logo.gamebato

همه اسپین‌ آف‌ های بازی Final Fantasy 7

همه اسپین‌ آف‌ های بازی Final Fantasy 7

Final Fantasy 7 یکی از نمادین‌ ترین بازی‌ های تمام دوران است و از زمان انتشار آن در سال 1997، طرفداران خواستار گسترش جهان بازی با داستان‌ ها و رویدادهای بیشتر بوده‌ اند. در طول سال‌ ها، Square Enix بازی‌ های اسپین‌ آف متعددی را منتشر کرده است، همچنین یک فیلم و انیمه نیز منتشر کرده است. اخیراً استودیو در حال بازسازی بازی اصلی با تقسیم آن به یک سری سه قسمتی است. قسمت بعدی، Final Fantasy 7 Rebirth، قرار است در 29 فوریه 2024 منتشر شود، بنابراین اکنون زمان مناسبی برای تماشای بسیاری از بازی های اسپین آف Final Fantasy 7 است. از آنجایی که این لیست بر روی بازی ها متمرکز خواهد بود، فیلم Advent Children و انیمه Last Order شامل نمی شوند.

Before Crisis (2004)

Before Crisis

یک بازی انحصاری ژاپنی بود که در سال 2004 منتشر شد و به عنوان پیش درآمدی برای داستان اصلی Final Fantasy 7 عمل کرد. در بازی Before Crisis، بازیکن نقش شخصیتی را بر عهده می‌گیرد که با AVALANCHE مبارزه می‌ کنند و نقش‌ های بازی اصلی را عوض می‌ کنند.

Before Crisis: Final Fantasy VII یک بازی نقش آفرینی اکشن است که توسط Square Enix توسعه یافته است. داستان شش سال قبل از وقایع Final Fantasy VII اتفاق می‌ افتد و بر ماجراهای ترک‌ ها، گروهی از عوامل مخفی که برای شرکت برق شینرا کار می‌ کنند، و مبارزه آن‌ ها علیه گروه شورشی AVALANCHE و کارفرمایان فاسدشان تمرکز دارد.

Dirge of Cerberus (2006)

Dirge of Cerberus

بازی اکشن Dirge of Cerberus به عنوان دنباله اول Final Fantasy 7 بود و وینسنت ولنتاین را سه سال پس از وقایع بازی اصلی دنبال کرد. وینسنت باید شاخه ای از Shrina به نام Deepground را که در تلاش برای احیای اسلحه Omega برای نابود کردن سیاره هستند، از بین ببرد. Dirge of Cerberus اولین تیرانداز این سری شد و از مکانیک های RPG سنتی نوبتی که این سری به آن معروف بود, دور شد.

Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و نقش آفرینی در سبک تیراندازی سوم شخص است که توسط Square Enix برای پلی استیشن 2 ساخته و منتشر شده است. داستان بازی سه سال پس از وقایع بازی اصلی می‌ گذرد و بر روی یکی از شخصیت‌ های قابل بازی، وینسنت ولنتاین تمرکز دارد. در داستان، وینسنت توسط Deepground، یک سازمان مرموز، هدف قرار می‌ گیرد که قصد دارد موجودی به نام امگا را با توانایی نابود کردن سیاره بیدار کند.

Crisis Core (2007)

Crisis Core

Crisis Core سومین بازی از سه گانه عناوینی بود که برای تکمیل نسخه Advent Children برای گسترش دنیای Final Fantasy 7 منتشر شد. این بازی به عنوان یک پیش درآمد برای بازی اصلی عمل می کند و بر Zack Fair و رویدادهای مربوط به سکانس فلاش بک Kalm از بازی اصلی تمرکز دارد. بسیاری از شخصیت های کلیدی Final Fantasy 7 از جمله Cloud، Aerith، Sephiroth، Hojo و اعضای مختلف ترک ها و Shinra ظاهر می شوند.

پس از انتشار Final Fantasy 7 Remake، یک ریمستر از Crisis Core منتشر شد تا داستان را به بازیکنان جدید منتقل کند، زیرا نسخه اصلی یک نسخه انحصاری PSP بود. این کار برای گسترش شخصیت زک انجام شد و به او اجازه داد تا با نقش برجسته تری در داستان اصلی ادغام شود.

G-Bike (2014)

G-Bike

G-Bike یک بازی مسابقه ای با عناصر نقش آفرینی بود که سکانس نمادینی را که Cloud و گروهش توسط Shinra در یک بزرگراه تعقیب می‌ شدند در حالی که از Midgar فرار می‌ کردند را به یک بازی کامل تبدیل کرد. با توجه به اینکه G-Bike اولین بازی جدیدی بود که از سری Final Fantasy 7 پس از Crisis Core منتشر شد، بسیاری از طرفداران را ناامید کرد و بازی در سال 2015 تعطیل شد.

بر اساس بازی نقش آفرینی Square Enix Final Fantasy VII، بازیکن کنترل قهرمان آن بازی یعنی Cloud Strife را بر عهده داشت. در حالی که بر روی موتورسیکلت سوار می شد، Cloud با کمک سایر شخصیت های Final Fantasy VII با سلاح های سرد و جادو با دشمنان مبارزه کرد. بازیکنان می‌توانند اسلحه‌ ها، لباس‌ ها و موتورسیکلت Cloud را تغییر دهند و حملات قدرتمندی را انجام دهند.

The First Soldier (2021)

The First Soldier

موفقیت بازی Final Fantasy 7 Remake باعث شد اسکوئر انیکس روی بسیاری از پروژه‌ های مربوط به این سری کار کند که حتی شامل همکاری با Apex Legends نیز می‌ شود. در مورد بازی‌ های بتل رویال، اسکوئر انیکس تصمیم گرفت یک بازی Final Fantasy 7 بتل رویال را 18 سال قبل از رویدادهای بازی اصلی منتشر کند. بازیکنان در یک شبیه سازی بقا کنترل یکی از اعضای SOLDIER را به دست گرفتند.

علیرغم محبوبیت ژانر بتل رویال، The First Soldier به دلیل فاصله گرفتن بیش از حد از آنچه Final Fantasy به آن شهرت دارد، هیچ گاه واقعاً محبوب نشد. این بازی کمتر از دو سال بعد در ژانویه 2023 تعطیل شد.

Ever Crisis (2022)

Ever Crisis

Final Fantasy 7: Ever Crisis به عنوان خلاصه ای کامل از داستان Final Fantasy 7 و همه بازی های اسپین آف آن است. این بازی وقایع Final Fantasy 7، Before Crisis، Dirge of Cerberus، Crisis Core و Advent Children را از طریق نسخه‌ های اپیزودیک بازگو می‌ کند. این یک مفهوم عالی توسط Square Enix است، زیرا بسیاری از عناوین آن مانند Before Crisis و Dirge of Cerberus دیگر قابل اجرا نیستند، به این معنی که Ever Crisis می‌ تواند به پر کردن بسیاری از شکاف‌ های این بازی کمک کند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی