بررسی بازی Astro Bot: قابل ستایش ترین بازی 2024

بررسی بازی Astro Bot: قابل ستایش ترین بازی 2024

Astro Bot را نباید از دست داد. نه تنها در ژانر پلتفرمینگ خود متمایز است، بلکه Astro Bot به عنوان نمونه ای درخشان از انواع بازی هایی است که پلی استیشن باید به دنبال تمرکز بیشتر بر روی انتشار آنها باشد.

در ساده‌ ترین شکل، Astro Bot یک بسط طبیعی از همه چیزهایی است که در Playroom Astro دیده می‌ شود که بازی است که همزمان با PlayStation 5 راه‌ اندازی شده است. ساختار سطح Astro Bot شبیه Playroom است و تمرکز آن بر روی PlayStation است. سخت افزار و تاریخچه در سراسر جهان های رنگارنگ متعدد آن، تماس های متعددی به نمادهای معروف پلی استیشن (Kratos از God of War، Nathan Drake از Uncharted و غیره) در کنار بسیاری دیگر وجود دارد که فقط هاردکورترین طرفداران ممکن است آن ها را بشناسند.

Astro Bot

چیزی که در این زمینه به شما کمک می کند این است که گیم پلی هرگز به عنوان نقطه کانونی Astro Bot متوقف نمی شود. در طول بیش از 50 مرحله بازی، Astro Bot مجموعه ای از توانایی های مختلف و محیط های منحصر به فرد را در اختیار بازیکنان قرار می دهد تا بپرند، ضربه بزنند، و راه خود را پیدا کنند. در سراسر این سطوح متنوع، یک رویکرد استاندارد “collectathon” اتخاذ شده است که بازیکنان را با ذخیره ربات‌ های مختلف و کشف قطعات پازل موظف می‌ کند. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که به دنیای مرکز خود بازگردید و زمینه های جدیدی را باز کنید که می تواند تجربه را به روش های مختلف افزایش دهد. شاید کمی راه‌ اندازی ساده باشد، اما با این وجود بسیار عالی عمل می‌ کند.

Astro Bot

با این حال، جایی که Astro Bot در بهترین حالت خود قرار دارد، زمانی است که گیم پلی عالی خود را مستقیماً با این تماس های پلی استیشن ترکیب می کند. تعداد انگشت شماری از سطوح در Astro Bot وجود دارد که به شدت به فرنچایزهای منتخب پلی استیشن متکی هستند و مکانیک هایی را معرفی می کنند که در آن ویژگی ها یافت می شوند. 

Astro Bot یک بازی پلتفرم ۲۰۲۴ است که توسط Team Asobi توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment برای پلی استیشن 5 منتشر شده است. این بازی دنباله‌ ای بر Astro’s Playroom (2020) است و سومین بازی از سری Astro Bot است. این بازی در جشن 30 سالگی پلی استیشن منتشر شد و مورد تحسین جهانی منتقدان قرار گرفت.

Astro Bot

مانند Playroom Astro، Astro Bot نیز به نظر می‌ رسد تمرکز عمده‌ ای روی کنترلر DualSense و توانایی آن دارد. این فقط شامل استفاده منحصر به‌ فرد از بازخورد لمسی یا محرک‌ های تطبیقی ​​نمی‌ شود، زیرا تیم Asobi از DualSense به گونه‌ای استفاده می‌ کند که استودیوهای دیگر تا به حال با بازی‌ های خود تلاش کنند. 

کسانی که به دنبال آزمایش مهارت پلتفرمینگ خود در Astro Bot هستند، احتمالاً متوجه خواهند شد که بازی آنقدرها که می خواهند چالش برانگیز نیست. در حالی که سطوح دشواری بعداً در Astro Bot وجود دارد، اما در مقایسه با مراحلی که ما در دیگر عناوین پلتفرمینگ با آن مواجه شده‌ ایم کمرنگ می‌ شوند. با این حال، این به هیچ وجه چیز بدی نیست زیرا Astro Bot را یک عنوان در دسترس برای بازیکنان در تمام سنین نگه می‌ دارد. و در زمانی که پلی استیشن شاید کمی بیش از حد بر روی عناوین Mature تمرکز کرده است که پیشنهادات خود را از استودیوهای شخص اول خود تکمیل می کند، بازی ای که بیشتر مخاطبان جوان تر را هدف قرار می دهد، به ویژه تازه است.

Astro Bot

اگر یک نگرانی در مورد Astro Bot وجود داشته باشد، آن کمتر مربوط به خود بازی است. بدیهی است که شخصیت Astro می‌ تواند بدون اتکا به برند پلی‌ استیشن همانطور که در Astro Bot: Rescue Mission دیده می‌ شود، به اندازه کافی رشد کند. با این حال، اگر قرار است Astro یکی دیگر از ستون‌ های اصلی پلی‌ استیشن در سال‌ های آینده باشد، من معتقدم که باید به نحوی از آنچه در Astro Bot دیده می‌شود، تکامل یابد.

Astro Bot یک پلتفرمر سه بعدی است که در آن بازیکن با استفاده از کنترلر DualSense، شخصیت عنوان، یک ربات کوچک به نام Astro Bot را کنترل می کند. مجموعه حرکتی هسته Astro با ورودی های قبلی یکسان است و توانایی او برای پریدن، شناور کردن، پانچ و اسپین-اتک را حفظ می کند. توانایی شنا در زیر آب نیز از Astro Bot Rescue Mission باز می گردد که در اتاق بازی Astro وجود نداشت.

Astro Bot

این تنها یکی از بهترین بازی های سال 2024 نیست، بلکه یکی از بهترین پلتفرمرهایی است که در دهه گذشته بازی کرده ایم. کسانی که وابستگی طولانی به پلی استیشن دارند یا فقط یک عشق ساده به بازی های این سبک دارند، نمی توانند به سادگی از کنار Astro Bot عبور کند.

این بازی دارای 90 سطح است که در شش کهکشان و 60 سیاره تقسیم شده است. هر یک از سطوح تحت سه تنظیمات دشواری مختلف قرار می گیرند: آسان، عادی و سخت. سطوح داستانی اصلی در درجه اول تحت دشواری‌ های آسان و معمولی قرار می‌ گیرند، در حالی که مراحل چالشی اختیاری عمدتاً تحت سختی زیاد قرار می‌ گیرند. هر سطح همچنین دارای یک نشانگر دشواری است که قبل از ورود به سطح برجسته می شود. گفته می شود که مراحل بازی و پیچیده پس از انتشار بازی در قالب محتوای قابل دانلود پس از عرضه تا پایان سال 2024 فرا می رسد. برای دانلود بازی های مختلف با بهترین کیفیت و به صورت نیم بها به سایت گیمباتو مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی