هدف Machinarium حل یک سری پازل و بازی های فکری است. پازل ها توسط یک جهان فراگیر متشکل از یک داستان ماجراجویی سنتی “نقطه و کلیک” به هم مرتبط می شوند. رادیکال ترین تغییر جهان این است که فقط می توان روی اشیایی که در دسترس شخصیت بازیکن است کلیک کرد. Machinarium از این جهت قابل توجه است که شامل هیچ دیالوگی، گفتاری یا نوشتاری نیست، و به غیر از چند دستور آموزشی در صفحه اول، به طور کامل فاقد زبان قابل درک است. بازی در عوض از سیستم حباب های فکری متحرک استفاده می کند. صحنههای داستانی Easter Egg در قالب یکسان را فقط میتوان با بیحرکتی در مناطق خاصی آشکار کرد.
بازی از یک سیستم اشاره دو لایه استفاده می کند. یک بار در هر سطح، بازیکن می تواند یک اشاره دریافت کند، که با پیشرفت بازی به طور فزاینده ای مبهم تر نیز می شود. Machinarium همچنین دارای یک راهنما است که میتوانید در هر زمان با انجام یک بازی کوچک به آن دسترسی داشته باشید. همانند دیالوگ، راهنما به صورت نوشتاری یا گفتاری نیست، بلکه مجموعهای از طرحهاست که معما و راهحل آن را توصیف میکند. با این حال، راهنما فقط نشان می دهد که چه کاری باید در آن منطقه انجام شود، و نه اینکه چگونه آن پازل به زمان بندی بازی مربوط می شود.
Machinarium یک بازی کامپیوتری ماجراجویی پازل نقطه و کلیک است که توسط Amanita Design توسعه یافته است. این بازی در ابتدا در 16 اکتبر 2009 برای Microsoft Windows، OS X، Linux منتشر شد. Machinarium با نمای کلی از شهر همنام باز می شود، در حالی که یک هواپیمای دفع از قله بلندترین برج خود به فضا پرتاب می شود. Machinarium در یک دوره سه ساله توسط هفت توسعه دهنده چک توسعه داده شد که با پس انداز خود هزینه پروژه را تامین کردند. بودجه بازاریابی این بازی 1000 دلار بود. کامل ترین و به روز ترین نسخه ی منتشر شده ی موجود از این شاهکار بی نظیر را می توانید با بالاترین سرعت ممکن از طریق لینک مستقیم دانلود درج شده در بخش دانلود همین صفحه از وبسایت گیمباتو دانلود کنید سپس به آسانی نصب و اجرا نمائید.