logo.gamebato

Assassin’s Creed Mirage و هر آنچه تا به حال از آن میدانیم

Assassin’s Creed Mirage و هر آنچه تا به حال از آن میدانیم

Assassin’s Creed Mirage و هر آنچه تا به حال از آن میدانیم

انتشار بازی “Assassin’s Creed Mirage”، بازی جدید سری “Assassin’s Creed”، به طور رسمی برای 12 اکتبر تعیین شده. یوبی ‌سافت این خبر را در نمایشگاه پلی‌ استیشن در 25 may اعلام کرد، اگرچه این خبر در اوایل روز توسط چند خرده ‌فروش ژاپنی فاش شده بود. همچنین یک تریلر جدید از آن منتشر شد که برخی از توانایی‌ های جدید و برخی از مواردی که بازیکنان با آن آشنا بودند را به نمایش گذاشت.

همانطور که پلی استیشن در یک پست وبلاگی که پس از افشای Showcase منتشر شد، توضیح بیشتری می دهد، یکی از ویژگی های جدید چیزی است که  “Assassin’s Focus”  نامیده می شود و به شما امکان را می دهد که چندین هدف را علامت گذاری کرده و پشت سر هم ترور کنید. همچنین در مورد “Pole Vault” نیز صحبت شد که یوبی سافت آن را به عنوان “عناصر کاملاً جدید پارکور” معرفی می کند. در “Assassin’s Creed Mirage” میبینیم که بازیکن در جای پای “باسیم بن اسحاق” (شخصیت معرفی شده در والهالا) پا می‌ گذارد و اتفاقات آن در بغداد، 20 سال قبل از وقایع “Assassin’s Creed Valhalla ” رخ میدهد.

این بازی برای Xbox Series X/S، Xbox One، PlayStation 5، PlayStation 4، PC و Amazon Luna عرضه خواهد شد شود و اکنون برای پیش خرید در دسترس است. کسانی که این بازی را از پیش ‌سفارش می‌ دهند به یک ماموریت جایزه، به نام “The Forty Thieves” نیز دسترسی خواهند داشت. سیزدهمین قسمت اصلی Assassin’s Creed و جانشین Valhalla 2020، Mirage اولین بار در سپتامبر 2022 و درUbisoft Forward  رونمایی شد، جایی که به عنوان بازگشتی به ریشه های اکشن ماجراجویی کلاسیک این سری مورد استقبال قرار گرفت. Ubisoft برای بازی Assassin’s Creed Mirage سرمایه گذاری و تلاش فراوانی کرده است، به طوری که این شرکت در گزارش درآمد اخیر خود اعلام کرده است که پس از یک سال “چالش ‌برانگیز” از دست دادن، آماده می‌شود تا منابع را به این فرنچایز وارد کند.

اولین تریلر گیم پلی بازی “Assassin’s Creed Mirage ” بالاخره بیرون آمد که نشان می دهد یوبی سافت در حال باز گرداندن این سری به ریشه های اصلی خود است. تریلر ممکن است فقط دو دقیقه طول بکشد، اما جزئیات زیادی در آن وجود دارد که در اینجا به پنج چیز اصلی که باید در باره ی آن بدانید اشاره می کنیم:

بازگشت دوران طلایی قدیم

در میراژ شما نقش “باسیم بن اسحاق” را بر عهده می گیرید، شخصیتی که نقشی محوری در داستان “Assassin’s Creed Valhalla” بازی داشت. با این حال، این رویدادها دو دهه قبل از ملاقات او با “Eivor” رخ می دهند، و بنابراین Mirage چیزی شبیه یک پیش درآمد است. شما با اصلی ترین Assassin های ” The Hidden Ones”، زیر نظر “Roshan”، با صداپیشگی بازیگر ایرانی و برنده جایزه امی, “شهره آغداشلو” کار خواهید کرد.

در حالی که بسیاری از قاب‌ بندی ‌های روایی برگرفته از دوران RPG مدرن Assassin’s Creed است، به نظر می ‌رسد که گیم ‌پلی آن کاملاً قدیمی است. میراژ در قرن نهم بغداد اتفاق می‌ افتد و می ‌توانیم ببینیم که نقشه شهر, شهری با طراحی ای که مستقیماً از بازی‌ های اصلی گرفته شده است، ارائه می‌کند. خیابان‌ها، پشت ‌بام‌ ها و برج‌ ها هزارتویی از مسیر های پارکور را ایجاد می ‌کنند و حتی یک میدان باز هم در مسیر بازیکن نیست. این به درستی Assassin’s Creed کلاسیک است. باسیم حتی مراسم اصلی Assassin ها که بریدن انگشت خود را است انجام داده است تا راه را برای استفاده تیغه پنهان خود باز کند.

ابزارهای مخفی کاری

پس از شش سال طراحی مبارزات RPG، دیدن اینکه Mirage تاکید زیادی بر مخفی کاری دارد بسیار عالی است. در تریلر می ‌توانیم ببینیم که باسیم از تکنیک ‌هایی استفاده می ‌کند که چندین سال است در این سری ندیده‌ ایم. یک سکانس وجود دارد که در آن او در سکوت یک دشمن را دنبال می کند و کلیدی را از جیب او می ‌دزدد، و سپس برای باز کردن قفل دری از آن استفاده می‌کند. همچنین باسیم را می بینیم که روی نیمکتی نشسته و منتظر است. یا شاید او در حال استراق سمع است؟ طرفداران قدیمی سریال به یاد خواهند داشت که دنبال کردن مخفیانه، دزدی و استراق سمع هسته اصلی اولین ماموریت های Assassin’s Creed را تشکیل می دادند، بنابراین دیدن بازگشت آن ها بسیار عالی است. فقط بیایید امیدوار باشیم که این بار مجبور نباشیم آنها را در یک حلقه تکراری انجام دهیم…

Assassin’s Creed Mirage و هر آنچه تا به حال از آن میدانیم

ترور خود را انتخاب کنید

میراژ در این تریلر نشان می دهد که همه چیز فقط کشتن و مخفی کاری بازی اصلی Assassin’s Creed نیست. در اواسط تریلر، همدست باسیم می ‌گوید: “ما باید راهی پیدا کنیم که شما را بدون دیده شدن به داخل ببریم، می ‌توانید به نگهبانان رشوه بدهید تا به طرف دیگر نگاه کنند.” هرچند در تریلر باسیم این توصیه را نادیده می گیرد و به جای آن تیغه هایش را بر گردن نگهبانان می گذارد. اما کل این سناریو به ما می ‌گوید که در نحوه برخورد با ماموریت ‌های خود، چیزی که توسط “Assassin’s Creed Unity” پیشگام بود، حق انتخاب خواهیم داشت.

ماموریت های اصلی ترور در “Assassin’s Creed Unity” رویکردی تقریباً شبیه به هیتمن داشتند. هر یک را می توان به روش های مختلف با استفاده از تعدادی فرصت های مختلف تکمیل کرد. برای مثال، ماموریت Confession به شما این امکان را می‌دهد که با دزدیدن کلیدهای نوتردام، یک نفوذ دشوار را دور بزنید و زمانی که در کلیسای جامع هستید، می‌توانید هدف خود را با منتظر ماندن او در یک اتاق اعتراف بکشید. این رویکرد پس از Assassin’s Creed Syndicate کاملا کنار گذاشته شد، اما به نظر می رسد که Mirage به آن ایده ها باز خواهد گشت و امیدواریم بر اساس آن ها ساخته شود.

روش های قتل

با توجه به اینکه Mirage ظاهراً ریشه‌های مخفیانه Assassin’s Creed را کاملاً جذب کرده است، خوب است که همه حرکات کلاسیک کشتن را دوباره به مرحله اجرا درآورد. ترورهای از بالا و کشتن از روی تاقچه‌ ها در بازی وجود دارند. در قسمتی از تریلر باسیم را می ‌توان دید که از چاقوی پرتابی برای کشتن‌ از راه دور استفاده می ‌کند (به نظر می‌رسد تیر و کمان در بازی‌های RPG جای مانده است و در این بازی جایی ندارد!). اما در اینجا چیزی بیش از Assassin’s Creed کلاسیک وجود دارد. در اینجا میتوانیم قابلیت جدید Assassin’s Focus را در عمل ببینیم که به شما امکان می دهد به سرعت چندین هدف را پشت سر هم علامت گذاری کرده و بکشید. این اساساً نسخه Assassin’s Creed از سیستم درخشان Mark and Execute Splinter Cell است و امیدواریم استفاده از آن به همان اندازه هیجان انگیز باشد.

اگرچه Mirage قطعاً شبیه یک بازی مخفیانه به نظر می ‌رسد، اما بدون مبارزات کامل، Assassin’s Creed نخواهد بود. ما در این تریلر شاهد شمشیر بازی زیادی نیستیم، اما در این تریلر, چندین انیمیشن بسیار جالب میبینیم! از جمله یک حرکت بسیار نرم که در آن باسیم از پشت دشمنش می غلتد، یک سر خوردن با زانو، و انیمیشن زیبای چرخاندن شمشیر.

دویدن آزادانه با پارکور های بیشتر

همچنین، بازگشتن به ریشه های Assassin’s Creed تنها به معنی ساخت یک بازی مخفی کاری کامپیوتری و شمشیربازی های مکرر نیست. شاید نمادین ترین چیز در سال های اولیه Assassin’s Creed تصویر یک قاتل کلاهدار باشد که آزادانه در یک شهر باستانی  در حالی که نگهبانان دنبالش هستد  می دود. در تناسب برای به حقیقت پیوستن بهتر این امر، Mirage قول می دهد که پارکور های بیشتری ارائه کند. در این تریلر می ‌توانید حرکات کلاسیک زیادی را مشاهده کنید، از جمله پرش از موانع، چرخش و تاب خوردن، طناب بالابر، و همچنین شیرجه عقاب که امضای قدیمی این سری است. اما به نظر می‌رسد که یوبی سافت در حال افزودن‌ چیز های جدیدی به محیط است، که حرکات پارکور را برای بازیکن به شدت گسترش می دهد.

این ها چیز هایی بود که از تریلر بازی متوجه شده ایم. به امید اینکه یوبی سافت بتواند تجربه ای زیبا تر از همیشه بسازد.

Assassin’s Creed Mirage و هر آنچه تا به حال از آن میدانیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی