logo.gamebato

5 بازی که شایسته یک فیلم یا سریال تلویزیونی هستند

5 بازی که شایسته یک فیلم یا سریال تلویزیونی هستند

پس از تسلط بر صنعت بازی، فرنچایزهایی مانند Mario و The Last of Us در سینما و تلویزیون نیز نامی برای خود دست و پا کردند. می توان استدلال کرد که بسیاری از بازی های دیگر نیز شایسته یک فیلم یا نمایش تلویزیونی هستند، به خصوص که اکنون فرنچایزهای بیشتری مانند God of War، Horizon و بازی Dead Cells به نمایشگرهای بزرگ و کوچک می روند. در این زمینه، در اینجا برخی از برترین انتخاب‌ ها برای بازی‌ هایی که شایسته اقتباس فیلم یا نمایش تلویزیونی هستند، آورده شده است.

سخت است که نپذیریم حداقل صد بازی ویدیویی مستحق یک فیلم یا اقتباس تلویزیونی هستند. همه آنها وارد این لیست نخواهند شد، اما چند مورد افتخارآمیز عبارتند از Metal Gear، Sifu، A Plague Tale، Yakuza و Disco Elysium. تا پایان این مقاله با گیمباتو همراه باشید.

5. The Evil Within

The Evil Within

وقتی به یک بازی ترسناک فکر می کنید، همیشه Resident Evil در ذهن گیمرها تداعی می شود. مطمئناً، این یک فرنچایز نمادین است که استانداردی را برای ژانر بقا-ترسناک تعیین می کند، با این حال، اگر بازی کامپیوتری دیگری را بخواهید، تعداد زیادی فرنچایز ستاره ای دیگر وجود دارند که مسلماً حتی بهتر هستند. The Evil Within 1 و 2 احتمالا بهترین نمونه ها هستند که شینجی میکامی، خالق Resident Evil کارگردانی کرده است.

محور اصلی بازی، سباستین کاستلانوس، قهرمان داستان است که در دنیایی تحریف شده پر از مکان‌ های کابوس‌ وار و موجودات وحشتناک کشیده می‌ شود. بازی در منظر سوم شخص، بازیکنان با دشمنان کابوس مانند، از جمله باس‌ ها، با استفاده از تفنگ و سلاح‌ های غوغا، مبارزه می‌ کنند و در سطوح پیشروی می‌ کنند، از تله‌ ها دوری می‌ کنند، از مخفی کاری استفاده می‌ کنند و چیزهای کلکسیونی پیدا می‌ کنند.

4. Bloodborne

Bloodborne

تبدیل Bloodborne به یک برنامه تلویزیونی کار آسانی نیست، اما اگر این اتفاق بیفتد، لحظه ای افسانه ای در تاریخ خواهد بود. هیچ بازی ویدیویی بهتر از Bloodborne وجود ندارد که فضای وهم‌ آوری را ایجاد کند. هر قسمت از Yharnam متمایز است و داستان متفاوتی را روایت می کند که تقریباً همیشه زاویه شومی در آن دارد. بسیاری از NPC های Bloodborne و خط داستانی مربوط به آنها نیز از بهترین های موجود در بازی هستند.

Bloodborne یک شکارچی را در شهر فرسوده گوتیک، الهام گرفته از دوران ویکتوریا، Yharnam، دنبال می کند، که ساکنان آن به یک بیماری مبتلا هستند. بیماری منتقله از طریق خون که ساکنان را به نام Yharnamites به جانورانی وحشتناک تبدیل می کند. شخصیت بازیکن در تلاش برای یافتن منبع طاعون، اسرار شهر را در حین مبارزه با جانوران و موجودات کیهانی کشف می کند.

بازی اکشن Bloodborne از منظر سوم شخص پخش می شود. بازیکنان یک قهرمان قابل تنظیم را کنترل می کنند و گیم پلی بازی بر روی جنگ و اکتشاف مبتنی بر سلاح های استراتژیک متمرکز است. با این حال، یک فیلم یا سریال تلویزیونی در مورد Bloodborne، یا حتی Dark Souls حتما دیدنی خواهد بود.

3. Hades

Hades

صادقانه بگویم، Hades بیشتر شبیه یک برنامه تلویزیونی انیمیشن است تا شبیه یک بازی واقعی. و چگونه نمی تواند، فقط به سبک هنری فوق العاده نگاه کنید. خدایان یونان و خود زاگرئوس جذاب ترین شخصیت های تاریخ هستند. Hades یک بازی نقش آفرینی اکشن سرکش است که در سال ۲۰۲۰ توسط Supergiant Games ساخته و منتشر شده است.

در بازی Hades بازیکنان زاگرئوس، پسر هادس را کنترل می کنند، زیرا او سعی می کند از دنیای زیرین فرار کند تا به کوه المپوس برسد، در مواقعی با کمک هدایایی که سایر المپیکی ها به او می دهند. هر اجرا شامل یک سری اتاق های تصادفی پر از دشمنان و جوایز است. این بازی دارای سیستم مبارزه با هک اند اسلش است.

2. The Elder Scrolls

The Elder Scrolls

در دنیای The Elder Scrolls پتانسیل های دست نخورده زیادی وجود دارد. صد فیلم یا یک برنامه تلویزیونی بیست فصل نمی تواند عدالت را در مورد دنیایی که در بازی ها به تصویر می کشد ادا کند. با این اوصاف، واضح است که The Elder Scrolls شایسته یک اقتباس سینمایی یا تلویزیونی است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نتفلیکس در حال کار بر روی یک برنامه تلویزیونی بر اساس بازی ها است، اما هنوز چیزی رسمی نشده است، بنابراین امیدواریم.

شما در بازی ها با صدها شخصیت عجیب و غریب، احمق، جذاب، قهرمان و تهدیدآمیز روبرو می شوید. سپس جادو، سلاح‌ های قرون وسطایی، اژدها، خون‌ آشام‌ ها، گرگینه‌ ها و صدها قبیله و توانایی مختلف وجود دارد که می‌ توانید کاوش کنید.

The Elder Scrolls مجموعه ای از بازی های ویدئویی اکشن نقش آفرینی است که عمدتا توسط استودیو بازی سازی Bethesda توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. این مجموعه بر روی گیم پلی آزاد در یک جهان باز تمرکز دارد.

 

1. Alan Wake

Alan Wake

سم لیک و تیم خلاق Remedy عملاً فریاد می زنند تا Alan Wake را به فرمت های چند رسانه ای دیگر بیاورند. اگر به آن فکر کنید، Alan Wake 2 مستقیماً یک فیلم بود. Alan Wake یک بازی ماجراجویی اکشن است که در سال ۲۰۱۰ توسط Remedy Entertainment توسعه یافته و توسط Microsoft Game Studios منتشر شده است.

بازی Alan Wake 2 یک رویکرد واقعیت ترکیبی داشت، بخش‌ هایی از کات سین‌ ها شامل فیلم‌ های سینمایی درون بازی بود در حالی که برخی دیگر لایو اکشن بودند. در مقایسه با Alan Wake 1 که یک بازی اکشن و ترسناک بود، سبک متفاوتی بود. قسمت دوم در عوض تمرکز بیشتری روی داستان سرایی داشت و احساس می‌ کردید که همزمان در حال تماشای یک فیلم تلویزیونی و انجام یک بازی هستید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی