به نظر می رسد موفقیت آلن ویک 2 Remedy Entertainment را جسورتر کرده است و به آن ها اجازه می دهد روی پروژه های بسیاری از جمله دنباله ای برای Control، بازسازی های Max Payne و یک بازی تیراندازی چند نفره به نام FBC: Firebreak تمرکز کنند. گزارشی به سرمایه گذاران نشان می دهد که چگونه Alan Wake 2 سرانجام پس از جبران هزینه های توسعه و بازاریابی شروع به سودآوری برای شرکت کرده است.
این بازی پس از انتشار در سال 2023 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و برنده بهترین کارگردانی بازی، بهترین روایت و بهترین کارگردانی هنری در جوایز بازی آن سال شد. و طرفداران قدیمی عناوین اصلی Max Payne می دانند که این بازی ها با فناوری مدرن چقدر می توانند از نظر بصری خیره کننده باشند.
Max Payne اولین بار در سال 2001 منتشر شد و عنوانی بود که Remedy را روی نقشه قرار داد و سم لیک، نویسنده این بازی و مدل چهره برای سرآمد اصلی آن، نامی آشنا در صنعت ساخت. این بازی یک روایت اکشن سخت بر اساس آزمایش ها و مصیبت های قهرمان اصلی بدشانس خود داشت. این مجموعه با الهام گرفتن از فیلم هایی مانند ماتریکس و آثار جان وو برای صحنه های آهسته اش، دارای بازی هیجان انگیز بود.
آخرین ورودی این سری، مکس پین 3 در سال 2012، نه توسط سم لیک نوشته شده بود و نه در داخل Remedy ساخته شد، بلکه توسط Grand Theft Auto و Rockstar Games Red Dead Redemption ساخته شد. علیرغم تغییر در تیم خلاق، بازی نهایی تا اینجای کار با استقبال خوبی مواجه شد و مهر تایید بسیاری از طرفداران سرسخت داده شد. یک دهه بعد، طرفداران مشتاق بازگشت مکس به کانون توجه بودند و بسیاری دو عنوان اصلی Remedy را اصلاح کردند تا هم گیم پلی و هم وفاداری را بهبود بخشند.
دنبالهای برای Control برای گسترش قابل توجهی در فینال باز Alan Wake 2 بسیار منطقی است، اما طرفداران باید به FBC: Firebreak نیز توجه کنند که تایید شده است که در Remedy Connected Universe وجود دارد. این اعلان های جدید و همچنین اقتباس های سینمایی در راه آناپورنا پیکچرز، احتمالاً به این معناست که Remedy به زودی نه تنها به یک عضو محترم هنری در صنعت، بلکه به یک عضو مالی نیز تبدیل خواهد شد.
Alan Wake 2 یک بازی ترسناک بقا در سال ۲۰۲۳ است که توسط Remedy Entertainment توسعه یافته و توسط Epic Games Publishing منتشر شده است. دنباله ی آلن ویک (2010)، داستان رمان نویس پرفروش آلن ویک را دنبال می کند که به مدت 13 سال در یک بعد جایگزین گرفتار شده است، در حالی که تلاش می کند با نوشتن داستانی ترسناک شامل یک مامور ویژه FBI به نام ساگا اندرسون، فرار کند.
در مقایسه با Alan Wake اصلی که یک بازی اکشن ماجراجویی با مضامین ترسناک است، Alan Wake 2 یک بازی ترسناک بقا است، اگرچه هنوز از منظر سوم شخص بازی می شود. بازیکنان به عنوان آلن ویک یا ساگا اندرسون در دو داستان تک نفره مجزا بازی می کنند، که می توان آن ها را به هر ترتیبی که بازیکن انتخاب کرد، بازی کرد، اگرچه سکانس های آغازین و پایانی بازی خطی هستند.
Alan Wake 2 دارای عناصر کارآگاهی است: هنگام بازی به عنوان Saga، بازیکنان می توانند به فضای خالی از دشمن به نام “Mind Place” دسترسی داشته باشند. مکان ذهن که توسط Remedy به عنوان یک “منوی سه بعدی” توصیف شده است، نمایشی بصری از افکار ساگا است. در Mind Place، بازیکنان یک تخته پین را مدیریت می کنند که در آن می توانند سرنخ ها را به هم متصل کنند تا رمز و راز اصلی را کنار هم بگذارند، و همچنین شخصیت های نمایه را برای جمع آوری سرنخها. به عنوان آلن، بازیکنان به «اتاق نویسنده» دسترسی دارند، جایی که می توانند طرح کلی رمانی را که او می نویسد، ببینند.