logo.gamebato

معرفی 10 بازی برتر کمپانی Disney

معرفی بهترین بازی های Disney

دیزنی یکی از شناخته شده ترین برندهای امروزی در جهان است که شخصیت هایی مانند میکی موس به بخش مهمی از فرهنگ آن تبدیل شده اند. در طول سال‌ ها، ده‌ ها بازی توسط دیزنی منتشر شده است که بسیاری از آنها بر روی شخصیت‌ ها، داستان‌ ها و فیلم‌ های کلاسیک متمرکز شده‌ اند. مانند بسیاری از بازی‌ های اقتباسی، عناوین متوسطی نیز وجود داشته است. این لیست فقط بر روی بازی‌ های دیزنی با مجوز رسمی متمرکز است. در اینجا 10 بهترین بازی دیزنی که نباید از دست بدهید را برای شما لیست کرده ایم. پس تا پایان این مقاله گیمباتو را همراهی کنید.

10. Disney’s Hercules

Disney’s Hercules

بازی همان داستان انیمیشن را دنبال می کند. هرکول، پسر زئوس، خدایی خود را از دست می دهد و باید ثابت کند که یک قهرمان واقعی است تا جاودانگی خود را به دست آورد و به زئوس و دیگر خدایان در کوه المپ بپیوندد. برای انجام این کار، هرکول باید چندین کار را پشت سر بگذارد و بسیاری از شروران را شکست دهد و در پایان با هادس، فرمانروای مردگان، که مسئول از دست دادن جاودانگی هرکول نیز هست، روبرو شود.

هرکول یک بازی پلتفرم محصول سال 1997 است که بر اساس فیلمی به همین نام در سال 1997 ساخته شده است.

9. The Lion King

The Lion King

شیر شاه یک بازی ضروری برای هر طرفدار دیزنی است. شیر شاه که در ابتدا در سال 1994 در SNES و سگا جنسیس/مگا درایو منتشر شد، یکی از وفادارترین اقتباس‌ های یک فیلم سینمایی است که پس‌ زمینه‌ ها و انیمیشن‌ هایی توسط همان تیم ارائه شده است. شیر شاه یک بازی پلتفرمی است که بر اساس انیمیشن دیزنی به همین نام در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است.

The Lion King یک بازی پلتفرم اسکرول جانبی است که در آن بازیکنان، شخصیت اصلی داستان، سیمبا، را از طریق وقایع فیلم کنترل می‌ کنند، و با پیشرفت بازی، از هر دو فرم کودک و بزرگسال عبور می‌ کنند. در نیمه اول بازی، بازیکنان سیمبا را به عنوان یک توله کنترل می کنند که در درجه اول با پریدن بر روی دشمنان، آنها را شکست می دهد. در نیمه دوم بازی، سیمبا بالغ می شود و به حرکات جنگی مختلف مانند خراشیدن و پرتاب ها دسترسی پیدا می کند.

8. Disney Dreamlight Valley

Disney Dreamlight Valley

Disney Dreamlight Valley جدیدترین بازی در این زمینه است که در سال 2023 منتشر شد. این بازی ترکیبی بین یک بازی شبیه سازی زندگی و یک بازی ماجراجویی توصیف می شود. Disney Dreamlight Valley شباهت‌های زیادی به سری Animal Crossing دارد و بازیکن دهکده خود را در جهانی می‌ سازد که پرشور از شخصیت‌ هایی از فرنچایزهای مختلف Disney و Pixar است. Disney Dreamlight Valley یک بازی ماجراجویی شبیه‌ سازی زندگی در سال ۲۰۲۳ است که توسط Gameloft Montreal توسعه یافته و توسط Gameloft منتشر شده است. 

بازی Disney Dreamlight Valley برای کامپیوتر شخصی از طریق Steam و Xbox Store، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X و Nintendo Switch در دسترس است. این بازی بر روی Xbox Game Pass هم برای کنسول و هم برای ویندوز قابل اجرا است.

7. DuckTales

DuckTales

DuckTales یکی از بهترین پلتفرمرهای NES است که کلمات Super Mario یا Mega Man را در نام خود ندارد. به طور تصادفی، این بازی توسط بسیاری از توسعه دهندگان کلیدی پشت Mega Man ساخته شده است که کیفیت آن را به خوبی نشان می دهد. با توجه به اینکه بازی بر اساس یک کارتون کودکانه است، بازی DuckTales برای گیمرهای جوان به اندازه کافی آسان است، زیرا این بازی خیلی سخت یا طولانی نیست، اما همچنین یک تجربه سرگرم کننده برای گیمرهای مسن تر است. DuckTales همچنین شاهد یک نسخه وفادار Game Boy بود که در سال بعد در سال 1990 منتشر شد، و همچنین دنباله آن در سال 1993، که با وجود اینکه SNES در آن زمان سه ساله بود، در NES و Game Boy نیز منتشر شد.

نسخه بازسازی شده بازی پلتفرمر DuckTales در سال 2013 منتشر شد که شامل صداپیشگی بازیگران سریال اصلی بود که در آن زمان هنوز زنده بودند. این نسخه برای رایانه‌های شخصی، PS3، Xbox 360 و Wii U منتشر شد. بازی اصلی سال 1990 به عنوان بخشی از مجموعه دیزنی منتشر شد که شامل Chip ‘n Dale Rescue Rangers, Chip ‘n Dale Rescue Rangers 2, DuckTales 2, Darkwing Duck و TaleSpin بود. 

6. Epic Mickey

Epic Mickey

Epic Mickey یک پلتفرم سه بعدی فراموش شده در Nintendo Wii با مکانیک منحصر به فرد و سرگرم کننده است که به متمایز کردن آن از سایر بازی های مشابه در آن زمان کمک کرد. در بازی، میکی موس از رنگ و تینر برای ایجاد یا حذف مناطقی از بازی و همچنین برای دوستی یا شکست دشمنان استفاده می کند. Epic Mickey در دوره ای ساخته شد که دیزنی به دنبال این بود که شخصیت را بیشتر به یک قهرمان تبدیل کند تا یک شخصیت شاد سرگرم کننده، با بازی های دیگری مانند Kingdom Hearts نیز به رسیدن به این هدف کمک کردند.

در این بازی اولین باری است که میکی موس و اسوالد خرگوش خوش شانس با هم دیده می شوند. این شخصیت در سال 1927 توسط والت دیزنی برای یونیورسال پیکچرز خلق شد و تا سال 2006 بود که دیزنی حقوق شخصیت‌ ها را به دست آورد، به این معنی که این دو می‌ توانستند کنار هم قرار گیرند. متأسفانه Epic Mickey هرگز به هیچ پلتفرم دیگری منتقل نشد اما، دنباله آن، Epic Mickey 2: The Power Of Two، برای PC، PS3، PS Vita، Xbox 360، Wii و Wii U عرضه شد.

5. Split/Second

Split/Second

ممکن است تعجب کنید که این بازی از کدام فرنچایز دیزنی است و حق دارید حدس بزنید که بخشی از هیچ کدام نیست. اما Split/Second توسط استودیوی Disney Interactive منتشر شد.

Split/Second یک بازی مسابقه ای است که در یک برنامه تلویزیونی واقعیت پخش می‌ شود، جایی که شما در مسیرهای مختلفی که مملو از رویدادهای تخریب‌ پذیر هستند برای ایجاد ویرانی و از بین بردن حریفان به رقابت می‌ پردازید. همانطور که مسابقه می دهید، می توانید رویدادهایی را در مسیر راه اندازی کنید که می توانند میانبرهای جدیدی برای پیشروی ایجاد کنند یا باعث شوند که وسایل نقلیه حریف شما منفجر شوند. این بازی بر روی پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد و یکی از کم ارزش ترین بازی های نسل هفتم است.

4. Disney’s Aladdin

Disney’s Aladdin

وقتی صحبت از اقتباس‌ های سینمایی به میان می‌ آید، بیشتر آنها جالب و جذاب نبودند، مخصوصاً در دهه‌ های 90 و 2000، اما علاالدین همه چیز را درست انجام داد. این بازی به خوبی داستان فیلم را دنبال می کند، در حالی که یک پلتفرمر قوی است که برای گیمرهای با تجربه به اندازه کافی سرگرم کننده است و همچنین برای طرفداران فیلم که ممکن است بازی نکنند به اندازه کافی در دسترس است. علاءالدین 1.8 میلیون نسخه فروخت و دومین بازی پرفروش کپکام در SNES پس از Street Fighter 2 شد.

Disney’s Aladdin یک بازی پلتفرم اسکرول جانبی است که در آن بازیکن شخصیت اصلی همنام را در چندین مرحله در سراسر شهر آگرابا کنترل می کند. در هر مرحله، علاءالدین دشمنان را با پریدن روی آنها یا منحرف کردن آنها با پرتاب سیب در حالی که از موانع خطرناک اجتناب می کند، شکست می دهد.

3. Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue

Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue

Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue یک بازی تیراندازی سوم شخص و پلتفرم سه بعدی است، چیزی که احتمالاً از دیزنی انتظار ندارید. بازی تا حد زیادی وقایع فیلم را دنبال می‌ کند، زمانی که Buzz Lightyear تلاش می‌ کند وودی را پس از دزدیده شدن توسط آل مک‌ ویگین نجات دهد. حتی امروزه، بازی Toy Story 2 فوق‌ العاده سرگرم‌ کننده است و آنچنان قدیمی نشده است.

دارندگان پلی استیشن هنوز هم می توانند به راحتی به بازی امروز دسترسی داشته باشند زیرا در سال 2011 به PS3 و PS Vita منتقل شد و اخیراً در سال 2022 برای PS4 و PS5 آورده شد و در کاتالوگ کلاسیک برای مشترکین PS Plus Premium گنجانده شده است.

2. Castle of Illusion Starring Mickey Mouse

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse

وقتی صحبت از بازی‌های پلتفرمینگ رترو از اوایل دهه 90 به میان می‌ آید، بلافاصله دو نام به ذهن می‌ رسد، Super Mario و Sonic the Hedgehog. اما، در سال 1990، دیزنی مسلماً یکی از بهترین بازی های پلتفرمینگ تمام دوران را منتشر کرد. Castle of Illusion که ابتدا در Sega Genesis/Mega Drive با پورت 8 بیتی در Master System و Game Gear منتشر شد، میکی ماوس را دنبال می‌ کند که سعی می‌ کند مینی موس را از دست جادوگری شیطانی به نام Mizrabel نجات دهد.

Castle of Illusion یک پلتفرمر با اسکرول جانبی است که در آن بازیکن کنترل میکی موس را در حالی که به داخل قلعه توهم می رود به دست می گیرد تا مینی ماوس را از دست جادوگری شیطانی به نام Mizrabel که می خواهد جوانی و زیبایی مینی را بدزدد، نجات دهد.

1. Kingdom Hearts 2

Kingdom Hearts 2

Kingdom Hearts مجموعه ای است که توسط Square Enix، توسعه دهندگان Final Fantasy ساخته شده است، اما در دنیای دیزنی اتفاق می افتد. بسیاری از شخصیت‌ های نمادین دیزنی ظاهر می‌ شوند، از جمله میکی موس، دانلد داک، گوفی، علاءالدین و جک اسپارو، و همچنین برخی از شخصیت‌ های فاینال فانتزی که هر از چند گاهی وارد صحنه می‌ شوند.

Kingdom Hearts 2 یک سال پس از اتفاقات بازی اول رخ می دهد و به طور گسترده ای به عنوان بهترین در این لیست شناخته می شود. عناصر RPG آن به اندازه‌ ای آسان هستند که بازیکنان جدیدتر بتوانند به راحتی با این سبک کنار بیایند، در حالی که بازیکنان با تجربه‌ تر را از خود دور نمی‌ کنند. قهرمان اصلی بازی، سورا، تبدیل به یک شخصیت محبوب بازی های ویدیویی شده است و حتی پس از سال ها درخواست از طرفداران برای اضافه شدن به سری Smash Bros، به عنوان یک مبارز قابل بازی در Super Smash Bros. Ultimate اضافه شد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی