logo.gamebato

بهترین بازی های Silent Hill بر اساس رتبه بندی

بهترین بازی های Silent Hill بر اساس رتبه بندی

این فرانچایز ترسناک بقا از همان ابتدا با داستان سرایی جوی، محیط های تاریک و موجودات ترسناک، بازیکنان را به وحشت انداخته است. Silent Hill یک مجموعه که نماد ترس است و بر مجموعه ای از بازی های ترسناک بقا ساخته شده توسط Keiichiro Toyama و توسط Konami منتشر شده است. حال به بهانه آغاز دورانی تازه برای سری جذاب و پراز وحشت و ترس سایلنت هیل، قصد داریم بهترین بازی‌ های این سری را بر اساس نمرات وبسایت متاکریتیک دسته بندی کنیم. در ادامه همراه گیمباتو باشید تا این لیست را با هم بررسی کنیم.

P.T

P.T

مخفف “Playable Teaser” به راحتی عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های تمام دوران را به خود اختصاص داده است. با وجود اینکه یک تیزر است و یک بازی کامل نیست، اما گیم پلی آن بهتر از بسیاری از بازی های ترسناک موجود است. اگرچه قرار دادن آن در فهرستی درباره سایلنت هیل برای برخی دشوار است، اما این کابوس قابل پخش به عنوان نوعی تریلر برای پروژه ای به نام «Silent Hills» با بازی نورمن ریدوس آغاز شد.

برخلاف دیدگاه سوم شخص در بازی ترسناک سایلنت هیل P.T از دیدگاه اول شخص استفاده می‌ کند، که بر روی یک قهرمان ناشناخته متمرکز می‌ شود که توسط بازیکن کنترل می‌ شود، و در یک خانه خالی از سکنه در حومه شهر بیدار می‌ شود و رویدادهای ماوراء طبیعی را تجربه می‌کند.

Silent Hill: Origins

Silent Hill: Origins

در عمق روایی و توسعه شخصیت برتری دارد و داستان قانع‌ کننده‌ ای از گناه، رستگاری و روان انسان را به نمایش می گذارد. سفر تراویس گریدی با احساس ترس و رمز و راز آشکار می شود، زیرا او در خیابان های غرق شده در مه حرکت می کند و با شیاطین درونی خود روبرو می شود. Silent Hill: Origins یک بازی ترسناک بقا است که در سال ۲۰۰۷ توسط Climax Action توسعه یافته و توسط Konami Digital Entertainment منتشر شده است.

قسمت پنجم از سری سایلنت هیل Origins پیش درآمدی برای اولین بازی (1999) است. داستان در شهر آمریکایی تخیلی و همنام سریال، اوریجنز به دنبال راننده کامیون تراویس گریدی است که در جستجوی اطلاعاتی درباره دختری است که او را از آتش سوزی نجات داده است. در طول راه، او قفل خاطرات سرکوب شده کودکی خود را باز می کند. این بازی کامپیوتر گیم پلی از دیدگاه سوم شخص استفاده می کند و مانند قسمت های قبلی بر مبارزه، کاوش و حل پازل تأکید دارد.

Silent Hill 3

Silent Hill 3

داستان این بازی چندین سال پس از وقایع سایلنت هیل اصلی می‌ گذرد، هدر میسون، زن جوانی را دنبال می‌ کند که به دنیای کابوس‌ وار سایلنت هیل کشیده می‌ شود و در جستجوی پاسخ‌ هایی درباره گذشته خود و فرقه مرموز به نام Order است.

همانطور که هدر عمیق تر به رازهای تاریک شهر می پردازد، او حقایق نگران کننده ای را در مورد گذشته خود و فرقه شوم معروف به نظم کشف می کند. در طول راه، او با چهره‌ های مرموز روبرو می‌ شود، با شیاطین درونی‌ اش دست و پنجه نرم می‌ کند و با وحشت‌ های پیچیده‌ ای که در خیابان‌ های پوشیده از مه سایلنت هیل در کمین هستند، مقابله می‌ کند.

Silent Hill 1

Silent Hill 1

Silent Hill 1 که در سال 1999 منتشر شد، به دلیل داستان سرایی جوی، عمق روانشناختی و مکانیک های گیم پلی خلاقانه اش مورد تحسین طرفداران قرار گرفت. داستان بازی در شهر سایلنت هیل اتفاق می‌ افتد، هری میسون قهرمان داستان را دنبال می‌ کند که در جستجوی دختر گم‌ شده‌ اش، شریل، در مه حرکت می‌ کند و در طول مسیر با وحشت‌ های غیرقابل توصیفی روبرو می‌ شود. اینجا جایی بود که مه اولین بار خود را نشان داد، در ابتدا به دلیل محدودیت های فنی، مه برای پنهان کردن بافت های دور استفاده می شد، بنابراین پلی استیشن مجبور نبود کل شهر را به یکباره رندر کند. آن‌ ها نمی‌ دانستند، مه عملاً به شخصیت خودش تبدیل شد و در بسیاری از بازی‌ ها به عنوان یک حضور بدخواهانه در شهر ظاهر شد.

همانطور که هری عمیق تر به رازهای تاریک شهر می پردازد، با آسیب های گذشته خود روبرو می شود و با عواقب اعمال خود دست و پنجه نرم می کند. پایان‌ های چندگانه و مسیرهای انشعاب بازی، بازیکنان را تشویق می‌ کند تا روان هری را کشف کنند، لایه‌هایی از پیچیدگی را اضافه کرده و مدت‌ ها پس از انتشار تیتراژ، حدس و گمان را شروع می‌ کنند.

Silent Hill 2

Silent Hill 2

وقتی مردم به سایلنت هیل ارجاع می دهند، معمولاً درباره سایلنت هیل 2 است. داستان جیمز ساندرلند شما را با نگاهی ماهرانه به مضامین از دست دادن، گناه و رستگاری در لبه صندلی خود نگه می دارد. شما با بسیاری از هیولاهای عمیقاً آزاردهنده مانند Pyramid Head که عملاً به طلسم سایلنت هیلز تبدیل شده است و پرستارانی که سال ها به من کابوس می دادند، روبرو خواهید شد.

ترس و تنش آمیخته با مه شدید شما را در هنگام گشت و گذار در شهر در وحشت خفیف نگه می دارد و آرزو می کنید ای کاش در خانه می ماندید. هدف بازی بقا و ترسناک سایلنت هیل 2 هدایت شخصیت بازیکن، جیمز ساندرلند، در شهر پر از هیولا سایلنت هیل در حالی است که او به دنبال همسر متوفی خود می گردد. این بازی دارای نمای سوم شخص، با زوایای مختلف دوربین است. در طول بازی، جیمز نقشه‌ هایی را جمع‌ آوری می‌ کند که تنها در صورت وجود نور کافی یا زمانی که چراغ قوه‌ اش روشن است، قابل خواندن هستند. 

اگر علاقمند به بازی های کامپیوتری ژانر ترسناک و بقا هستید پیشنهاد میکنیم عنوان بهترین بازی های ترسناک مستقل سال 2023 از گیمباتو را مطالعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی