آخرین وضعیت بازی سونی شامل برخی از اعلان های باورنکردنی بود، از جمله رونمایی از پورت مورد انتظار پلی استیشن 5 از بازی Palworld . این بازی از آن زمان در هر منطقه ای به جز ژاپن منتشر شده است و شکایت نینتندو ممکن است با آن ارتباط داشته باشد.
Palworld در پلتفرم هایی مانند Xbox و PC موفقیتی شبیه به ویروس پیدا کرد و حدود 25 میلیون بازیکن را در اولین ماه انتشار خود آورد. بسیاری از طرفداران فکر می کردند این بازی برای کنسول تسلط بر بازار سونی مناسب است و توسعه دهندگان Pocketpair همین چند روز پیش به گیمرها داده بودند. وضعیت بازی سونی فاش کرد که این بازی محبوب یک پورت PS5 دریافت خواهد کرد، اما اکنون به نظر می رسد که یک گروه منطقه ای از بازیکنان به این زودی ها آن را دریافت نخواهند کرد.
پستی در حساب رسمی ژاپنی Palworld نشان داد که این پورت برای بازیکنان ژاپنی در دسترس نخواهد بود و به نظر میرسد نینتندو دلیل غیبت آن باشد. در این توییت آمده است: «همانطور که در وضعیت رسمی PlayStation State of Play اعلام شد، نسخه PS5 بازی Palworld امروز در 68 کشور و منطقه در سراسر جهان منتشر شد.» ادامه می دهد: «تاریخ انتشار برای ژاپن هنوز مشخص نشده است. ما برای ژاپنی هایی که منتظر انتشار Palworld بودند بسیار متاسفیم، اما تمام تلاش خود را می کنیم تا این بازی را در اسرع وقت به همه کاربران PS5 تحویل دهیم. امیدواریم در آینده نیز از Palworld لذت ببرید.”
این اقدام پس از شکایت نینتندو علیه Pocketpair در رابطه با نقض حق چاپ صورت گرفت. این شکایت در 18 سپتامبر در دادگاه ناحیه توکیو با نینتندو ارائه شد و بیان داشت: «به منظور محافظت از دارایی معنوی ارزشمندی که طی سالها تلاش سخت ایجاد کرده ایم، به اقدامات لازم در برابر هرگونه نقض حقوق خود ادامه خواهیم داد. مالکیت معنوی، از جمله برند ما.» بسیاری این نظریه را مطرح کردند که زمان بندی شکایت برای دستیابی به این نتیجه است. تحقیقات نینتندو در ژانویه آغاز شد. با این حال، این شکایت تنها زمانی مطرح شد که نشانه هایی مبنی بر اینکه بازی اکشن Palworld راه خود را به سمت یک سیستم جدید و محبوب می رود، مشخص تر شد.
در حالی که افکار عمومی در مورد این شکایت هنوز دودسته است، اما بدترین قانون حق چاپ و حق ثبت اختراع را نشان می دهد که توسط یک غول بازی در برابر یک تازه کار کوچک اعمال می شود. نکته نگران کننده تر این است که اطلاعاتی منتشر شده است مبنی بر اینکه بسیاری از پتنت هایی که نینتندو در پرونده خود علیه Pocketpair استفاده خواهد کرد، پس از انتشار Palworld ثبت شده اند. مکانیک های گسترده مانند گرفتن شخصیت ها در فضای مجازی سه بعدی و تصاویر عمومی مربوط به باس فایت ممکن است برای ادعای سرقت ادبی برای گیمرها کافی نباشد. با این حال، از آنجایی که آنها تحت یک پتنت والدین در سال 2021 ثبت شدند، ممکن است برای Pocketpair اقامه دعوی سخت باشد. بدون توجه به نتیجه، این موردی خواهد بود که بسیاری از صنعتگران آن را به دقت زیر نظر خواهند داشت و بدون شک سابقه ای را ایجاد خواهد کرد که برای سال های آینده گیمرها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.