گیمپلی Ghost of Yotei: Deep Dive، کاوش مبتنی بر سرنخ و مبارزه با حالتهای جدید بازی را آشکار میکند. Ghost of Yotei در تاریخ ۲ اکتبر برای PS5 منتشر خواهد شد.
سونی و ساکر پانچ در یک پخش زنده اختصاصی State of Play، نگاهی عمیق به گیمپلی Ghost of Yotei انداختند و جزئیات کاوش و ماموریتهای مبتنی بر سرنخ، مبارزه و سلاحها، حالتهای ویژه بازی و موارد دیگر را شرح دادند. پس از این ارائه تقریباً ۲۰ دقیقهای، پلیاستیشن، از یک بسته نسخه محدود Ghost of Yotei PS5 نیز رونمایی کرد که شامل طرحهای جدید کنسول و کنترلر DualSense است.
گیمپلی Ghost of Yotei: Deep Dive
در اولین نگاه به گیمپلی Ghost of Yotei که توسط مدیران برگزار شد، ساکر پانچ، توسعهدهنده بازی، جزئیات بیشتری در مورد چگونگی انتقام گرفتن بازیکنان از Yotei Six، گروه بدنام راهزنانی که خانواده آتسو را کشتند و او را به حال خود رها کردند، به اشتراک گذاشت. برخلاف بازی Ghost of Tsushima که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، توسعهدهنده، آتسو، شخصیت اصلی جدید بازی، را نه سامورایی و نه نینجا، بلکه یک «مزدور گرگ تنها» توصیف کرد که آماده است تا از هر سلاح یا ترفندی برای غلبه بر دشمنانش استفاده کند.
ساکر پانچ تأکید کرد که بازی اکشن ماجراجویی Ghost of Yotei بیش از هر بازی قبلی خود بر آزادی بازیکن تمرکز دارد. این بازی دارای سبکی اکتشافی خواهد بود که با سایر بازیهای جهان باز متفاوت است. این بازی اکشن-ماجراجویی دارای یک سیستم سرنخ است که بازیکنان را از مناطق جالب برای کاوش، ماموریتهای پیش رو و موارد دیگر مطلع میکند. بازیکنان میتوانند از دشمنان شکستخورده بازجویی کنند تا سرنخهای جدیدی در مورد هدف بعدی خود باز کنند و آنها را به مناطق جدیدی از نقشه هدایت کنند.
این سیستم سرنخ از طریق کارتهایی نمایش داده میشود که به بازیکنان کمک میکند تا ماموریتها و وظایف خود را پیگیری کنند. این بازی همچنین دارای یک سیستم شکار جایزه است که دو طرفه است. با افزایش افسانه آتسو، قیمت سر او افزایش مییابد و سایر شکارچیان جایزه را برای ردیابی او جذب میکند. آتسو نیز میتواند جایزه بگیرد و برای کسب امتیاز به دنبال قانونشکنان تحت تعقیب برود.
Ghost of Tsushima بازگشته است، اما این بار بازیکنان یک دوربین هم دارند تا بتوانند مکانهای دیدنی جالب را در افق ببینند و دشمنان را در یک اردوگاه زیر نظر بگیرند. ساکر پانچ همچنین نگاهی اجمالی به برخی از فعالیتهای جانبی جدید و قدیمی، از جمله چشمههای آب گرم، یک فعالیت طراحی جدید، ضربات بامبو و یک بازی رومیزی جدید ارائه داد.
سلاحهای جدید Ghost of Yotei، حالتهای بازی
در پخش زنده State of Play، استودیو جزئیات مبارزات Ghost of Yotei را نیز شرح داد. آتسو میتواند سلاحهای سرد خود را از بین کاتانا، نیزه، کوساریگاما، اوداچی یا حتی شمشیرهای دوگانه انتخاب کند. ساکر پانچ گفت که همه سلاحها به طور متمایز عمل میکنند و در برابر دشمنان خاص در نبرد مؤثر هستند. او همچنین به سلاحهای دوربرد مانند کمان و تفنگ و انواع سلاحهای پرتابی مانند بمب، کونای و پودر کورکننده دسترسی دارد تا در نبرد برتری داشته باشد.
این پخش زنده همچنین تأیید کرد که آتسو در سفرش با انبوهی از متحدان، از جمله یک گرگ مرموز که میتواند در رویاروییها به او کمک کند، همراه خواهد بود. و دقیقاً مانند بازی Red Dead Redemption 2، آتسو میتواند در هر کجای دنیای باز، اردوگاهی برپا کند تا استراحت کند، آشپزی کند، موسیقی پخش کند و با متحدان مختلفی که ارتقاءهایی را برای او فراهم میکنند، ارتباط برقرار کند.
ساکر پانچ همچنین حالتهای مختلفی را که در زمان عرضه در دسترس خواهند بود، شرح داد. حالت سیاه و سفید الهام گرفته از فیلمهای آکیرا کوروساوا بازمیگردد. این بازی همچنین با اضافه کردن دو حالت جدید که تجربه بصری و صوتی بازی را برای بازیکنان تغییر میدهد، به دو فیلمساز ژاپنی دیگر، تاکاشی میکه و شینیچیرو واتانابه، کارگردان سامورایی چامپلو، ادای احترام خواهد کرد. شبح یوتای قرار است در تاریخ ۲ اکتبر به طور انحصاری برای PS5 عرضه شود. این بازی در حال حاضر برای پیشسفارش در فروشگاه پلیاستیشن در دسترس است.