logo.gamebato

خلاصه ی آنچه نیاز است درباره ی فورتنایت Fortnite بدانید

دانلود بک آپ بازی Fortnite برای کامپیوتر | گیمباتو

دانلود بک آپ بازی Fortnite برای کامپیوتر | گیمباتو

      اگر بگویند از یک اتوبوس مملو از بازیکنان پایین پریدید، در جزیره ای بزرگ و رنگارنگ فرود آمدید و باید از بین ۱۰۰ نفر دیگر آخرین نفر زنده جزیره باشید ، اولین بازی ای که در ذهن هرکسی می اید “Fortnite” است. از بین چندین بازی بتل رویال فعال موجود در حال حاضر، فورتنایت با ترکیب کردن رقابت جنگی و تجهیزات نظامی با طراحی ای زنده و رنگارنگ، جایگاه ویژه ای در میان مخاطبان بازی های ویدِئویی به ویژه در سبک تیراندازی پیدا کرده است.

      فورتنایت بتل رویال، همانطور که از اسمش پیداست یک بتل رویال فانتزی است. یعنی شما به تنهایی یا با یک تیم در محوطه ی بزگی قرار می گیرید، مهمات و اسلحه جمع آوری می کنید و در عین حال تلاش می کنید با کشتن رقیبانتان آخرین بازمانده باشید. این در حالی است که محوطه بازی هر لحظه کوچک تر شده و در نتیجه بازیکنان مجبور به حرکت و نزدیک شدن به هم می شوند. بر خلاف بتل رویال های دیگر که ممکن است دایره ی امن ،که کوچک شدن نقشه را نشان میدهد، به قدری دور از بازیکنی بدشانس باشد که بازیکن نتواند به آن برسد، اندازه ی نقشه ی فورتنایت این مشکل رو رفع کرده و همه ی بازیکن ها می توانند به موقع به دایره ی امن برسند.

      یکی از چیز هایی که فورتنایت را منحصر به فرد کرده، قابلیت ساخت و ساز از سه جنس چوب، آجر یا آهن است. این مصالح از خراب کردن درخت، ساختمان ها و… (همه چیز به جز زمین) به دست می ایند و قابلیت ساخت دیوار، سقف، زمین و… را در هر جایی از جزیره، تا وقتی به زمین یا سازه ی دیگری وصل باشد، برای بازیکن فراهم می کند. این قابلیت، تجربه ی متفاوتی از یک بازی شوتر- بتل رویال را به بازیکن می دهند. نقشه ی فورتنایت شامل چندین شهرک است که با فضای سبز و دریاچه از یکدیگر جدا شده اند. این شهرک ها پر از خانه ها و ادارات رنگارنگی هستند که دربعضی از آنها به طور تصادفی جعبه هایی پر از تفنگ، خشاب و مهمات ، مواد منفجره، محلول سپر محافظ و جعبه ی کمک های اولیه پنهان شده. همچنین وسایل داخل جعبه ها تصادفی هستند اما به خاطر تنوع سلاح ها بازیکن به راحتی میتواند ترکیب مناسبی از سلاح هایی که پیدا کرده داشته باشد و هرگز در درگیری ضعیف نباشد. همچنین با قابلیت ساخت و ساز بازیکن میتواند محل و فاصله ی درگیری را به نفع خود تغییر دهد. مدیریت کیف (Inventory) در فورتنایت با محدود شدن وسایل قابل حمل به ۵ عدد بسیار ساده شده است و بازیکن به راحتی می تواند تفنگ مورد نیاز خود را انتخاب کند.

دانلود بک آپ بازی Fortnite برای PC | گیمباتو

      اكثر درگيری ها در فورتنايت مثل هم شروع می شوند. ابتدا يك بازيكن بازيكن ديگری را می بيند و با سلاح قوی تر ولی كند تر به اميد پايان دادن به درگيری قبل از شروع آن، شليك می كند. اگر موفق به پيروزی در درگيری شد، وسايل رقيب خود را برداشته و به بازی ادامه می دهد ولی اگر موفق نشد، بازی وارد مرحله ي هيجان انگيز خود می شود. معمولا هر دو بازيكن سلاح هاي سريعتر را انتخاب می كنند و با قابليت ساخت و ساز ساده و سريع فورتنايت، با ديوار از خود محافظت می كنند و يا سعی می كنند با ساختن رو به بالا زمين بلند تری نسبت به رقيب خود داشته باشند. بعضي وقت ها اگر درگيری طولانی شود بازيكن ها ممكن است تا ساخت برج های بزرگ هم پيش بروند. اين درگيری بين دو بازيكن است حال هيجان درگيری بين بيش از دو بازيكن قابل تصور است!

       با وجود سادگی در ابعاد مختلف، روش های متنوع و خلاقانه ی زیادی برای بازیکننان موجود است. از ساخت آسمان خراش تا هزار تو و مخفی کردن تله در آن. علاوه بر حس رقابت ، تصمیم گیری های سریع به شدت بازی را هیجان انگیز می کند. مثلا اینکه اگر سلاحم شاتگان است چه جوری به رقیبم نزدیک تر شوم یا با اسنایپر آیا مصالح کافی برای ساختن به سمت بالا را دارم و…

       فورتنایت، بازی ای رایگان است و در سال ۲۰۱۷ توسط اپیک گیمز اجرا شد. از آن زمان تا الان، تغییرات بسیاری در بازی ایجاد شد ولی یک چیز همیشه اولویت کمپانی بوده، اینکه بازیکنان چه می خواهند ؟

      اخیرا قسمت ۴ ام فصل دوم بازی عرضه شده. علاوه بر اضافه شدن محیط های جدید و تابلوهای نئونی، قابلیت جابجایی سریع بین شهر ها با زیپلاین، استفاده از ماشین و دوچرخه به بازی اضافه شده و جا به جایی را برای بازیکننان بسیار ساده کرده. به تازگی زمزمه هایی از احتمال انتشار این بازی در زاویه ی دید اول شخص و احتمال رقابت آن با Call of Duty  وارزون در این وضعیت آشفته ی آن بازی در بازار بازی های بتل رویال به گوش مخاطبین این صنعت سرگرمی جهانی رسیده است. به هر حال باید مثل همیشه صبور باشیم و ببینیم هر کدام از این بازی ها و توسعه دهندگان آن ها چه عملکردی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

دانلود بک آپ بازی Fortnite برای پی سی | گیمباتو

       تجربه ی فورتنایت کم نظیر است. فرق نمیکند تنها باشید یا با دوستتان، اولین نفری باشید که می میرد یا برنده باشید. برای من، همیشه تجربه ای لذت بخش بوده و از هر ثانیه از بازی لذت برده ام. چه ساخت ساختمان های خلاقانه، چه درگیری های هیجان انگیزش و چه از تماشای طراحی های رنگارنگ و دلنشینش.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی