در Lost Eidolons: Veil of the Witch بازیای تاکتیکال و روگلایت، شما در نقش آشِ (Ashe) وارد داستان میشوید؛ فردی که پس از برخورد کشتی با صخرهها، با حافظهای پاکشده روی ساحل جزیرهای افسانهای بیدار میشود. جزیرهای مریض و نفرینشده که در آن موجودات زنده شده و نیروهای جادویی تاریک در سکوت فعالیت میکنند. شما مجبور میشوید با یک جادوگر اسرارآمیز پیمان ببندید و تیمی از شخصیتهای گوناگون را جمع کنید تا تواناییهای تاکتیکی هر یک را در نبردها به کار بگیرید. با بازگشت به شهر امن و بازیابی تدریجی خاطرات، شما به تدریج راز جزیره، نقش خدایان «ایدولونها» و انگیزههای جادوگر را کشف خواهید کرد و در نهایت باید تصمیم بگیرید که برای چه چیزی میجنگید و چه هویتی را بازخواهید داشت
هر بار که شکست میخورید، با پیشرفت دائمی در سیستم ارتقاء (مثل استخدام تواناییهای جدید یا به دست آوردن آیتمهای ثابت) به تلاشهای بعدی مجهزتر خواهید شد. نبردها بهصورت شبکهای (grid-based) برگزار میشوند و هر حرکت باید با دقت برنامهریزی شود، زیرا ترکیب مهارتها، ترتیب حمله و وضعیت زمین تأثیر زیادی دارند. در این بازی، بازیکنان میتوانند تجهیزات متنوع بسازند و تیمی از قهرمانان با تواناییهای منحصربهفرد تشکیل دهند. سیستم نبرد نوبتی و مبتنی بر شبکه (Grid-Based) بازی، نیاز به برنامهریزی دقیق حرکات و مدیریت هوشمند منابع دارد؛ هر تصمیم میتواند سرنوشت نبرد را تغییر دهد. چالشهای اصلی بازی شامل مبارزه با دشمنان قدرتمند، مقابله با هیولاهای جادویی، بقا در محیطهای خطرناک و کشف رازهای جزیره نفرینشده است. بازیکن باید در هر مرحله برای زنده ماندن، تاکتیکهای جدید خلق کند و پس از هر شکست، قویتر بازگردد. محیطهای بازی شامل جنگلهای تیره، خرابههای باستانی، معابد متروکه و شهرهای تسخیرشده است
بازی کامپیوتری Lost Eidolons: Veil of the Witch توسط استودیوی Ocean Drive Studio توسعه یافته و با همکاری Ocean Drive Studio و Kakao Games منتشر شده است. این بازی ابتدا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ بهصورت دسترسی زودهنگام (Early Access) برای PC عرضه شد و سپس نسخه کامل آن در ۹ اکتبر ۲۰۲۵ برای پلتفرمهای PC، PlayStation 5، Xbox Series X|S و Nintendo Switch منتشر گردید. نقدها به طور کلی «Mostly Positive» بودهاند: منتقدان از گیمپلی تاکتیکی شبکهای، تنوع مهارتها و ترکیب عناصر روگلایت با استراتژی تمجید کردهاند، هرچند برخی ضعفها مثل طراحی صحنههای طولانی، تاثیرات بصری نه چندان یکنواخت و تکراری شدن روند در دفعات مکرر را نقد کردهاند. کاربران نیز بازخورد مثبتی دادهاند، و بسیاری از بازیکنان تجربهی بازی را به عنوان یکی از شگفتیهای سال توصیف کردهاند.