چرا Elden Ring سزاوار بازی سال در The Game Awards 2022 شد

چرا Elden Ring سزاوار بازی سال در The Game Awards 2022 شد

علاوه بر بازی سال، الدن رینگ در بخش Game Direction، Art Design نیز برنده شد و تاج بهترین عنوان RPG را به خود اختصاص داد. Elden Ring – بازی نقش‌آفرینی فانتزی حماسی FromSoftware  در مراسم The Game Awards 2022 به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد و رقابت جدی را از اکشن ماجراجویی فوق‌ العاده بازی God of War Ragnarök استودیوی سانتا مونیکا دور کرد. عناوین چشم نوازی مانند Horizon Forbidden West، A Plague Tale: Requiem، Stray، و Xenoblade Chronicles 3 در رقابت برای کسب عنوان برتر بازی در سال جاری وجود داشتند، اما واقعاً، این عناوین به انحصاری پلی استیشن و خوب بازی Elden Ring رسید. این دو بازی که هر دو در نوع خود باورنکردنی هستند، بهترین بازی‌ های ویدیویی مدرن را نشان می‌ دهند. اما تنها یکی از آنها واقعاً ماهیت رسانه را تجسم می بخشد.

لحظه‌ هیجان انگیزی بود، جایی که خدای جنگ راگناروک – نامزد عنوان در The Game Awards 2022 – جوایز را جارو می‌ کند. راگناروک قبل از پایان یافتن مراحل به دوره اصلی، در شش بخش، از جمله بهترین روایت و بهترین اجرا، پیروز شده بود. Ragnarök ماه گذشته منتشر شد، در حالی که Elden Ring در فوریه منتشر شد. در پایان، FromSoftware دو جایزه بزرگ شب را به خانه برد – بازی سال و بهترین کارگردانی بازی، که یک سال قابل توجه را برای توسعه دهندگان ژاپنی رقم زد.

چرا Elden Ring سزاوار بازی سال در The Game Awards 2022 شد

الدن رینگ در مقابل خدای جنگ راگناروک: رویکرد جهان باز

بین راگناروک و الدن رینگ، دومی یکی است که بازی‌ ها را به قلمرو جدیدی سوق می‌ دهد. ژانر جهان باز در سال‌ های اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است – Elden Ring آن را از هم جدا کرد و سپس آن را به شکل خودش بازسازی کرد. این ویژگی‌ های این ژانر را رد کرد و نشانگرهای عینی، نمادهای نقشه بی‌ پایان، فعالیت‌ های بی‌ معنای نقشه و ماموریت‌ های جانبی را کاملاً از بین برد و واقعاً جهان باز را معنی کرد. بازی‌ هایی وجود دارند که قبلاً این کار را انجام داده‌ اند، به ویژه بازی Nintendo The Legend of Zelda: Breath of the Wild، اما Elden Ring بر اساس آن ساخته شده است. جایی که Breath of the Wild به اکتشاف پاداش می دهد، کاوش در Elden Ring پاداش است.

در بازی های ویدیویی نادر است. تعداد بسیار کمی از بازی ها به اندازه کافی شجاع هستند که شما را به ماجراجویی شخصی خود دعوت کنند، بدون اینکه احساس نیاز به راهنمای کنند. فقط کافی است به نامزد بازی سال بازی Horizon Forbidden West یک ماجراجویی جهان باز که به طور مداوم از واگذاری کنترل به بازیکن می ترسد، نگاه کنید. نمادهای نقشه بی‌ شماری شما را در هر سفر نگه می‌ دارند و شگفتی یک بازی خوب را کاهش می‌ دهند. 

چرا Elden Ring سزاوار بازی سال در The Game Awards 2022 شد

داستان سرایی

الدن رینگ و راگناروک نیز در دو طرف طیف داستان گویی در بازی های ویدیویی قرار دارند. راگناروک، برنده بهترین روایت در The Game Awards، در واقع داستانی متقاعد کننده را روایت می کند، داستانی شخصی و درونی. این فیلم مضامین پیچیده پدر شدن و بلوغ را به خود اختصاص می دهد و با پیشگویی و سرنوشت دست و پنجه نرم می کند و پایانی به سبک پرفروش هالیوود را برای حماسه اسکاندیناوی خود ارائه می دهد. داستان خوبی است. اما سنتی هم هست.

راگناروک برخی از بهترین نوشته‌ های بازی‌ های ویدیویی را در طول سال دارد، اما روایت آن چندان بی شباهت به فیلم یا رمان نیست. بازیکنان را سوار می کند، اما هرگز به آنها سلطنت نمی دهد. اینجاست که قدرت واقعی داستان سرایی بازی های ویدیویی نهفته است. عاملیت بازیکن، رسانه را از سایر اشکال هنر متمایز می کند. الدن رینگ در آنجا عالی است. این به شما امکان می دهد داستان خود را بنویسید. البته یک روایت مورد نظر در بازی وجود دارد که از طریق توصیفات محرمانه و داستان های پراکنده بیان می شود

این بدان معنا نیست که داستان سرایی سنتی همیشه در مقایسه کمرنگ است. فقط به بازی‌ های روایت‌ محور مانند بازی The Last of Us یا A Plague Tale: Requiem نگاه کنید، که دومی نامزد بازی سال شد. این بازی‌ ها داستان‌ های فراموش نشدنی را روایت می‌ کنند – اما بازی‌ هایی که صفحه‌ ای خالی ارائه می‌ کنند تا بازیکنان بتوانند آنچه را که دوست دارند پر کنند، پتانسیل واقعی رسانه را به‌عنوان یک هنر کاملاً منحصر به‌ فرد نشان می‌ دهند که فیلم‌ ها و کتاب‌ ها نمی‌ توانند آن را تکرار کنند.

چرا Elden Ring سزاوار بازی سال در The Game Awards 2022 شد

بازی در فانتزی مزدور بیابان در بازی Fallout: New Vegas و افسانه سازی در سه گانه Mass Effect برخی از خاطرات بازی مورد علاقه گیمرهای مشتاق این ژانر هستند. 

بازی واقعی سال

اگر بخواهیم منصف باشیم، این تا حدودی ماهیت بازی های نقش آفرینی مانند Elden Ring است. ما این واقعیت را قبول نداریم که God of War Ragnarök یک RPG در برابر آن نیست. همانطور که گفتیم یک بازی متفاوت است. این یک تجربه مدیریت شده ارائه می دهد که گیم پلی را با عمق احساسی ترکیب می کند. و در حاشیه چشمگیر خود، به طرز شگفت آوری انعطاف پذیر است. اما Elden Ring راهی را طی می کند که کمتر کسی سفر کرده است – و به بازیکنان اجازه می دهد گنج خود را پیدا کنند. جایی که راگناروک در لحظات غم انگیز برتری می یابد، الدن رینگ تقریباً به عنوان یک مکانیک بازی، خویشتن داری می کند و به عنوان یک قهرمان واقعی رسانه می ایستد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی