داستان Overture قبل از شروع «Puppet Frenzy» جریان دارد. P با استفاده از Stargazer وارد گذشتهی شهر Krat میشود، وارد بخشهایی مانند باغوحش و نمایشگاه شده و باید از رازهای پنهان پیش از فاجعه پرده بردارد. P در طول ماجرا به «Legendary Stalker» یا Lea، دختری با ارتباط خاص با رویدادها، و نجات Romeo میپردازد. آلکمیاگران (Alchemists) در این DLC نقش منفی بزرگتری دارند.
در پایان، P و Gemini با استفاده از «جادوی پروانهای» به گذشته سفر میکنند تا تاریخ را تغییر دهند. با باس نهایی Arlecchino میجنگند و سپس P به حال بازمیگردد. فیلمپایانی تاریک نشان میدهد Gepetto با Romeo برخورد میکند و صحنههای زیادی از گذشته دوباره رقم میخورند؛ این پایان تا حدی با داستان اصلی همتلاقی دارد.
گیمپلی این DLC ترکیبی عالی از مبارزات Soulslike و هارور بقا است، با سلاحهای جدید، دشمنان خاص و درجههای سختی متنوع که تجربه را هم برای حرفهایها و هم تازهکاران مناسب کردهاند. داستان پیشدرآمدی جذاب دارد؛ با شخصیتهای جدید، تغییرات در خط زمانی و یک پایان تکاندهنده که ارتباطات عمیقی با روایت اصلی ایجاد میکند.
فضاسازی ترسناک بازی Lies of P: Overture + تنوع دشمنان در این DLC به جای عروسکهای مکانیکی، با انسانهای زامبیمانند و هیولاهای جهشیافته (مانند کانگوروهای غولپیکر، فیلهای دیوانه و گرگمانندها) روبرو میشوید که مبارزه با آنها شباهت زیادی به تجربه Resident Evil 4 دارد.
سلاحهای جدید هیجانانگیز
ابزارهایی مانند تیر و کمان («Royal Bow»)، پنجههای «Death’s Talons»، gunblade “Pale Knight” و دو Legion Arms جدید به گیمپلی اضافه شدهاند.
سیستم مبارزات ارتقاء یافته
قابلیتهایی مثل تماس با دشمن از راه دور با تیر و کمان، حالتهای جدید مبارزه (Battle Memories برای مبارزات مجدد و Death March بهصورت Boss Rush) و افکت وضعیتی Freeze در برخی دشمنان ایجاد شدهاند.
سطوح دشواری جدید و دسترسی بهتر
دو درجه جدید «Very Easy» و «Easy» اضافه شدهاند؛ color-blind mode نیز در دسترس است. بهعلاوه میتوانید این درجهها را حتی در بازی اصلی فعال کنید.
مبارزات چالشبرانگیز
باسهای جدید و قدرتمند با الگوهای قابل تحلیل و متعادل، تجربهای رضایتبخش و سخت ایجاد میکنند.
نکات مثبت
داستان و روایت
قصه در Krāt ظاهری زیبا و پیش از فاجعه “Puppet Frenzy” دارد و فرصتی برای کشف پاسخهای تازه درباره شخصیتهایی مثل Legendary Stalker و Markiona ارائه میدهد. لحظه پایانی DLC بسیار قوی توصیف شده، با طنینی احساسی و بازتابهایی که بهتر شما را با روایت اصلی پیوند میدهد.
گسترش گیم پلی
اضافه شدن سلاحهای جدید: پنجههای “Death’s Talons”، “Pale Knight” (شبیه gunblade)، تیر و کمان و دو Legion Arms کاربردی جدید همراه با قابلیتهای ویژه.
سیستم جدید Battle Memories، Death March و Boss Rush بهعنوان مدهایی برای تجربه دوباره مبارزات چالشی معرفی شدهاند.
درجه سختی «Very Easy» و یکی دیگر بهعلاوه حالت رنگکوری (colorblind) بهطور رایگان به بازی دوم اضافه شدهاند.
طراحی مراحل و بصری
محیطهایی مثل Krāt Zoo، فضاهایی با وحشت طبیعی (حیوانات جهشیافته، fairground خراب) و طراحی مرحلهای برجسته نقد شدهاند.
جلوههای بصری زنده، با ترکیب رنگ سرد و ناامید، از عناصر هنری برجسته دانسته شدهاند.
مبارزات و باسها
مبارزات با باسهای جدید مثل Markiona در کنار ماریونت و باسهای عظیم و متنوع، باعث شده تا احساس چالش و رضایتابی عمیق تجربه شود.
سرعت مناسب، تمرکز بر پرگداری دقیق و پاترنشناسی و اینکه علیرغم سخت بودن، ناعادلانگی نداشته باشند، از مزایای مهم مبارزات این بازی اکشن عنوان شدهاند.
تجربه قابل دسترستر
درجه سختی آسان، colorblind mode و مدهایی مانند Boss Rush در دسترس قرار گرفتهاند که هم برای حرفهایها مناسباند و هم برای تازهواردان جذابیت دارند.
نقاط ضعف
برخی بررسیها به استفاده دوباره از مناطق تکراری و بعضاً طراحی مراحل کلیشهای اشاره کردهاند؛ برای مثال بخشهای زندان و آزمایشگاه ممکن است کمتر به چشم بیاید .
برخی منتقدان معتقدند ساختار گیمپلی تغییری نکرده و تنها بخشهایی از آن تقویت شدهاند؛ نوآوری واقعی چندان فراوان نیست .
برای بازیکنانی که بازی اصلی را تمام کردهاند، Overture ممکن است شبیه تکرار تجربه باشد، اما تازهواردان دید تازهای خواهند داشت .