بازی Mortal Kombat 11 یک سه گانه جدید از بازی های مبارزه ای است که شامل نینجاها، مردگان و خدایان فراوان است. چیزهای بیشتری وجود دارد که Mortal Kombat 9 و Mortal Kombat X را بسیار دوست داشتنی کرده است به همراه برخی از ویژگی هایی که در بازی مبارزه ای دیگر توسعه دهنده NetherRealms، Injustice 2 وجود داشت. با این حال به نظر می رسد که Mortal Kombat 11 کمی پرچالش است.
Mortal Kombat X در سال 2015، Fatalities آسان برای استفاده را معرفی کرد، که به نظر ما حرکتی بود که یکی از بهترین ویژگی های آن را عرضه کرد. از سوی دیگر بازی Mortal Kombat، از زمان شروع این نسل، هر تاکتیک کسب درآمدی را که در بازی های ویدیویی با بودجه ی بالا استفاده می شود، دو برابر می کند.
عناوین بازیکنان، آیتم های مصرفی، ماسک شخصیت های جدید، معرفی ها، علاقه مندان به زره، کمک های مسابقه (که به شما امکان می دهد شخصیت های دیگر را احضار کنید یا حریفان را طلسم کنید)، Fatalities مختلف، طعنه ها و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد که می توانید خرج کنید.
Mortal Kombat 11 یک بازی مبارزه ای است که در سال ۲۰۱۹ توسط استودیو NetherRealm توسعه یافته و توسط Warner Bros. Interactive Entertainment منتشر شده است. این یازدهمین قسمت اصلی از سری Mortal Kombat و دنباله ای برای Mortal Kombat X (2015) است. پس از انتشار، نسخه های کنسولی Mortal Kombat 11 عموماً نقدهای مطلوبی دریافت کردند که گیم پلی، داستان، گرافیک را تحسین می کردند، اما به دلیل وجود ریزتراکنش ها و اتکای بیش از حد به grinding انتقاداتی دریافت کرد.
مانند سه بازی قبلی این سری از جمله مورتال کمبت موبایل، مورتال کامبت 11 نیز یک بازی مبارزه ای 2.5 بعدی است. در کنار بازی های بازگشتی Fatalities، Brutalities، Stage Fatalities، Friendships و Quitalities، ویژگی های جدید گیم پلی مانند Fatal Blows و Krushing Blows نیز معرفی شده اند. ضربات مهلک حرکات ویژه ای شبیه به حرکات X-ray در ریبوت 2011 و Mortal Kombat X هستند. ضربات مهلک مانند حرکات اشعه ایکس، آسیب زیادی وارد می کند، اما برخلاف آنها، تنها زمانی در دسترس قرار می گیرند که سلامت بازیکن به پایین تر برسد.
Mortal Kombat 11 یک ویژگی Kustom Variation را معرفی می کند که یک سیستم شخصی سازی کاراکتر مشابه سیستم Gear در بازی مبارزه قبلی استودیو NetherRealm DC Comics Injustice 2 را ارائه می کند که نسبت به سیستم Variation موجود در Mortal Kombat X بهبود یافته است. هر شخصیت دارای یک مجموعه اولیه از پوسته ها است. چرخ دنده ها و حرکت ها، که می تواند توسط بازیکن بیشتر سفارشی شود.
با این حال، برخلاف بازی Injustice 2، در Mortal Kombat 11 ظاهر شخصیت ها توانایی های آن ها را تعیین نمی کند، و به بازیکنان این امکان را می دهد تا لیست های حرکت سفارشی را مستقل از ظاهر شخصیت خود ایجاد کنند. حالت های آنلاین اکنون برای اولین بار در این سری دارای قابلیت cross-play هستند. با این حال، این ویژگی در نسخه بتا است و این ویژگی Nintendo Switch، PC و Stadia را شامل نمی شود.