نگاهی به ضعیفترین بازی های Capcom

ضعیفترین بازی های Capcom

کپکام یکی از محبوب‌ ترین استودیوهای بازی سازی است که فرنچایزهای موفق بسیاری از جمله Street Fighter، Resident Evil، Mega Man و Devil May Cry را در خود جای داده است. علیرغم توسعه برخی از بهترین بازی‌ های تمام دوران Capcom برخی از آنها آنقدر بد بودند که کل اعتبار فرنچایز را از بین بردند. در اینجا پنج تا از ضعیفترین بازی بازی های کپکام در تمام دوران را برای شما لیست کرده ایم. با ما همراه باشید.

5. Dino Crisis 3

Dino Crisis 3

Dino Crisis 3 آنقدر بازی بدی است که فرنچایز را بدون ادامه به پایان رساند و 20 سال بعد از انتشار هنوز اصلاح نشده است. پس از بازی محبوب Dino Crisis 1 که می‌ توان آن را به Resident Evil با دایناسورها تشبیه کرد و Dino Crisis 2 با محوریت اکشن‌ تر، کپکام تصمیم گرفت موجودات ماقبل تاریخ را به فضا ببرد. Dino Crisis 3 در یک ایستگاه فضایی اتفاق می افتد و شما با دایناسورهایی که دایناسور نیستند مبارزه می کنید، بله این داستان این بازی اکشن است.

مانند قسمت های قبلی سری Dino Crisis، گیم پلی بازی حول محور مبارزه با دایناسورها یا خزندگان دیگر می چرخد، اما دشمنان این بازی دایناسورهای واقعی نیستند. آنها جهش هایی هستند که از DNA استخراج شده از گونه های مختلف دایناسور ایجاد شده اند. بازی در یک ایستگاه فضایی اتفاق می افتد. این سومین و آخرین بازی از سری Dino Crisis است.

4. Clock Tower 3

Clock Tower 3

در حالی که Clock Tower 3 امتیاز خیلی پایینی نزد منتقدان به دست نیاورد، با کسب امتیاز 69/100 در متاکریتیک، این یکی از بزرگترین شکست های تجاری بود که در مدتی از یک AAA دیده شد. Clock Tower 3 با وجود اینکه یک بازی ترسناک است که توسط همان شرکت ساخته شده بعد از سری Resident Evil ساخته شده است، اما همیشه یک سری خاص بوده است.

زمانی که در سال 2002 منتشر شد، کپکام تخمین زد که این بازی 450000 نسخه بفروشد. با این حال، تنها 79000 نسخه در سال اول خود به فروش رسید، یعنی فقط 17.5 درصد از فروش تخمینی. داستان بازی درباره آلیسا همیلتون 14 ساله است که در زمان سفر می کنند تا ارواح شیطانی را شکست دهند. آلیسا از زمان خود در لندن در سال 2003 به دهه های 1940 و 1960 سفر می کند تا این “موجودات” را شکست دهد و آرامش را برای روح های آشفته به ارمغان بیاورد.

3. Lost Planet 3

Lost Planet 3

Lost Planet 3 به عنوان پیش درآمد بازی اول عمل می کند و علیرغم اینکه توسط بسیاری به خاطر داستانش مورد تحسین قرار می گیرد، در نهایت با امتیاز متاکریتیک 58/100، با کمترین امتیاز در این سری بازی مواجه شد. بازی همچنین کمتر از انتظارات فروش بود که منجر به لغو این سری شد و به نظر می‌ رسد هیچ برنامه‌ ای برای راه‌ اندازی مجدد به این زودی وجود ندارد.

یک بازی ماجراجویی تیراندازی سوم شخص است که توسط Spark Unlimited توسعه یافته و توسط Capcom برای مایکروسافت ویندوز، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شده است.

2. Steel Battalion: Heavy Armor

Steel Battalion: Heavy Armor

Steel Battalion یک بازی بسیار منحصر به فرد بود که دارای یک کنترلر با 44 دکمه و پدال های سه پا بود. امروزه یکی از گران ترین کنترلرها برای خرید است. برای سومین ورودی سری، Steel Battalion: Heavy Armor، به جای اینکه بازیکنان را مجبور به خرید یک کنترلر گران قیمت کند، کپکام تصمیم گرفت از مزیت کینکت تازه منتشر شده برای استفاده از حرکت برای کنترل بازی استفاده کند.

از آنجایی که یک بازی کینکت است، می توانید حدس بزنید که چه اتفاقی افتاد. این بازی کامپیوتر به شدت توسط منتقدان مورد بررسی قرار گرفت و تنها امتیاز 38/100 را در متاکریتیک به دست آورد و به دلیل عدم توانایی کینکت در خواندن دقیق حرکات بازیکن، از نظر فروش شکست خورد و باعث شد تا بازی تا حد زیادی غیر قابل بازی باشد. مانند دیگر بازی‌ های موجود در این فهرست، Steel Battalion: Heavy Armor به این فرنچایز پایان داد و بازی دیگری بیش از یک دهه است که ساخته نشده است.

1. Umbrella Corps

Umbrella Corps

Umbrella Corps یک بازی تیراندازی اول شخص تاکتیکی است که بازیکنان را می بیند که در مکان های مختلف از دنیای Resident Evil به رقابت می پردازند و در عین حال از انبوهی از مردگان دوری می کنند.

بخش تک نفره، «آزمایش»، در سال‌ های 2012 و 2013 اتفاق می‌ افتد. این قسمت از یک عامل با نام رمز 3A-7 پیروی می‌ کند. او توسط مافوق ها به ماموریت هایی فرستاده می شود تا تجهیزات جدیدی مانند Zombie Jammer را آزمایش کند. پس از موفقیت آمیز بودن آزمایش، مافوق او با فرستادن او به ماموریت های خطرناک تر، سعی می کنند او را بکشند. این آزمایش با غلبه بر 3A-7 به پایان می رسد و از تمام ماموریت ها غلبه می کند و مافوق خود را می ترساند. این نه تنها بدترین بازی است که Capcom تا به حال منتشر کرده است، بلکه یکی از بدترین بازی های تاریخ است. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی