یوبی سافت در حال بررسی همکاری با غول بازی چینی Tencent است

یوبی سافت در حال بررسی خرید از غول بازی چینی Tencent است

طبق یک گزارش جدید، یوبی سافت در حال بررسی خرید از غول بازی چینی Tencent است. این ناشر مستقر در فرانسه در طول سال گذشته چندین بار با شکست مواجه شده است که به فروش ناامیدکننده بازی Star Wars Outlaws ختم شد.

طبق گزارش بلومبرگ، خانواده Guillemot، بنیانگذاران و سهامداران Ubisoft، در حال بررسی خرید از غول بازی چینی Tencent هستند. این خبر پس از یک سری ناامیدی از سوی ناشر منتشر شد، زیرا آخرین فیلم پرفروش AAA آنها، Star Wars Outlaws، نتوانست انتظارات فروش را برآورده کند. بر اساس این گزارش، “شرکت فناوری چین و Guillemot Brothers Ltd برای کمک به کشف راه هایی برای تثبیت Ubisoft و تقویت ارزش آن با مشاوران صحبت کرده اند.

یوبی سافت در حال بررسی خرید از غول بازی چینی Tencent است

Tencent ممکن است Ubisoft را از لغزش بیشتر نجات دهد

از زمانی که گزارش بلومبرگ منتشر شد، معاملات سهام یوبی سافت در یورونکست 33 درصد افزایش یافت که نشان دهنده بالاترین رشد آن از زمان عرضه اولیه سهام در سال 1998 است. قیمت سهام یوبی سافت اخیراً به پایین ترین سطح 11 سال اخیر سقوط کرد و به 9.19 یورو سقوط کرد، یعنی کاهش 89 درصدی ارزش سهام آن. این شرکت نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است و آخرین تلاش‌ هایش برای جلوگیری از تنزل کمک چندانی نکرده است. این خبر خوشایند برای برخی از سهامداران خواهد بود زیرا فراخوان هایی برای فروش شرکت خانوادگی و تغییر در رهبری انجام شده است. در پایان ماه سپتامبر، AJ Investments که کمتر از 1 درصد از سهام را در اختیار دارد، گفت که در حال ایجاد حمایت برای فروش این شرکت است و طبق گزارش ها حمایت 10 درصد از سهامداران را به دست آورده است.

یوبی سافت در حال بررسی خرید از غول بازی چینی Tencent است

یوبی سافت در چند سال گذشته به دلیل توقعات بالا و عملکرد ضعیف بازی‌ ها، با شکست‌ های بزرگ بسیاری مواجه شده است. زمانی که گیمرها نسبت به قیمت 70 دلاری Skull and Bones ابراز نگرانی کردند، مدیر عامل شرکت Yves Guillemot گفت که یوبی سافت بازی‌ های با کیفیت AAAA تولید می‌ کند، فقط برای اینکه اسپین‌ آف قبلی بازی Assassin’s Creed Rogue  در زمان راه‌ اندازی پرفروش شود. Star Wars Outlaws نیز انتظارات را برآورده نکرده است. همزمان با انتشار بازی Assassins Creed Shadows که جنجال‌ های زیادی را پیش از انتشار به همراه داشت. بسیاری نارضایتی خود را در مورد نمایش بازی از ژاپن ابراز کرده اند. یوبی سافت اخیراً از نمایش بازی Assassin’s Creed Shadows’ Tokyo Game Show 2024 خارج شد و بعداً تأیید کرد که این بازی تا سال 2025 به تعویق خواهد افتاد تا بهبود پیدا کند.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار حوزه گیم, گیمباتو را دنبال کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی