logo.gamebato

Diablo 4 یا Diablo 3 Remastered با داستانی جدید؟

Diablo 4 یا Diablo 3 Remastered با داستانی جدید؟

Diablo 4 یا Diablo 3 Remastered با داستانی جدید؟

Diablo 4 مانند اجرای زنده ی آهنگ مورد علاقه شما کاملاً شگفت‌ انگیز است! حتی اگر از لحظه شنیدن اولین نت نمادین دقیقاً می‌ دانید که آهنگ چگونه پیش می‌ رود. Diablo 4 برای اختراع مجدد ARPG یا جابجایی مرز های آن کار زیادی انجام نمی‌ دهد، اما بهینه‌ سازی‌ ها، پیشرفت ‌ها و ایده ‌های جدیدی که معرفی می‌ کند، جدید ترین مدل این سبک را به بهترین Diablo ای که تا به حال بازی ایم تبدیل می کند. مبارزات زیبا، گزینه ‌های ساخت گسترده در هر کلاس، گرافیک فوق‌ العاده و… همگی از تاثیرگذارترین ‌ها در این ژانر هستند، و فعالیت ‌ها و بازی‌ های آخر بازی آنقدر خوب فکر شده است که فکر نکنم نقصی در آن پیدا کنید. داستان ضعیف و برخی باگ های جزیی میتوانند مانند پشه های جنگل لذت بودن در آن را خدشه دار کنند ولی باز هم بقیه ی جنبه ها به قدری قوی کار شده اند که میتوان از این نقص ها چشم پوشی کرد.

Diablo 4 جدیدترین سری از مجموعه شیطان محور است که به سرعت به 30 سالگی خود نزدیک می شود و تا حد زیادی در مدرن سازی اعماق جهنم موفق شده است تا در نهایت با همتایان ARPG اخیر خود مطابقت داشته باشد. شما یک بار دیگر به یک رشته بی پایان از خزیدن در سیاهچال فرستاده می شوید که در آن تسلط بر توانایی های کلید فوری، بهینه سازی DPS و بهبود بقای شما به طور کلی مهم تر از مواردی مانند داستانی جذاب یا توضیح نورهای سوسو زن و جلوه های عنصری دیگر است که معمولاً صفحه را اشغال می کنند – و عملاً هر لحظه آن واقعاً بسیار لذت بخش است چه به تنهایی و چه با بازی کردن با حداکثر سه دوست.  سیاه چال ها حلقه ای آشنا اما به همان اندازه لذت بخش از کشتن انبوهی از دشمنان، تکمیل اهداف و سرنگونی باس ها، و اجرای بازی های جانبی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسانه ها و شخصیت های جهان هستند. اگر امیدوار بودید Diablo 4 دنیای ARPG را با نوآوری های عظیم در این ژانر شوکه کند، احتمالاً ناامید خواهید شد. به ‌نظر می ‌رسد کمپانی بلیزارد به‌ جای تلاش برای متحول کردن ARPG‌ ها به طریق کلی، از اجرای ایمن آن با ایجاد تغییرات هوشمندانه ، مانند چیزهایی مانند درخت‌های مهارتی بیشتر و سبک‌ های بازی متنوع‌ تر در بین کلاس ‌های شخصیت ‌های نمادین خود، راضی است. این مجموعه 11 سال بعد از Diablo 3 کارهای زیادی برای انجام دادن داشت، و الهام گرفتن از مبارزات Path of Exile یا عناصر آنلاین از Lost Ark، واقعاً چیزی در از آنچه که Diablo 4 به خوبی انجام می دهد کم نمی کند. در حالی که ممکن است نوآوری های تغییر دهنده بازی زیاد نباشند، اما بازی به طرز باورنکردنی خوب طراحی شده و عملاً در تمامی زیمنه ها موفق است.

اگرچه بازی Diablo IV احتمالاً هیچ جایزه‌ای را نخواهد برد، اما همچنان در مقایسه با نسخه قبلی خود گام بزرگی در مسیر درست است. تلاش برای یافتن و متوقف کردن لیلیت، دختر یکی از شروران اصلی جهنم، پس از اینکه خشم خود را بر پناهگاه آزاد کرد، به عنوان نقطه شروعی خارق ‌العاده عمل می ‌کند که بازیکن را مشتاق کشف آن میکند. دوران اجرای صدا های شبیه به WWE و دیالوگ های وحشتناکی سپری شده است، و ملکه succubi یکی از پیچیده ترین تبهکاران این بازی است، با انگیزه هایی که باعث می شوند در مورد عدالت هدفتان تردید کنید!

متاسفانه معمولا وقتی که  لیلیت را میبینید یا نزدیک یه هر اقدامی که در حال وقوع است، داستان کاملاً جذاب است. اما او تا حد زیادی در پشت پرده‌ای پنهان شده است و منتظر آخرین عمل برای اکثریت قریب به اتفاق کمپین است، و Side Quest ‌هایی که در طول مسیر انجام میدهید دائماً مانند انحراف ‌هایی غیر ضروری هستند. حال این را با برخی باس فایت ‌های ناامید کننده ترکیب کنید، مخصوصاً آخرین مبارزات انتخابای. سخت است که از آنچه می‌ توانست باشد ناامید نشوید.

بدون توجه به آنچه در داستان می گذرد، Diablo IV  به گوش و نظر فوق العاده می رسد. با توجه به کات سین های نادر اما نفس گیر CGI و کات سین های متعدد درون بازی که در بین ماموریت های داستان اصلی اتفاق می افتند، و همچنین محیط های دقیق و منزجر کننده ای که در سیاه چال ها و خارج از جهان یافت می شوند، Sanctuary به سختی منظره ای باشکوه به نظر میرسد. Diablo 4 حتی بهتر از آن چیزی که به نظر می رسد، به گوش می نشیند.، با یکی از خاطره انگیزترین OST ها ، عمدتاً صداپیشگی فوق العاده، و بسیاری از غرغرها و فریادهای شیطانی زمخت.

پایان داستان به خوبی مجموعه‌ ای از احتمالات را برای آینده سرویس زنده Diablo 4 و گسترش داستان ر ایجاد می ‌کند، اما احتمالا بیشتر از اینکه از کمپین اصلی ما خوشحال باشید، در مورد پتانسیل این که همه چیز ممکن چگونه پیش برود هیجان زده خواهید شد. جای تعجب نیست که بلیزارد به شما این امکان را می‌دهد که پس از اولین باری که بازی را کامل می‌ کنید، کمپین را برای هر شخصیتی که می ‌سازید به طور کامل نادیده. اگر قرار بود این کمپین مختصر غذای اصلی این وعده غذایی باشد، ممکن بود نا امید کننده ‌تر باشد، اما خوشبختانه اعتبارات در یک بازی Diablo این به این معنی است که شما فقط پیش غذا را تمام کرده‌اید.

وقتی صحبت از چیزهایی می شود که در طولانی مدت واقعاً مهم هستند مانند مبارزات، ساخت و ساز، وسایل و به خصوص بازی آخر، Diablo 4 تقریباً از هر نظر آن را فوقالعاده انجام میدهد. حتی اگر آنها کاملاً متعادل نباشند، هر پنج کلاس شخصیت برای بازی کردن بسیار سرگرم کننده هستند. Rouge به اطراف می‌تابد تا از نزدیک یا از راه دور با یک کمان مرگبار در یک مبارزه ی هیجان‌ انگیز با ریسک بالا/پاداش بالا، آسیب‌های شدید وارد کند. Sorcerer کوکتل های هولناکی از نابودی می آفریند. Necromancer لشکری ​​از مردگان را برمی انگیزد، زندگی را می دزدد، و اجساد دشمنان افتاده را دستکاری می کند تا خواسته های پلیدش را برآورده کند. وقتی می‌خواهید راهتان را در اعماق جهنم طی کنید، Barbarian در همه اشکال ضرب و شتم متخصص است و می ‌تواند هر چیزی را که در مسیرش است نابود کند. و Druid از توانایی‌های Animorph و قدرت مادر طبیعت برای به گریه انداختن  انواع شیاطین استفاده می ‌کند، و احتمالاً بیشترین تنوع ساختاری را در بین کلاس‌ ها دارد.

بیلدکرافت برای هر کلاس متمایز است

بخشی از چیزی که به ایجاد احساس منحصر به فرد هر کلاس کمک می کند، مکانیک کلاس است که در نقاط مختلف کمپین باز می شود. برای مثال، Sorcerer در Act اول به سیستم ارتقای افسون دسترسی پیدا می‌کند. هر کلاس پیچ و تاب منحصر به فرد خود را دارد، خواه افزایش صفوف مردگان شما به عنوان یک Necromanser یا پیوند با حیوانات روحی برای به دست آوردن پیشرفت های وحشیانه به عنوان یک Druid، و این کمک زیادی به ایجاد تمایز در بازی و ساخت و ساز شما در هر شخصیت می کند.

لباس ها و سلاح نیز می ‌توانند به طور قابل ‌توجهی بر مسیر هایی که ممکن است ساخت شخصیت انتخاب می کنید تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، پس از اتمام کار برای یک درخت زوال عقل، می ‌توانید پاداش یک شلوار جادویی که هنگام ایستادن در نزدیکی دشمنان به مرور زمان شما را شفا می‌ دهد انتخاب کنید که ساختار شما را از کشتن دشمنان از دور به نزدیک تغییر می ‌دهد.

تست کردن ساخت ‌های جدید و آزمایش قطعات قدرتمند جدید یکی از بهترین بخش ‌های Diablo 4 است. انواع سیستم های موجود برای بهینه سازی شخصیت شما به قدری زیاد است که در ابتدا می تواند بسیار گیج کننده باشد، حتی برای یک کهنه کار دیابلو! اما وقتی به درستی تسلط داشته باشید، به راحتی یکی از بهترین بیلدکرافت ها در تمام دوران است. خواه درختان انبوه مهارت، تخته ‌های پاراگون آخر بازی و گلیف‌ های قدرتمندی باشد که می‌ توان آن ‌ها را ارتقا داد، یا تعداد زیادی از گزینه‌ های غارت در سطوح مختلف جهان و سطوح نادر، جواهرات و ارتقاء فروشنده ‌ای که می ‌توانید برای بهتر کردن آن تجهیزات استفاده کنید. به نظر می ‌رسد این بار بلیزارد تقریباً به همه چیز فکر کرده است!

راه های زیادی برای تعامل با ساخت و استفاده هوشمندانه از تجهیزات شما وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک قطعه ای که دوستش داشتید را با جلوه ای که دوست دارید ارتقاء بدهید، می توانید مزیت کلیدی آن را استخراج کرده و آن را در فهرست موجودی خود نگه دارید تا روی یک قطعه قدرتمندتر از تجهیزات خود نصب کنید. خوشبختانه بلیزارد از وعده ‌های قبلی خود برای گران ‌کردن احترام درخت مهارت عقب ‌نشینی کرده است. در عوض، آن ‌ها فقط به کیف پول درون ‌بازی ‌تان آسیب می ‌زنند! تغییر شخصیت ‌های سطح بالا به یک ساخت جدید یک ملاحظه ی جدی و بسیار گران است، اما غیر ممکن نیست.

Diablo 4 یا Diablo 3 Remastered با داستانی جدید؟

با رفتن در Dungeon ها دوستان جدید پیدا کنید!

. مهم نیست که چه کلاسی را انتخاب کرده اید، باز کردن راه خود از میان انبوهی از دشمنان بدبخت معمولاً سرگرمی بی دردسری است که به شما امکان می دهد قدرت بی نظیر خود را منعطف کنید، اگرچه در برخی از فعالیت های دشوارتر مانندNightmare Dungeons باید مهارت هایتان را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که با یک رویداد تصادفی مواجه شوید که ممکن است باعث شود روح‌ های بی چاره ای که راه خود را در دخمه گم کرده ‌اند نجات دهید، یا توسط The Butcher، یک شیطان آشنا که بیش از آنچه فکر می ‌کردم از قلاب ‌های گوشت لذت می ‌برد، مورد حمله قرار بگیرید.

مسلماً، دشمنان معمولی مکانیک ‌های منحصر به ‌فرد کمی دارند و به راحتی قابل شکست دادن هستند. بیشتر آنها فقط در حالی که فریاد می زنند به سمت شما می دوند یا چیزی به سمتتان پرتاب می کنند که باعث نمی شود، حتی زمانی که آنها بخشی از گروه دشمنان متمایز با ظاهری متمایز هستند، احساس متفاوتی برای جنگیدن به شما بدهند باشند. اما شما گهگاهی حال و هوای تازه می‌ گیرید، مانند شمن‌ هایی که دشمنان جدیدی را به میدان نبرد احضار می ‌کنند یا اسکلت‌ هایی که به آرامی با سپرهای بزرگ و تنومند به سمت شما حرکت می کنند تا زمانی که بتوانید سپر آن ‌ها را بشکنید. باس های سیاه چال ها کمی ناسازگاری مشابه دارند فقط می توانید با بسیاری از جادوگر های شیطانی بزرگ و شناور به نام “Curator” یا … بجنگید. اما در برخی موارد دیگر بسیار به یاد ماندنی ‌تری هستند، مانند موردی که در آن یک فرقه ‌گرای خندان بارها و بارها امواج آدم ‌های عجیب و غریب را فرا می ‌خواند تا اینکه توانش تمام میشود و به سرعت شکست می خورد.

Diablo 4 پیدا کردن دوست عالی است، زیرا برای عقب راندن نیروهای شیطان به دوستی های آنلاین نیاز است. در حالی که این امر با مشکلات مورد انتظار اما نادری مانند قطع شدن ارتباط از سرورهای زنده در میانه ماجراجویی یا انتظار در صف های کوتاه برای بازی در یک زمان خاص شلوغ همراه است، مزایای آن بسیار بیشتر از معایب است. اکنون که با بازیکنان دیگر در طبیعت روبرو می شوید (یا آنها را با خونسردی در یک منطقه PvP به قتل می رسانید) احساس بسیار بیشتری برای کشف وجود دارد، و این برخوردهای شانسی زمانی که برای مثال در حال سرنگونی یک باس جهانی هستید، می تواند تبدیل به دوستی آنلاین جدید شود به خصوص که به نظر می رسد داد و ستد و کلن ها در مقایسه با بازی های قبلی Diablo به شدت افزایش یافته اند، و یک حس اجتماعی واقعی به شما می دهد. این همان جادویی است که می‌ توانید در یک بازی آنلاین به دست آورید!

بهینه ‌سازی ساخت و هماهنگی با تیم ‌تان در صورتی که فعالیت ‌های آخر بازی در انتظار نباشند، معنایی ندارد، و Diablo 4 احتمالاً بهترین تجربه بعد از پایان را دارد. هنگامی که کمپین را شکست دادید، می ‌توانید ماموریت ‌هایی را برای درخت نجوا ها انجام دهید، که به شما پاداش هایی مناسب و با لول بالا میدهد. انجام این کار در سطوح بالاتر جهان (در اصل دشواری ‌های سخت ‌تر) کلیدهای Nightmare Dungeons را نیز به شما می‌ دهد، که نسخه ‌های چالش ‌برانگیز تری از سطوح موجود هستند که چیزهای دیوانه ‌کننده‌ ای مانند کریستالی شکست ‌ناپذیر که به طور جادویی شما را در تمام مدت تعقیب می ‌کند تا شما و رویا هایتان را درهم بشکند به Dungeon اضافه می‌ کنند. این در حالیست که شما با نسخه های ساخته شده از دشمنان و باس های سیاه چال مبارزه می کنید.

در PvP و اعتماد، شمشیر های دو لبه!

شما دو منطقه PvP را در Sanctuary پیدا خواهید کرد که در آن برای کشتن دشمنان NPC برای جمع ‌آوری Loot رقابت می ‌کنید، در حالی که باید سر خود را در برابر بازیکنان رقیب، که ممکن است تصمیم به کشتن شما بگیرند و منابع شما را برای خود بردارند، روی تن خود نگه دارید! دویدن در این مناطق پر هرج و مرج کاملاً اعصاب خرد کن و خنده دار است، به خصوص که حتی اعضای گروه شما می توانند با جمع کردن مواد ارزشمندی که بین بازیکنان به اشتراک گذاشته نمی شوند به شما خیانت کنند و حتی در قوی ترین اتحاد ها شکاف ایجاد کنند.

در سطح 70، Capstone Dungeon دیگری برای باز کردن آخرین ردیف جهانی دریافت می ‌کنید، که به شما امکان دسترسی به غارت بهتر، دشمنان سرسخت ‌تر و XP بیشتری را می ‌دهد، و بعد از آن، یک سیاهچال آخر بازی دیگر برای شخصیت ‌های سطح 100 طراحی شده است. تردمیل چیزهایی که باید فتح شوند به قدری خوب طراحی شده اند که حتی زمانی که احساس می کنید 95 درصد از چیزهایی که ارائه شده است را دیده اید، نمی خواهید آن را کنار بگذارید. در تمام مدتی که به سمت حداکثر سطح 100 کار می ‌کنید، امتیاز Paragon به دست می ‌آورید تا شخصیت خود را در برابر دشمنان هولناک ‌تان کشنده ‌تر کنید.

حتی اگر کارهایی که باید در پایان بازی برای یک کاراکتر انجام دهید تمام شود، ساخت یک شخصیت دوم یا سوم به یک تجربه تازه تبدیل می ‌شود، زیرا کمپین اختیاری است و بسیاری از قفل‌ ها مانند Altars of Lilith (قدرت پنهان در Sanctuary) و معجون‌ ها را باز می‌ کند. هم چنین امتیازهای مهارتی که از به دست آوردن شهرت در مناطق نقشه اعطا می شود و پاداش های کلی برای شخصیت جدید شما اعمال می شوند. مهم ‌ترین این قفل ‌ها، مانت است که به شخصیت‌ های جدید شما اجازه می ‌دهد تا بر روی اسب سوار شوید و در نقاط دوردست نقشه سفر کنید.  بنابراین می‌ توانید به جای ماندن در راه آهن کمپین، با انجام هر فعالیتی که می ‌خواهید، سطح را شروع کنید. مبارزه در سیاه چال ‌ها یا شرکت در PvP از منظر تازه یک کلاس جدید کاملاً متفاوت است و فوراً گرد و غباری را که تلاش طولانی ‌مدت Diablo 4 جمع ‌آوری می ‌کند را از بین می ‌برد و زمان‌ های خوب را حتی فراتر از آن چیزی که فکر می ‌کنید ممکن می ‌سازد.

با این حال، بهترین بخش در مورد موفقیت های پایانی بازی Diablo IV این است که همه آن بر پایه یک سرویس زنده ساخته شده است که به جهان و فعالیت ها اجازه می دهد در طول زمان تکامل پیدا کنند. اینکه آیا به‌ طور مکرر با محتوا به ‌روز رسانی خواهد شد تا مردم را علاقه مند نگه دارد، نیاز به زمان دارد، اما حتی بدون آن، تجربه پایان بازی به تنهایی به اندازه کافی قوی است. فقط تصور کنید اگر که تجربیات جدیدی به زمین بازی Diablo 4 اضافه شود که شخصیت های برتر شما را به روش های هیجان انگیز به چالش بکشد و داستان یا کلاس های شخصیت های موجود را گسترش دهد بازی چقدر هیجان انگیز خواهد شد. بازی‌ های سرویس زنده امروزه مورد نفرت زیادی قرار می‌ گیرند، و می‌ دانیم چرا. اما این مدل اگر به درستی اجرا شود می ‌تواند زندگی بی ‌پایانی را به یک بازی ببخشد. ما هنوز نمی ‌دانیم که بلیزارد چگونه عمل خواهد کرد، پس در حال حاضر می ‌توانیم از این خوشحال باشیم که حداقل زمینه برای Diablo 4 به خوبی فراهم شده است.

خلاصه ای از هر آنچه گفتیم

Diablo 4 یک دنباله خیره کننده با پایانی تقریباً عالی و طراحی پیشرفته است که کنار گذاشتن آن را کاملاً مشکل می کند. داستان بسیار ناامید کننده است، علیرغم اینکه هنوز نسبت به Diablo 3 پیشرفت قابل توجهی دارد، و برخی باگ های آزاردهنده وجود دارند که نیاز به رفع شدن دارند، اما مبارزات، غارت، و مناظر و صدا های این دنیا به اندازه کافی چشمگیر هستند که بتوان آن نقص ها را کوچک جلوه دهد. Diablo IV به جای ایجاد تغییرات اساسی ، استراتژی اصلاح کارهایی را که در مجموعه قبلاً انجام داده بود به خوبی انجام می دهد، و این مسیر، این دنباله عظیم را به یکی از زیباترین بازی های ARPG که تا کنون ساخته شده است، تبدیل کرده است که باعث می شود از قتل عام لژیون شیاطین لذت ببرید و با اشتیاق به اعماق جهنم حمله کنید!

Diablo 4 یا Diablo 3 Remastered با داستانی جدید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گیمباتو در شبکه های اجتماعی