این بازی شما در نقش موجودی مرموز به نام Wraith قرار میگیرید که با حرکت بر روی «هوورسورد» — ترکیبی از اسنوبرد، اسکیتبرد و هاوربرد — باید سرزمین خشک و خالی از آب را زنده بازسازی کند؛ با جمعآوری «Ocean Seeds» و بازگرداندن آب به بیابان، محیطی پر از موجودات دریایی و مسیرهای تازه برای اکتشاف پدید میآید. کنترل و حرکت در بازی بسیار روان و دلنشین است، با تاکید بر سُر خوردن، حرکات آکروباتیک و تجربهی احساسی که یادآور Journey و The Pathless است؛ اما نباید انتظار روایت متنی یا دیالوگ زیادی را داشت، چون داستان عمدتاً از طریق محیط و موسیقی منتقل میشود.
در Sword of the Sea شما در نقش موجودی مرموز به نام Wraith قرار میگیرید که توانایی اصلیاش حرکت بر روی هوورسورد است؛ وسیلهای شبیه ترکیبی از اسکیتبرد و هاوربرد که اجازه میدهد روی شنهای روان، امواج شنی و حتی سطوح سنگی با سرعت بالا و حرکات آکروباتیک حرکت کنید. شخصیت شما سبک و روحانی است، با توانایی احیای سرزمین مرده و آزاد کردن انرژیهای پنهان، و در عین حال باید موجودات دریایی باستانی و ارواح غولپیکر را از خواب بیدار کند. چالشهای اصلی بازی بیشتر در کنترل دقیق حرکات، حفظ ریتم سرعت و تعادل در مسیرهای پیچیده و همچنین مواجهه با موانع محیطی و دشمنانی چون Sentinels (نگهبانان فلزی عظیم) و ارواح تاریک است که تعادل سرزمین را بر هم زدهاند. محیطهای بازی متنوع و خیالانگیزند؛ از بیابانهای وسیع شنی و درههای سنگی گرفته تا ویرانههای باستانی غرقشده، باغهای متروک و اقیانوسهایی که با پیشروی شما دوباره جان میگیرند—همه در کنار موسیقی اتمسفریک و بصری شاعرانه که تجربهای شبیه رؤیا میسازد.
بازی Sword of the Sea توسط استودیوی مستقل Giant Squid (سازندهی Abzû و The Pathless) ساخته شده و روند توسعهی آن حدود ۴ تا ۵ سال طول کشیده است، بهطوریکه اولین بار در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و سرانجام در ۱۹ اوت ۲۰۲۵ برای PlayStation 5 و PC منتشر گردید؛ این بازی با الهام از سبک هنری و طراحی احساسی مشابه Journey ساخته شد و تیم سازنده زمان زیادی صرف پرداختن به گرافیک هنری، موسیقی و سیستم حرکت روان هوورسورد کرد تا تجربهای کوتاه، اما شاعرانه و منحصربهفرد خلق کند.
– پادکستی درباره تازه ها و اخبار گیمینگ، نقد و بررسی بازی ها، تکنولوژی های سخت افزاری و کنسول ها