logo.gamebato

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite

نقاط قوت

گرافیک جذاب و سرگرم کننده
مکانیک ساخت و ساز جدید
پلتفرم چند نفره مستقل و رایگان
گیم پلی در دسترس

نقاط ضعف

مکانیک تیراندازی نادرست
ریز تراکنش های پیچیده
در دستگاه های iOS در دسترس نیست

بازی Fortnite همچنان بهترین بازی بتل رویال است. این بازی جذاب و هیجان انگیز یکی از محبوب ترین بازی های آنلاین در بین نوجوانان و حتی جوانان است. ویژگی های مثبت زیادی برای آن تعریف شده از جمله حالت‌ های گیم‌پلی قابل دسترس، گرافیک روشن و دیوانه‌ کننده، سیستم ساخت عالی، و پایگاه بزرگ بازیکنان. 

Fortnite یک بازی ویدئویی آنلاین و پلتفرم بازی است که توسط Epic Games توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شده است. این بازی در شش نسخه حالت بازی مجزا در دسترس است که در غیر این صورت از گیم پلی عمومی و موتور بازی یکسانی استفاده می کنند: Fortnite Battle Royale، یک بازی رایگان در سبک بتل رویال. بازی که در آن تا 100 بازیکن می جنگند و آخرین نفر می تواند زنده بماند. Fortnite: Save the World، یک بازی ترکیبی دفاعی-تیراندازی و بقا که در آن حداکثر چهار بازیکن با موجودات زامبی مانند مبارزه می‌کنند و با تله‌ها و استحکاماتی که می‌ توانند بسازند از اشیاء دفاع می‌ کنند.

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite
 

گیم پلی

اگر تا به حال Player Unknown’s Battlegrounds (PUBG) را بازی کرده اید، پس با مفهوم بتل رویال Fortnite باید آشنا باشد. هدف شما این است که آخرین نفر در بازی باشید. تا زمانی می توانید زنده بمانید که هرکسی که سر راه خود قرار گرفته را از بین ببرید. تفاوت‌ هایی مانند سبک هنری کاملاً متفاوت و سیستم ساخت فورتنایت وجود دارد که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. در طول زمان بازی می توانید از چندین حالت مختلف مانند Solo، Duo، Squad (تیم های چهار نفره)، Team Rumble (تیم های 20 نفره)، Arena (مسابقه های رقابتی) و Party Royale (غیر رزمی) استفاده کرده و به بازی بپردازید. 

منطقه برگزاری پیش از مسابقه در جزیره ای درست در نزدیکی ساحل نقشه اصلی واقع شده است. تماشای کناری و دیدن کل منظره قابل پخش در یک نمای پانوراما سرگرم کننده است. حداکثر، چند دقیقه فرصت دارید تا جزیره را کاوش کنید، مکانیک ها را آزمایش کنید، یا فقط استراتژی خود را قبل از شروع نبرد نهایی کنید. هیچ پلی به نقشه اصلی وجود ندارد، بنابراین به طور طبیعی، شما با اتوبوس نبرد، یک اتوبوس مدرسه آبی روشن، با یک بالون غول پیکر و سیستم صوتی پرواز می کنید.

هنگامی که یک نقطه سقوط خوب (و ترجیحاً دورتر از سایر بازیکنان) پیدا کردید، به بیرون می پرید و با یک فرود سریع سقوط آزاد بازی را آغاز می کنید. فیزیک بازی به شما این امکان را می دهد که مسافت قابل توجهی را در هر جهتی بپیمایید، بنابراین اگر تصادفاً در منطقه اشتباهی از نقشه رها شدید، نگران نباشید. گلایدر خود را در هر نقطه ای مستقر کنید تا فرود شما را کندتر کند و فرود را نرم کند (هنگامی که به اندازه کافی به زمین نزدیک شوید به طور خودکار مستقر می شود).

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite
 

پس از فرود، می توانید چند لحظه وقت بگذارید و خود را جمع کنید و از محیط دلربا لذت ببرید، اما آرامش زیاد دوام نخواهد آورد. اندکی پس از آن، طوفانی شکل می گیرد و اگر می خواهید زنده بمانید، باید در جهت چشم آن حرکت کنید. با این حال، شما همچنین باید مراقب بازیکنان دیگر باشید. اگر می توانید آنها را حذف کنید یا به سادگی از شناسایی اجتناب کنید. اگر در دید دشمن قرار بگیرید، خیلی سریع خواهید مرد. حالت Blackout در Call Of Duty: Black Ops 4 از اسکریپت مشابهی پیروی می کند.

در برخی حالت ها، یک مرحله میانی بین مرگ و زندگی وجود دارد که در آن شخصیت شما به زمین می خورد. در این حالت شما فقط می توانید با خزیدن در اطراف حرکت کنید و نمی توانید از هیچ سلاح یا بسته امکاناتی استفاده کنید. برای به دست آوردن نشاط، یک هم تیمی باید شما را شفا دهد. نیازی به گفتن نیست که بازیکنان دشمن و خود طوفان می توانند به راحتی شما را پس از ناک داون کردن به پایان برسانند. در هر صورت، پس از مرگ، دوربین به چشم انداز قاتل یا هم تیمی شما (اگر در حالت تیمی هستید) تغییر می کند.

سلاح های درون بازی

Fortnite با پراکندگی سلاح های خود سخاوتمندانه است. تقریباً هر منطقه ای در بازی حداقل یک سلاح برای گرفتن در دسترس داشت، اگرچه بسیاری از آنها چندین سلاح داشتند. تنها نقطه ضعف احتمالی این فراوانی این است که هر بازیکن دیگری که با آن روبرو می شوید احتمالاً یک تفنگ (یا دو) نیز خواهد داشت. 

با این حال، مکانیک های تیراندازی بازی کامیپوتر Fortnite دقیق نیستند. هدف گیری، شلیک، و بارگذاری مجدد تجربیات بدی هستند. هرچه بتوانید به دشمن نزدیکتر شوید، شانس بیشتری برای از بین بردن آنها خواهید داشت. برعکس آن نیز صادق است. اگر بتوانید فاصله خوبی بین خود و بازیکن دیگر ایجاد کنید، ضربه زدن دشمن به شما بسیار سخت تر خواهد بود. PUBG در این زمینه کار بسیار بهتری انجام می دهد. سلاح های آن همگی دارای حس متمایز، دقیق و صدای عالی هستند. همانطور که گفته شد، استفاده از راکت ها و نارنجک های فورتنایت بسیار رضایت بخش است.

همه چیز را بسازید

یکی از ویژگی های متمایز Fortnite (و یکی از موفق ترین آن ها) مکانیک ساخت آن است. برای ساختن هر چیزی، ابتدا باید به دنبال منابع باشید. تقریباً هر چیزی که روی نقشه می بینید قابل تخریب است. ساختمان ها، لوازم خانگی، صخره ها، درختان و وسایل نقلیه تنها چند نمونه از چیزهایی هستند که می توانید با تبر خود از بین ببرید. این بسیار رضایت بخش است که فقط هر چیزی را که در چشم است خرد کنید بدون اینکه نگران تمام شدن انرژی باشید (شخصیت شما هیچ نوع استقامت سنج ندارد) یا جمع آوری مواد پراکنده (آنها را مستقیماً به موجودی شما اضافه می کند).

همه چیز به سه نوع منبع تقسیم می شود: چوب، آجر و فلز. اگرچه تفاوت ها فقط جنبه آرایشی ندارند. سازه های ساخته شده از فلز قوی ترین هستند، پس از آجر و سپس چوب. اگرچه یافتن هیچ یک از این مواد به خصوص دشوار نیست، مواد ضعیف‌ تر رایج‌ تر هستند و بیشتر در فضای بازی پیدا می شوند. استفاده از مواد مستحکم تر نیز به زمان ساخت می افزاید، بنابراین اگر در موقعیت خطرناکی قرار دارید، ساختن یک نرده چوبی موثرترین راه برای محافظت از خود است.

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite
 

بنابراین، دقیقاً چه چیزی می توانید بسازید؟ انتخاب های از پیش تعیین شده شما شامل یک حصار، یک تخته مربع شکل، یک سطح شیب دار (یا پله)، یک هرم و یک آتش است. شما می توانید هر یک از آن آیتم ها را با هر یک از مواد بسازید، به استثنای آتش. آتش کمپ یک آیتم خاص و دشوار است، اما راهی موثر برای درمان خود یا هم تیمی هایتان در حالت های مبتنی بر تیم است. بازیکنان Minecraft با این سیستم احساس راحتی می کنند.

Fortnite ساخت سازه های عظیم و پیچیده را در زمان بسیار کمی آسان می کند. شما فقط با منابع موجود خود محدود شده اید. حتی اگر فقط به طور متناوب مواد را جمع‌ آوری کنید، این هرگز نباید واقعاً وارد عمل شود. تسلط بر سیستم ساخت و ساز ساده است. فقط نوع ساختار را انتخاب کنید، یک مکان را انتخاب کنید و دکمه Build را بزنید. نگران قرار دادن یک آیتم در جای اشتباه نباشید، زیرا هر چیزی که می‌سازید می‌تواند جابجا یا تغییر یابد.

مزایای آشکاری برای سازه های ساختمانی وجود دارد که اصلی ترین آنها حفاظت است. به عنوان مثال، اگر شخصی به سمت شما شلیک می کند، ممکن است ایده خوبی باشد که یک مانع برای پوشش ایجاد کنید. اگر عضو یک تیم بزرگتر هستید، می توانید منابع را برای ایجاد قلعه های گسترده ترکیب کنید. یک ساختمان به اندازه کافی بلند می تواند به عنوان یک برج مراقبت موثر نیز عمل کند. در هنگام ساخت و ساز احتیاط کنید. اگر شخصی از پشت سر خود را پنهان کند، به احتمال زیاد نمی توانید به موقع اسلحه از اسلحه خود استفاده کنید. همچنین، صرف نظر از اینکه چه چیزی می سازید – یک پناهگاه کوچک دنج یا یک پناهگاه امن بلند – سایر بازیکنان می توانند آن را تخریب کنند. بنابراین همه چیز قابل تخریب است.

گیم پلی بیشتر

Fortnite در طول عمر خود وسایل نقلیه مختلفی را به بازی اضافه کرده است، از جمله سبد خرید، کارت‌های (ATK)، X-4 Stormwings، Driftboards، Motorboats و The Baller. برخی از وسایل نقلیه فقط در حالت های گیم پلی خاصی در دسترس هستند و برخی دیگر فقط برای زمان های محدود در دسترس هستند. Fortnite اکنون تنوع خودروهای بسیار بیشتری نسبت به PUBG ارائه می‌ کند. در حالی که بازیکنان هنوز نمی توانند آزادانه گلایدر خود را در طول مسابقه بازگردانند، Fortnite (در یک نقطه) تله ها و پدها را به بازی اضافه می کند. به عنوان مثال، سکوهای پرتاب شما را به هوا می برند و به شما اجازه می دهند یک چتر نجات را مستقر کنید و به مکان امنی بروید.

توجه داشته باشید که سقوط در دنیای Fortnite وجود دارد. شما می توانید محدودیت های این فیزیک را به روش های مختلفی آزمایش کنید. به عنوان مثال، می توانید از کنار جزیره به دریای اطراف بپرید. ولی جان خود را از دست خواهید داد. حتی ممکن است سعی کنید برای جلوگیری از شناسایی از کنار یک دره بپرید. این نیز منجر به مرگ خواهد شد. 

معرفی و بررسی بازی محبوب Fortnite
 

آیا کامپیوتر شما می تواند Fortnite را اجرا کند؟

در حالی که PUBG سبک بصری جدی و واقع گرایانه تری را انتخاب کرد، Fortnite همه چیز را در نقطه مقابل قرار می دهد. از رنگ‌های روشن، گرافیک‌ های کارتونی و انیمیشن‌ ها و مکان‌ های عجیب و غریب استفاده می‌ کند. یکی لزوما بهتر از دیگری نیست و واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. از آنجایی که تنها نقشه Fortnite بسیار کوچکتر است، با این حال، اشیاء بازشو کمتری وجود دارد و مکان ها جزئیات بیشتری برای ساخت جهان دارند. 

Fortnite حداقل یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 660 یا AMD Radeon HD 7870، یک پردازنده Intel Core i5 2.8 گیگاهرتزی و 8 گیگابایت رم را توصیه می کند. با این حال، حداقل نیازها بیشتر در دسترس هستند: یک پردازنده گرافیکی Intel HD 4000، یک پردازنده Intel Core i3 2.4 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت رم. البته، افرادی که روی کامپیوترهای شخصی با مشخصات پایین‌ تر بازی می‌کنند، باید سطح گرافیکی را کمی پایین بیاورند تا نرخ فریم صاف را ببینند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی