logo.gamebato

بهترین بازی های اکشن سال 2022

بهترین بازی های اکشن سال 2022

بازی های اکشن همیشه و در همه پلتفرم ها از محبوب ترین بازی های ویدیویی به شمار می آیند. نیاز بشر به هیجان باعث شده تا همواره این ژانر طرفداران خاص خود را داشته باشد. اگر از علاقمندان به بازی های کامپیوتری باشید, حتما می دانید که هیجان بالای بازی های اکشن چیزی نیست که به سادگی بتوانید از آن بگذرید.

تعریف ژانر اکشن تا حدودی مشکل است. بازی‌ های اکشن شامل مبارزات زیادی هستند، اما آن‌ ها بازی‌ های صرفا مبارزه‌ ای نیستند. یک بازی «اکشن ماجراجویی» ممکن است دارای عناصر روایی، اکتشافی یا حل پازل هم باشد، اما تعداد زیادی از آن‌ ها عنوان را به بازی نقش‌ آفرینی یا قلمروهای بازی ماجراجویی سوق می‌ دهند. اگر بازی اکشنی به سمت ماجراجویی و یا نقش آفرینی نیز کشیده شود, مطمئنا شما را بیشتر جذب خواهد کرد.

در حال حاضر ژانرهای بازی های ویدیویی امروزه شامل تعداد زیادی هستند، اما در این لیست ما بر روی بازی های کامپیوتری تمرکز کردیم که سبک اکشن را به خوبی تعریف و به نمایش می گذارند. در این لیست تعداد زیادی بازی را معرفی خواهیم کرد که بعضی از آنها را می توانید هم اکنون دانلود کرده و برخی دیگر در آینده ای نزدیک منتشر خواهد شد. در ادامه با گیمباتو همراه باشید و از این بازی‌ های اکشن کامپیوتری از نبردهای حماسی نینجا تا تیراندازی‌ های وحشیانه، نزاع‌ های ماجراجویانه و موارد دیگر لذت ببرید.

1_ Batman: Arkham City

بازی Batman: Arkham City

در این فصل از سه گانه پربرخورد و شگفت انگیز بتمن شما با شرورهای شناخته شده ای از جمله مستر فریز، هوگو استرنج و لیگ سایه ها روبرو خواهید شد. در این فصل شاهد گیم پلی فوق العاده عالی, داستان سرایی حماسی و صداگذاری خیره کننده خواهیم بود. همه اجزای بازی Batman: Arkham City به گونه ای در کنار هم چیده شده اند که هر گیمری را پای سیستم خود میخکوب کرده و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. همراه با قهرمان داستان بر فراز شهر پرواز می کنید و عدالت را در شهر برقرار کرده و در هیجان آن غرق خواهید شد بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید.

2_ Bayonetta

بازی Bayonetta

هیدکی کامیا اساسا فرمول بازی اکشن, ماجرایی شخصیتی را با بازی اصلی Devil May Cry اختراع کرد. شما به عنوان یک جادوگر حیله گر بازی می کنید که با حملاتی که از موهایش ایجاد می شود، فرشتگان را به شکلی وحشتناکی سلاخی می کند. اگر می‌ خواهید شانس برنده شدن داشته باشید و در حین انجام آن عالی به نظر برسید، باید بر سیستم مبارزه شجاعانه و قدرتمند تسلط داشته باشید. شما در این بازی اکشن مبارزه ای باید ماجراجویی های مختلفی را تجربه کنید. شخصیت اصلی خانمی با قدرت های خاص که دشمنان و موجودات عجیب و غریب را در مبارزه های مرگ آور از بین می برد. اگر می خواهید هیولاها را به طور کامل شکست دهید باید بتوانید با تکنیک های خاص آنها را از پای درآورده و نابود کنید.

3_ Daemon X Machina

بازی Daemon X Machina

ربات های غول پیکر همه چیز را بهتر می کنند و این شامل بازی های ویدیویی نیز می شود. Daemon Ex Machina برداشتی مدرن از اکشن کلاسیک و مکانیکی است. شما با اسلحه، موشک و گه گاه شمشیر لیزری در میدان‌ های نبرد زیبا و پربرخورد با دشمنان مختلف می‌ جنگید. پس از پایان یک نبرد، تجهیزات جدید را از حریفان سرنگون شده جمع آوری کنید و ماشین خود را برای ماموریت بعدی سفارشی کنید و برای ادامه مبارزه حرکت کنید.

4_ Darksiders III

بازی Darksiders III

بازی Darksiders ترکیبی عالی از ماجراجویی‌ و سبک هک اند اسلش با مبارزه ای پربرخورد است به طوری که یکی از بهترین بازی های کامپیوتری اکشن در سال جاری به شمار می آید. میراث جهنمی با Darksiders III ادامه می یابد و زمین با آخر الزمان هولناک روبرو شده است. صلح و ارامش بر روی زمین از بین رفته و اکنون خبری از انسان ها نیست ولی در عوض موجودات شیطانی و مرگبار زمین را اشغال کرده اند. شما در نقش FURY سومین سوارکار آخرالزمانی ماموریت دارید که گناهان هفت گانه را از بین ببرید.  Darksiders III با الهام گرفتن از بازی‌ های اخیر Souls، به جای کشتن بی‌ اهمیت انبوهی از گروه‌ های دشمن، بر نبردهای وحشیانه با گروه‌ های کوچک دشمن تمرکز می‌ کند.

5_ Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5

اگر از علاقمندان به سبک پرطرفدار هک اند اسلش هستید, این بازی مختص شماست. خالق این بازی در این سری مجددا به تیم ساخت این بازی برگشته تا آن را به دوران باشکوه آن برگرداند. این سری از بازی به شکل فوق العاده ای داستان را روایت می کند و گیم پلی بسیار جذابی دارد. نکته ای جذابی که در بازی Devil May Cry 5 به چشم می خورد این است که می توانید داستان را از منظر شخصیت های مختلف بازی( دانته, نیکو و شخصیت V) روایت کنید و همین موضوع باعث می شود از روند بازی خسته نشوید و همچنان با شور و شوق برای پیش بردن بازی تلاش کنید. هیجان وصف ناپذیری در روند بازی به بازیکن انتقال داده می شود و که توان دل کندن از بازی را به شما نمی دهد.

6_ For Honor

بازی For Honor

یک بازی اکشن که همه قهرمانان منحصر به فرد هستند و سلاح ها، مهارت ها و سبک های مبارزه خود مخصوص خود را دارند. بازیکنان با سلاح های غوغا مخصوص کلاس خود با حریفان خود مبارزه می کنند. هنگامی که بازیکنان اقدامات خاصی را انجام می دهند، مانند کشتن چندین دشمن متوالی، آنها Feats به دست می آورند که امتیازات اضافی هستند. این بازی اکشن پربرخورد به بازیکنان اجازه می‌ دهد تا نقش‌ های تاریخی سربازان و جنگجویان مانند شوالیه‌ ها، سامورایی‌ ها و وایکینگ‌ ها را با استفاده از منظر سوم شخص کنترل کنند. For Honor با برجسته کردن مکانیک های مبارزه دشوار و اصلی، بازخوردهای مطلوبی دریافت کرد.

7_ Ghostrunner

بازی Ghostrunner

در این بازی اکشن اول شخص، سایبرپانک، در حالی که با کاتانای خود دشمنان را از بین می‌ برید، در میدان‌ های مبارزه می‌ چرخید. بازی در آینده ای دور اتفاق می افتد. فاجعه ای هولناک جمعیت انسانی را از بین برده و جمعیت باقی مانده از انسان ها در Dharma Tower آسمان خراشی بزرگ زندگی می کنند. قهرمان داستان بازی گوست رانر (ابرسربازهایی که باید امنیت و صلح را باید برقرار کنند) در وضعیتی به هوش می آید که هیچ چیزی به  یاد نمی آورد. این بازی یک اکشن شمشیری که با صحنه های جذابی که به نمایش می گذارد شاهکاری همچون Hotline Miami را یاد آوری می کند.

8_ Hellblade: Senua’s Sacrifice

بازی Hellblade: Senua's Sacrifice

یک بازی اکشن, ماجرایی که شما را طوری درگیر می کند که می توانید ساعتها با آن سرگرم شوید بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید. شاید توصیف درست آن فراتر از یک بازی ویدوئویی است. بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در یک دنیای خیالی تاریک با الهام از اساطیر اسکاندیناوی و فرهنگ سلتیک روایت می شود، سنوا، یک جنگجوی پیکتی را دنبال می‌ کند که باید با شکست دادن موجودات ماورایی و رویارویی با چالش‌ های آن‌ ها به هلهایم برود تا روح معشوقه مرده‌ اش را از دست آنها نجات دهد. با این حال، چیزی که این بازی را به یک بازی واقعاً خاص تبدیل می‌ کند، این است که چگونه مبارزه در فضای جهنمی باستانی سلتیک و اسکاندیناوی در نهایت به عنوان نیروی قدرتمند برای حل مشکلات شخصیت اصلی به کار می رود.

9_ Metal Gear Rising: Revengeance

بازی Metal Gear Rising: Revengeance

پنهان کاری که بازی های متال گیر را تعریف کرده را فراموش کنید. در بازی Metal Gear Rising: Revengeance، شما با شمشیر و قدرت های سایبورگ خود، دشمنان را از بین خواهید برد. این بار هیچ کس شکایت نمی کند که به جای Snake در نقش Raiden بازی می کنید. در این بازی، بازیکنان کنترل Raiden، یک سایبورگ را که با شرکت نظامی خصوصی Desperado Enforcement مقابله می‌ کند، با تمرکز بر روی مبارزه با دشمنان با استفاده از شمشیر و سایر سلاح‌ ها برای انجام کمبوها و ضد حملات، متمرکز است. از طریق استفاده از حالت Blade، Raiden می تواند سایبورگ ها را در حرکت آهسته برش دهد و قطعات ذخیره شده در بدن آنها را بدزدد. عناصر مخفی کاری معمول این سری نیز برای کاهش مبارزات اختیاری هستند.

10_ Ninja Gaiden: Master Collection

بازی Ninja Gaiden: Master Collection

Ninja Gaiden زمانی که برای Xbox اصلی راه‌اندازی شد، یک بازی اکشن پرطرفدار بود و Master Collection اولین عرضه رسمی این سری برای پلتفرم ویندوز است. این سری از بازی حتی سرسخت ترین طرفداران سبک هک اند اسلش را راضی نگه داشته است.

بازی‌های Ninja Gaiden دارای یک سیستم مبارزه منحصر به‌ فرد هستند که ترکیب‌ های انشعابی، حالت‌ های حیرت‌ انگیز مانند بازی مبارزه، و کنترل‌ های سخت را در خود جای داده و عناوین چالش‌ برانگیزی را ایجاد می‌ کند که در مقایسه با هم‌ رده های خود واقعاً شاخص هستند. اگر بازی اکشن خود را سخت و محکم می‌ پسندید، مجموعه Ninja Gaiden: Master همان چیزی است که با وجود نقص‌ هایش به آن نیاز دارید.

11_ Nioh 2: Complete Edition

بازی Nioh 2: Complete Edition

Nioh 2  یک عنوان اکشن و ماجراجویانه عالی است که ترکیبی از مبارزات وحشیانه، عناصر RPG غنی و شخصیت‌ های مبارزه جو است. بازیکنان می توانند شخصیت قابل بازی خود را بسازند که یک روح یوکای بود. بازیکنان به انواع سلاح ها مانند اوداچی و کوساریگاما مجهز هستند و با پیشرفت در بازی مهارت ها و توانایی های ویژه ای کسب می کنند. وقتی بازیکنان یک یوکای متخاصم را شکست می‌ دهند، برخی از آنها ممکن است یک “هسته روح” را رها کنند. Soul Cores به بازیکنان اجازه می‌ دهد تا از توانایی‌ های yōkai استفاده کنند.

12_ Okami HD

بازی Okami HD

اوکامی که در ژاپن کلاسیک اتفاق می‌ افتد، اسطوره‌ های ژاپنی و فولکلور را با هم ترکیب می‌ کند تا داستان چگونگی نجات سرزمین از تاریکی توسط الهه خورشید شینتو، به نام آماتراسو، که به شکل یک گرگ سفید درآمده است را بیان کند.

Okami از نظر ساختاری شبیه به The Legend of Zelda: The Ocarina of Time است، با مناطق وسیع برای اکتشاف، قدرت های جدید برای باز کردن قفل، و سرنخ هایی برای کشف برای رفتن به منطقه بعدی. نبرد به طرز شگفت‌آوری چشم گیر است و به شما امکان می‌ دهد بین دو سلاح مبادله کنید و از تکنیک‌ های قدرتمند براش برای آشکار کردن نقاط ضعف دشمن استفاده کنید. جلوه‌های بصری فوق العاده زیبا ژاپنی هستند و از سبک گرافیکی آبرنگ مانند برای به تصویر کشیدن دنیایی کاملاً متفاوت در این ژانر استفاده می‌ کنند.

13_ Resident Evil 2

بازی Resident Evil 2

اگر به دنبال یک بازی اکشن و ترسناک هستید تا شما را روی صندلی خود میخکوب کند، پیشنهاد ما به شما بازی جذاب Resident Evil 2 است. Capcom نسخه بازسازی شده ای را ارائه کرد که ظاهری مدرن و جدید دارد، در حالی که به طرز شگفت انگیزی به کلاسیک اصلی PS1 وفادار است.

شما در اداره پلیس شهر راکون با استفاده از سلاح‌ های رضایت‌ بخش و قدرتمند مبارزه می‌ کنید و در عین حال تصاویری چشم‌ گیر را مشاهده می‌کنید که جان تازه‌ ای به مناطق نمادین می‌ بخشد. بازی Resident Evil 2 به درستی یکی از بهترین بازی‌ های سال 2019 است و به همین دلیل در لیست ما جا دارد.

14_ Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

Sekiro: Shadows Die Twice ثابت می کند که برند محبوب اکشن مبارزه ای و بی رحمانه FromSoftware راه به جایی نمی برد. از جهاتی، سکیرو حتی از Demon’s Souls، Dark Souls و BloodBorne هم سخت‌ تر است. حداقل آن بازی‌ ها بازی‌ های RPG هستند که گهگاه به شما اجازه می‌ دهند راه خود را از طریق جنگ پیش ببرید. از طرف دیگر، Sekiro یک بازی اکشن خالص است. برای حرکت رو به جلو، باید خود را به سیستم پیچیده مبارزه با شمشیر تسلیم کنید. شما می توانید پس از مرگ خود را احیا کنید، بنابراین خود را برای مردن بیش از دو بار آماده کنید.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک شینوبی معروف به گرگ را دنبال می کند که تلاش می کند از یک قبیله سامورایی انتقام بگیرد که به او حمله کردند و اربابش را ربودند. گیم پلی بازی بر روی مخفی کاری، اکتشاف و مبارزه متمرکز شده است، با تاکید ویژه بر مبارزات رئیس. بازی در یک ژاپن تخیلی در دوره سنگوکو اتفاق می افتد و ارجاعات زیادی به اساطیر و فلسفه بودایی دارد.

15_ Warframe

بازی Warframe

Warframe از زمان عرضه در سال 2013 به رشد و تکامل خود ادامه داده است. چیزی که Warframe را در کنار هم نگه می‌ دارد، مبارزه‌ ای مفرح است که شمشیربازی شیک، اسلحه قدرتمند و حرکت فوق‌ العاده سریع را با هم ترکیب می‌ کند. در Warframe، بازیکنان اعضای Tenno را کنترل می کنند، نژادی از جنگجویان باستانی که از قرن ها انیمیشن معلق در آینده زمین بیدار شده اند تا خود را در جنگ در منظومه سیاره ای با جناح های مختلف ببینند. تنوها از Warframes قدرتمند خود همراه با انواع سلاح ها و توانایی ها برای انجام ماموریت ها استفاده می کنند.

16_ Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars

بازی Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars

Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars یک آپدیت 4K از پلی استیشن 2 کلاسیک کونامی است. نبردهای سریع، اسلحه‌ های فوق‌ العاده و جلوه‌ های بصری انیمه‌ های شیک در این بازی دیده می شوند. یک بازی ویدئویی هک اند اسلش در سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط Konami برای پلی استیشن 2 در سال 2003 ساخته و منتشر شد. داستان دو سال پس از وقایع Zone of the Enders اتفاق می‌ افتد و روی دینگو اگرت، یکی از اعضای سابق سازمان نظامی متمرکز می‌ شود که رهبرش ریدلی «نوهمان» هاردیمن می‌ خواهد با او برگردد. این بازی به دلیل پیشرفت هایی که در مقایسه با بازی قبلی دارد، به طور کلی پاسخ انتقادی مطلوبی دریافت کرد. منتقدان گرافیک و عناصر گیم پلی بازی را تحسین کردند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی