logo.gamebato

مروری بر “Metal Gear Solid 3: Snake Eater”و آنچه از Delta می دانیم!

مروری بر “Metal Gear Solid 3: Snake Eater”و آنچه از Delta میدانیم! | گیمباتو

مروری بر “Metal Gear Solid 3: Snake Eater”و آنچه از Delta میدانیم! | گیمباتو

بعضی وقت ها بعضی چیز ها آن قدر خوب هستند که تمام مدت ترس و شکی در ذهن ما ایجاد می شود که الان است که یک چیز بدی اتفاق بیافتد و این تجربه ی فوق العاده را خراب کند. ولی در مورد “Metal Gear Solid 3: Snake Eater” این ترس ها را کنار بگذارید و با اطمینان به بازی ادامه دهید! چون این بازی از همان ابتدا قوی شروع می شود و هر لحظه به زیبایی آن اضافه می شود. در کل به جرأت می گویم این بازی بهترین بازی “Metal Gear Solid” است که تا به حال به بازار آمده!

قبل از هر چیزی باید بگویم “Metal Gear Solid” با سبک نو آورانه اش صاحب قبلی این عنوان بود. با وجود اینکه بعضی ها از طولانی بودن آن شکایت می کنند، این بازی ارزش بار ها تکرار را داشت! به هر حال همین موضوع را می توان در مورد “Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty” هم گفت. به خاطر مکالمات طولانی و فیلم های میان بازی، Game Play بازی بسیار کوتاه شده بود. در مورد خود بازی، جذابیت چندانی وجود نداشت مگر اینکه بخواهید چند شب مبهم و پر معما را بگذرانید، به جزعیات دقت فراوان کنید و تکه های پازل را با دقت کنار هم بگذارید. اگر طرفدار این گونه چالش های ذهنی هستید می تواند برای شما لذت بخش باشد ولی به غیر از این، لذت دیگری در بازی وجود نداشت. با این وجود چیزی که “Metal Gear Solid 2” فوقالعاده انجام داده بود گرفتن ابعادی مثل مخفی کاری و جاسوسی از بازی “Metal Gear Solid” و ارتقا آن ها بود. گرافیک بازی بسیار زیبا بود و با تمامی حرکاتی که در بازی ممکن بود، بازیکنان چندین بار بازی را تکرار می کردند تا با جزعیات بیشتری رو به رو شوند.

با اضافه شدن “Metal Gear Solid 3” این سه گانه کامل شد و این بازی بهترین جنبه ها را از دو بازی قبلی گرفت. هم داستان سرایی و نبرد بهبود یافته اند و هم گرافیک پیشرفت بیشتری کرده است و همه ی این جنبه ها و جنبه های دیگر دست به دست هم دادند تا بازی ای را بسازند که می تواند ساعت های لذت بخشی را برای بازیکنان بسازد. بدیهی است که بزرگ ترین تغییرات در مکانیک خام بازی بوده است که این کمپانی را یک قدم در تکامل بخشیدن به بازی ها جلو برده است.

 

بازی در سال ١٩٦٤، در جنگلی در روسیه شروع میشود و سیستم خوب رادار که به بازیکنان قابلیت گشتن در دفاتر را میداد هنوز اختراع نشده است. با وجود اینکه خیلی ها، که در بازی های قبلی وابسته به این سیستم بودند، می ترسند و نگران میشوند، سیستم جدید (یا قدیمی تر؟!) انقلابی است! زیرا در ابتدا بازی را دشوار تر میکند. ابزار های اصلی برای درک محیط سونار فعال، آشکار ساز حرکت و سنسور ضد نفر هستند. همه ی اینها باتری مصرف میکنند و در صورت عدم استفاده شارژ میشوند بنابراین بهتر است فقط در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید.

هر یک از این دستگاه ها یرای بررسی به روشی متفاوت عمل می کنند. سونار فعال یک پینگ می فرستد و مکان همه موجودات زنده در منطقه از جمله انسان و سایر حیوانات را گزارش می دهد. ردیاب حرکت هر چیزی را که در حال حرکت است ضبط می کند و حسگر ضد نفر وقتی کسی نزدیک می شود سریعتر بوق می زند. هر یک از اینها مزایا و مشکلات خاص خود را دارند. برای مثال  صدای پینگ سونار فعال باعث جلب توجه ناخواسته محافظانی می شود.

این دستگاه‌ ها را کنار هم قرار دهید و سیستمی دریافت می‌ کنید، تا زمانی که برای عبور از آن دقت کنید، که به شما کمک می‌ کند تا تمام اطلاعاتی را که از بازی ‌های قبلی داشتید، دریافت کنید. درست مانند بازی‌ های قبل، پیدا کردن عینک حرارتی در مراحل اولیه بسیار مهم است. “Metal Gear Solid 3” با نیاز به توجه بیشتر به محیط اطراف، گیم پلی را بیشتر از قبل زنده می کند. چیزی که بیشتر بازی را واقع گرایانه میکند، همان ماری است که در اسم بازی است! موجودات در محیط پرسه میزنند، مار ها میخرند و تک تک تیغه های چمن با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. مانند جنبه های دیگر بازی، ظاهر جنگل با سرسبز بودن و جزعیات باور نکردنی آن بسیار زیباست. حیوانات در هنگام حرکت میان علف ها صدای خش خش میدهند و زمانی که گلوله ای از میان چمن ها شلیک میشود تک تک آنها را به صدا در می آورد. این باعث میشود که بتوانید مکان دشماننتان را از روی حرکت و صدای چمن ها تشخیص دهید.

در حالی که این محیط‌ های جنگل هنوز “اتاق” هایی، با زمان بار گذاری کوتاه بین هر یک، هستند، گاهی اوقات می ‌توانند کاملاً بزرگ باشند و هر کدام چندین هکتار را در بر بگیرند. از آنجایی که وضعیت هشدار بین مناطق کاهش نمی یابد، مهم است که مخفی بمانید و در هنر استتار استاد شوید. مخفی شدن در جنگل مانند گذشته، همان حرکت دزدکی در اطراف است، اما در اینجا همه چیز در مورد ترکیب شدن با محیط است.

یکی از عناصر مهم بازی استتار مناسب برای نامرئی شدن در مناطق مختلف بازی است. همه چیز از زمین گرفته تا ایستادن یا دراز کشیدن Snake، سرعت حرکت او و حتی بارندگی بر شاخص استتار، که در مقیاس درصدی تغییر می کند، تأثیر می گذارد. این جنبه می توانست تقریباً یک دردسر باشد، اما سیستم به گونه ‌ای طراحی شده است که می ‌توانید بازی را متوقف کنید، لباس ‌های تان را به بهترین لباس ممکن تعویض کنید (هر لباس دارای یک عدد است که نشان می ‌دهد چگونه شاخص استتار را تغییر می ‌دهد)، و دوباره می ‌توانید به بازی باز گردید. فقط در چند ثانیه.

دو سیستم جدید دیگر نیز وجود دارند و اینها سیستم درمان و غذا خوردن هستند. هر دو ی آن‌ ها، مانند استتار بر عمق بازی تأثیر می ‌گذارند و هر دو ی آن‌ ها به زیبایی با یکدیگر ادغام می ‌شوند، به طوری که بدون دور شدن از این واقعیت که این یک بازی ویدیویی است، احساس واقع‌ گرایی بیشتری ایجاد می‌ کنند. برای مثال نوار سلامتی تان تا زمانی که استقامت و یک رژیم غذایی ثابت از موجودات داشته باشید بازیابی می شود و دویدن با زخم ها مانع از دستیابی Snake به سلامت کامل می شود

حتی بیش از سلامتی، استقامت بر سرعت دویدن و توانایی هدف گیری “snake” و همچنین ظرفیت ریه های او برای شنا و قدرت گرفتن او برای آویزان شدن از لبه ها تأثیر می گذارد. در یک حرکت انقلابی، “Metal Gear Solid 3” چندین بخش مختلف بازی را در یک سیستم ادغام کرده و آن را زنده کرده است! همچنین میتوانید گاه به گاه سرنگ Life Recovery پیدا کنید که برای تقویت سریع سلامتی هستند.

از نظر مبارزه، تغییر بزرگی ایجاد شده و آن CQC (مبارزه نزدیک یک چهارم) است که اساساً مجموعه جدیدی از حرکات است که Snake می تواند بر روی دشمنان انجام دهد. با ترکیب چاقو و تفنگ می توان نگهبانی را گروگان گرفت و به دیگری شلیک کرد، فقط گلوی او را برید، یا حتی چاقو را جلوی صورتش گذاشت و از او بازجویی کرد. در حالی که رد شدن از CQC و همچنین گزینه جدید برای عکاسی در حالی که از یک دست آویزان هستید کاملاً امکان پذیر است، توصیه می کنم آن را امتحان کنید.با باز جویی, اطلاعات مفیدی مانند ایستگاه‌ های رادیویی که شما را شفا می ‌دهند و همچنین اطلاعاتی برای ورود به اتاق‌ های خاص یا یافتن موارد پنهان پیدا می ‌شود. ممکن است این سبک بازی تا حدودی اختیاری باشد، اما گروگان گیری و عبور از میان گروه های دشمن با سپر انسانی یک لذت متفاوت است!

یکی از آخرین تغییراتی که به مدیریت همه موارد کمک می کند، تغییر در سیستم کوله پشتی است. یک بسته برای آیتم ها و یک بسته برای سلاح ها وجود دارد و هر کدام تعداد محدودی فضا دارند. این به بازیکنان این امکان را می‌ دهد که فقط آیتم‌ های مورد نیاز خود را در بازی بدون نیاز به دور انداختن چیزهای دیگر در دسترس داشته باشند. سبک بودن مزیت دیگری نیز دارد زیرا کوله پشتی سنگین استقامت مار را در حین دویدن از بین می برد.

Metal.Gear .Solid Snake.Eater GB Mag Pic1

کمی از جنبه های مکانیکی بازی فاصله بگیریم چرا که اصلی ترین عنصر بازی، خود بازی است! در هر یک از محدوده های بازی، راه های بسیار متفاوتی برای انجام یک ماموریت وجود دارد. نه تنها همی ی آن ها امکان پذیرند، بلکه باعث ایجاد تجربه های متفاوت برای بازیکنان متفاوت، بسته به تصمیم و سبک بازی شان، میشوند. این منحصر به فرد بودن بازی، برای بازیکنان قدیمی این بازی چیز جدیدی نیست اما این بار تاثیر و تجربه های متفاوت بازیکنان به شدت متفاوت شده است! شما حتی در نبرد با Boss ها هم تجربه ی منحصر به فردی خواهید داشت! برای نبرد با Boss ها روش ها و استراتژی های متفاوتی وجود دارد که هر کدام سختی متفاوتی دارند! اینگونه مثال بزنم که شما میتوانید یک Boss را در چند دقیقه شکست دهید و یا راه سخت تر را انتخاب کنید که ممکن است حتی تا یک ساعت طول بکشد! ولی دقت کنید که فقط به این دلیل که گزینه ی راحت تر وجود دارد به این معنی نیست که باید آن را انتخاب کنید. و این از زیبایی های بازی است. از نظر داستانی، داستان خطی است ولی از نظر گزینه های موجود، بسیار عمیق است.

 از این قضیه اطمینان دارم که بیشتر بازیکنان بعد از تمام کردن بازی، چند بار دیگر این بازی را بازی خواهند کرد چرا که استراتژی های بسیاری از ذهن آن ها خواهد گذشت که مایل خواهند بود آن استراتژی ها را  در بازی ای جدید پیاده کنند و تاثیرش را ببینند.

جزئیات “Metal Gear Solid 3”  بسیار زیاد است بازی سازان از هیچ هزینه ای برای جمع کردن انبوه چیزها دریغ نکرد تا جهان بازی را به موجودی زنده و نفس گیر تبدیل کند. حتی در بازی چندین مجله مانند Newsweek، GamePro، PSE وجود دارد. محیط ‌های مختلف زیادی برای کاوش وجود دارد، از باتلاق گرفته تا جنگل، انبار و قله‌ های سنگی و بسیاری دیگر. مانند چمن که قبلا توضیح داده شد، جزئیات در همه محیط ها و شخصیت ها بسیار خوب انجام شده است. همه ی افراد جزِییات دقیقی در بدن و صورت خود دارند. این جزئیات باعث می شود که بازی زیبا تر شود و به افزایش تأثیر احساسی کات سین های مختلف کمک می کند.

سیر داستان، زمانی که سعی می کنید بفهمید چه کسی برای چه کسی کار می کند، کمی پیچیده است و فهمیدن اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است سرگرم کننده است، اما حتی بهتر از آن مشاهده ی تعاملات شخصی بین شخصیت های مختلف بازی است. مانند یک فیلم پرفروش، بازی در پایان بازی با چندین صحنه نبرد و تعقیب شروع به اوج گرفتن می کند. می توان گفت که ایده هایی از Return of the Jedi و Indiana Jones and the Last Crusade وجود دارد که برای بالا نگه داشتن آدرنالین به کار گرفته شده اند. در چند ساعت آخر اکشن و غافلگیری بی وقفه ادامه دارد و مانند Metal Gear Solid 2 شاهد یک داستان بی پایان فلسفی نمی شوید. شاید این بازی قدیمی باشد اما مطمعن باشید تجربه ای لذت بخش را برای شما می سازد.

و اما خبری خوب برای طرفداران “Metal Gear Solid 3”!

انتظار می رود Metal Gear Solid Snake Eater در سال 2024 برای پلتفرم های PS5، Xbox Series X|S و PC منتشر شود. در حالی که بازی برای PS5 در رویداد PlayStation Showcase 2023 معرفی شد،کمپانی کونامی تایید کرد که MGS Snake Eater برای ایکس باکس و رایانه های شخصی عرضه می شود.

هر آنچه از Delta میدانیم (بر اساس تریلیر رسمی منتشر شده)
اگرچه تریلر بازسازی Metal Gear Solid 3 توسط Konami کمی بیش از دو دقیقه طول می کشد، اما اگر با دقت نگاه کنید، مملو از Easter Egg است که به بازی اصلی اشاره می کنند. برخی از آنها ممکن است لحظاتی کوتاه باشند و شما آن را از دست بدهید، اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم همه آنها را شناسایی کنید. این ها 5 جزئیاتی هستند که ممکن است هنگام تماشای تریلر از دست داده باشید:

ورود شاگوهود

یکی از جالب ‌ترین جزئیات در یک دقیقه اول تریلر اتفاق می افتد، زمانی که طوطی سبز در حالی که قورباغه‌ ای مرده در چنگال ‌هایش دارد در بالای سایه‌ بان جنگل می‌ چرخد . اما آنچه در دوردست می بینیم جالب است، زیرا هنگامی که رعد و برق آسمان را روشن می کند، می توان شکل شاگوهود را که توسط چند هلیکوپتر Mil Mi-24 Hind منتقل می شود، تشخیص داد. این اشاره مستقیمی به اتفاقاتی است که در بازی رخ می دهد، زیرا ولگین Shagohod را برای تصرف اتحاد جماهیر شوروی آماده می کند. در حالی که برای دیدن جزئیات آن در تریلر بسیار دور است، اما قطعاً در بازسازی متال گیر سالید 3 از نزدیک با آن آشنا خواهیم شد.

Metal.Gear .Solid Snake.Eater GB Mag Pic4

دوستی تا ته خط!

طوطی سبزی که در تریلر زمان بیشتری را نسبت به خود مار به خود اختصاص داده است، باید دوست پردار تک تیرانداز باستانی باشد. هر کسی Snake Eater را بازی کرده باشد، به یاد می آورد که چگونه طوطی در نقش دیده بان عمل کرد و با نزدیک شدن Snake او را بیدار کرد. بعضی روزها فقط باید از یک قورباغه درختی تغذیه کنید! به نظر می رسد طوطی کمک تان میکند، چون در تریلر، قبل از فرود آمدن بر روی یک کنده چوبی شناور در وسط یک دریاچه، قورباغه درختی را که در آسمان تاریک حمل می کند، در چنگ می گیرد.

چرخه ی غذایی و ریز نگاهی به بازی اصلی

درست همانطور که مار به طوطی حمله میکند، توسط یک کروکودیل مورد حمله قرار می گیرد، که اگر به خاطر داشته باشید می توان آن را در Metal Gear Solid 3 گرفت و خورد. تشخیص آن در تریلر سخت است، اما اسکرین شات منتشر شده در کنار اعلامیه به ما امکان نگاهی بهتر به کروکودیل و پوزه نوک تیز آن می دهد.. همچنین پایه ‌ای برای یکی از سرگرم‌ کننده ‌ترین لوازم تزیینی بازی، کلاه کروکودیل است، که وقتی در آب استفاده می‌ شود، می ‌تواند دشمنان را فریب دهد تا فکر کنند شما یک حیوان کشنده هستید، نه مرگبارترین انسان جهان!

کل تریلر یک دنباله توسعه یافته از چرخه غذا است. مورچه‌ های کوچک قورباغه ‌ای را می‌ خورند، پرنده ‌ای او را می‌ گیرد، مار بزرگی به آن حمله می ‌کند و سپس با یک کروکودیل بزرگ درگیر می ‌شود. تجسم زنجیره غذایی در طبیعت وحشی یک مساله ی تکرار شونده در سری متال گیر است، چیزی که ما در متال گیر سالید 4 دیدیم.

با کاوش در حیوانات مختلف در تریلر، متوجه خواهید شد که هر موجودی اشاره ای به چیزی از Metal Gear Solid 3 اصلی دارد. برای مثال، اولین حیوان صفی از مورچه ها است که به سمت غذای خود حرکت می کنند. اگر به هر مکالمه کدک در Metal Gear 3 اصلی گوش داده باشید، ممکن است به یاد داشته باشید که صحبت های پارا-مدیک علاقه مند به فیلم درباره فیلم “Them” را شنیده اید، که مورچه ها را به نمایش می گذاشت.

با یاد آوری باس ‌های Metal Gear Solid 3، در اوایل تریلر یک قورباغه سمی مرده وجود دارد که می ‌توان آن را در بازی پیدا کرد و در واقع به شما در مبارزه با The Fear کمک می ‌کند. در آنجا می توانستید غذای The Fear را مسموم کنید که باعث می شد لحظاتی بعد مریض شود و به طور جدی استقامت او را کاهش دهد.

منطقه ی حصار کشی شده

رودخانه و درختان از پونیزوویه جنوبی تنها یکی از مکان‌ های آشنا در تریلر است. پیش از این، طوطی سبز از میان حصار های برق ‌دار پرواز می ‌کند، شبیه به حصار هایی که از منطقه جنوبی بولشایا محافظت می ‌کنند. در حالی که این تریلر صرفاً سینمایی است، به خوبی نشان می دهد که در این بازسازی مناطق واقعی بازی چگونه به نظر می رسند. چهار اسکرین شات همراه با تریلر به ما نگاه بهتری به قسمت هایی از بازی می دهند، از جمله یکی که کوله پشتی که از درخت آویزان شده است. بیشتر آنها از ابتدای بازی اصلی، زمانی که Snake باید وسایل خود را پس بگیرد را یاد آوری میکنند.

Metal.Gear .Solid Snake.Eater GB Mag Pic5

Metal.Gear .Solid Snake.Eater GB Mag Pic6

چرا دلتا؟!

عنوان این بازسازی، Metal Gear Solid 3 نخواهد بود. کونامی آن را Metal Gear Solid Delta: Snake Eater می نامد.

دقیقاً مشخص نیست که چرا کونامی تصمیم گرفت نسخه بازسازی شده را با دلتا نام گذاری کند. این چهارمین حرف در الفبای یونانی است که چندان منطقی به نظر نمی رسد زیرا این بازسازی سومین بازی از سری Metal Gear Solid و پنجمین بازی به طور کلی در فرانچایز Metal Gear است.

این عنوان می ‌تواند اشاره‌ای به نیروی دلتای ایالات متحده باشد، یک واحد ضد تروریسم که به خاطر عملیات ‌های مخفیانه ‌اش معروف است، که به خوبی با داستان بازی هماهنگ می ‌شود، اما برای همه بازی ‌های این سری نیز کاربرد دارد. در نهایت، شخصیت متال گیر، روی کمپبل، یکی از اعضای سابق دلتا فورس است اما در Metal Gear Solid 3 حضور ندارد. و یکی دیگر از جزئیات جالب در مورد لوگوی دلتا است! وقتی که پراکنده می ‌شود، برگ‌ ها سفید و سپس قرمز می ‌شوند، که اشاره ‌ای به نبرد نهایی در بازی است.

Metal.Gear .Solid Snake.Eater GB Mag Pic3

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی