید. به نظر می رسد Starfield بازی را به سطح بعدی ارتقا می دهد. این ممکن است گسترده ترین و پیچیده ترین بازی باشد که تا به حال دیده ایم. شمارش معکوس نهایی در حال انجام است. همانطور که در اوایل سال جاری فاش شد، Starfield قرار است در تاریخ 6 سپتامبر بر روی کنسول های Xbox Series X/S و رایانه شخصی عرضه شود و این یک نسخه Xbox Game Pass در روز اول خواهد بود که بسیاری از ما از آن استفاده خواهیم کرد. با این حال، اگر می ‌خواهید نسخه فیزیکی بازی را داشته باشید، پیش سفارش ها اکنون به صورت زنده انجام می‌شود و دیشب، نسخه بسیار فانتزی (و بسیار گران قیمت) Constellation Edition رونمایی شد. این مجموعه شامل یک ماکت ساعت Constellation است که توسط شخصیت های بازی استفاده می شود.

به تریلر جدید بازی Starfield که دیروز منتشر شد نگاهی بیندازیم.

دیروز، اولین برای اولین بار نقشه ستاره ای استارفیلد را دیدیم. ما را به یاد سیستم های نقشه مورد استفاده در سری Mass Effect انداخت. شما می توانید سیستم ها و سیارات مختلف را کاوش کنید و بین نقاط فرود و نقاط سفر سریع انتخاب کنید (اگرچه برای پرش‌های خاص به یک درایو جاذبه نیاز دارید). شما می توانید هر سیاره را بدون نیاز به بازدید بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در آنجا وجود دارد. وقتی به یاد می آورید که بیش از 1000 سیاره برای کاوش وجود دارد این قابلیت بسیار مفید است.

Starfield ، دنیای گیم را به لرزه در می آورد! | گیمباتو

با در نظر گرفتن این قضیه، نقشه ستاره ای استارفیلد باید کاملاً بزرگ باشد. در طول Direct، توسعه دهندگان تأیید کردند که 1000 سیاره استارفیلد ترکیبی از محتوای دست‌ ساز و «تولید شده رویه ای» خواهند داشت. اساساً، زمین، جو و منابع توسط یک برنامه تولید می ‌شوند و سپس محتوای دست ساز ساخته‌ شده توسط توسعه‌ دهندگان به آن اضافه می ‌شود تا این دنیاها هرگز احساس پوچی یا بایر بودن را به بازیکن ندهند. محتوای این سیارات می‌ تواند شامل پست‌ های خروجی، جعبه‌ هایی برای غارت، NPC، نقاط جستجو و … باشد.

همانطور که توسط GLHF گزارش شده است، توسعه دهندگان همچنین اذعان کردند که به دلیل روشی که این فرآیند کار می کند، سیارات می توانند در بازی های متفاوت تولید متفاوتی داشته باشند. خیلی برایم جالب است که ببینم که میانگین زمان برای تکمیل بازی استارفیلد چقدر خواهد بود!

داستان استارفیلد

داستان اصلی استارفیلد یک راز کاملاً محافظت شده است، اگرچه بتسدا جزئیات کمی را ارائه کرده است. می دانیم که استارفیلد در سال 2330 اتفاق می افتد، 20 سال پس از آن که دو تا از بزرگترین جناح ها در سیستم های مستقر (The United Colonies و Freestar Collective) درگیر یک جنگ خونین برای کنترل سرزمین شدند. شما نقش عضوی از Constellation را بر عهده خواهید گرفت، سازمانی از کاوشگران فضایی که سعی می کنند آنچه را که از عواقب پس از آن باقی مانده هدایت کنند. اینکه کجا می روید و چه کسی را انتخاب می کنید و آنجا طرف چه کسی را میگیرید بستگی به شما دارد. علاوه بر این، Bethesda تأیید کرده است که ماموریت اصلی Starfield  20٪  بزرگتر از Skyrim و Fallout 4 خواهد بود.

گیم پلی استارفیلد

در حالی که به نظر می‌رسد گیم ‌پلی Starfield به شدت از دیگر بازی ‌های علمی-تخیلی محبوب مانند Elite Dangerous و No Man’s Sky گرفته شده است، اما در قلب خود همچنان یک بازی RPG Bethesda است. اگر هر یک از بازی‌های استودیو Fallout یا The Elder Scrolls را بازی کرده باشید، معنی آن را می ‌دانید: فضاهای باز و مکان‌هایی برای کاوش، سیستم ‌های پیشرفته که به شما برای سرمایه‌ گذاری زمان بر روی عناصری از بازی که از آنها لذت می‌برید، پاداش می‌ دهد، و یک ساختار کلی که از انتخاب و پیامد استفاده می کند.

Starfield همچنین شامل عناصر گیم پلی است که برای بازی های Bethesda جدید هستند، مانند کشتی های پرنده در فضای خارج جو، و همچنین تمرکز بیشتر بر مدیریت منابع، ساخت و ساز و ساخت پایگاه، و نبرد با سلاح گرم. مانند بازی های RPG قبلی Bethesda، می توانید به دلخواه بین دیدگاه اول و سوم شخص جابه جا شوید.

سفارشی سازی کشتی Starfield

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های جدید استارفیلد، توانایی بالا رفتن از یک سفینه فضایی و کاوش در فضای خارج سیاره است. شما می‌ توانید کشتی خود را آزادانه در سیستم‌ها هدایت کنید و در نبرد کشتی به کشتی شرکت کنید، که دو عنصر از تجربه Starfield هستند که بتسدا مشتاق است آن‌ ها پر رنگ کند. ساخت کشتی استارفیلد تایید شده است و به شما این امکان را می دهد که هر جنبه ای از کشتی خود را تغییر دهید. با توجه به آنچه تاکنون در مورد آن دیده ایم، به نظر می رسد که کشتی ها مدولار هستند و به شما امکان می دهند تمام عناصر طراحی آنها را تغییر دهید، از قرارگیری بصری موتورها و کابین خلبان گرفته تا انتخاب های بیشتر در نظر گرفته شده مانند نحوه تقسیم قدرت بین سلاح ها، سپرها و قابلیت های سفر با سرعت نور.

تحقیق و پژوهش در استارفیلد

Bethesda تأیید کرده است که سیستم‌ های ساخت و تحقیقات Starfield بخش بزرگی از بازی هستند. نه تنها می ‌توانید قفل حالت ‌ها و تجهیزات را برای کاوشگر خود باز، بلکه می ‌توانید سرمایه ‌گذاری هنگفتی در گسترش Post های خود ها انجام دهید. در ابتدایی ترین سطح خود، Starfield به شما امکان می دهد پروژه های تحقیقاتی را برای گسترش گزینه های ساخت خود اجرا کنید (مانند بهبود در جت پک یا مدهای جدید برای تپانچه خود). اگر می ‌خواهید عمیق ‌تر در این بخش از بازی کاوش کنید، می‌توانید از سیستم‌های بیس ‌سازی مشابه آنچه در Fallout 4 و Fallout 76 مشاهده می ‌شود برای استخراج و جمع‌آوری منابع مؤثرتر استفاده کنید و حتی می ‌توانید NPC‌ ها را به کار اختصاص دهید!

همان طور که گفتم جنبه های بسیاری از استارفیلد وجود دارد که اگر بخواهم با جزییات آن ها را توضیح دهم این نوشته بیشتر شبیه دفترچه راهنما خواهد شد! ولی از جنبه های دیگر بازی خلاصه نام میبرم: قابلیت ایجاد پیش زمینه و داستان برای شخصیت خود هنگام ساخت آن، توانایی ها و Skill Tree، ویژگی های شخصی/ رفتاری (مثل درون گرا یا برون گرا بودن و …) و…

استدلال FTC: انحصار استارفیلد به ایکس باکس به ادغام مایکروسافت اکتیویژن آسیب می رساند

آیا انتشار انتشار استارفیلد از سوی Bethesda به تلاش مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد آسیب می رساند؟

پس از سال ها توسعه، راه اندازی Starfield تقریباً در راه است. اخیراً با یک تریلر حماسی از گیم پلی بازی و همچنین یک نگاهی ۴۵ دقیقه ای از سوی توسعه دهندگان، داشتیم. به نظر می رسد استارفیلد یکی از مورد انتظار ترین بازی های ایکس باکس در سال های اخیر باشد، و مطمئناً پس از عرضه غم انگیز اخیر بازی Redfall، فشار زیادی بر روی مایکروسافت و بتسدا برای انتشار این بازی خواهد بود.

علاوه بر این، مانند هر پلتفرم کنسولی، بازی های انحصاری اغلب می توانند فروشنده اصلی آن کنسول باشند. به هر حال، نینتندو دارای Super Mario، Donkey Kong، The Legend of Zelda و غیره است. در مورد پلی‌استیشن، امثال God of War، Horizon و The Last of Us موفقیت زیادی برای دستگاه سونی به ارمغان آورده‌اند.

در طول سال‌ها، ایکس‌باکس از فرنچایزهای فوق‌العاده‌ای بهره برده است که Halo، Gears of War و Forza Motorsport پیشتاز آن ها هستند. متأسفانه، این برند سبز با Xbox Series X|S موفقیت زیادی، دست کم از نظر بازی‌های انحصاری، کسب نکرده است بنابراین قابل درک است که چرا طرفداران مایکروسافت و ایکس‌ باکس تمام امیدها را به بازی هایی مانند Starfield بسته‌ اند. با این حال، همانطور که توسط IGN گزارش شده است، تنظیم کننده بازار ایالات متحده، FTC، ممکن است اوضاع را متفاوت ببیند.

FTC معتقد است که ” خشمگین کردن گیمرها ” با اختصاص دادن Bethesda به Xbox می تواند بر تصمیم تنظیم کننده های بازار که ممکن است با قرارداد خرید آتی Activision مخالفت کنند، تأثیر منفی بگذارد. در سند FTC آمده است: “مدافعان نگرانی های مایکروسافت را در مورد “خشمگین کردن گیمرها” در صورت جلوگیری از دسترسی رقبا به محتوای Activision قرار دادند. اما این نگرانی ها مانع از تصمیم ZeniMax نشدند.”

به عبارت دیگر FTC از این مورد که مایکروسافت عناوین اخیر و آینده Bethesda را به پلی استیشن نیاورده استفاده می کند، با این نگرانی که در صورت نهایی شدن معامله Activision Blizzard، تاریخ تکرار خواهد شد.

مایکروسافت بر این موضوع که شرکت‌ هایی مانند Call of Duty همچنان چند پلتفرمی باقی می‌ مانند، پافشاری می‌ کند و تا مرز ارائه قراردادهای ده ساله سونی و نینتندو پیش می ‌رود. با این حال، مشخص نیست که چه اتفاقی برای سایر بازی های های چند نفره Activision خواهد افتاد. متأسفانه، حماسه مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد هنوز به پایان نرسیده است و بدون شک پیچ و تاب دیگری در این داستان وجود خواهد داشت.

و اما آخرین مطلبی که ذهن خیلی از ما را درگیر کرده است:

آیا استارفیلد چند نفره خواهد بود؟

باید بگویم که Bethesda تایید کرده است که Starfield تجربه تک نفره خواهد بود و در حال حاضر هیچ حالت چند نفره آنلاین برنامه ریزی نشده است.

شما می توانید برای مطالعه بیشتر در مورد این بازی نقش آفرینی برای کامپیوتر ، بر روی Starfield کلیک کرده و به صفحه ی اختصاص یافته به دانلود و نصب این بازی نیز سری بزنید و از تماشای محتوای منتشر شده از آن ، مثل همه ی گیمر های دیگر لذت ببرید.

Starfield ، دنیای گیم را به لرزه در می آورد! | گیمباتو

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی