logo.gamebato

بررسی بازی Starfield : یک ماجراجویی فضایی

مروری بر بازی Starfield

اگر بازی های Bethesda را انجام داده اید، باید داستان را از قبل بدانید. شما در میانه ناکجاآباد شروع می کنید و تصادفا، خود را در میانه یک رویداد, در حال تغییر جهان می بینید. بازی با کشف یک مصنوع جدید عجیب و غریب با ویژگی های فیزیکی مرموز شروع می شود که چشم اندازهای عجیبی به شما می دهد. سپس توسط سازمانی به نام Constellation که به کاوش در ناشناخته ها اختصاص دارد، استخدام می شوید. پس می توانید انتخاب کنید که از خط ماموریت اصلی پیروی کنید یا یکی از ماموریت های جانبی متعدد را تکمیل کنید.

Starfield یک بازی اکشن نقش آفرینی است که در سال ۲۰۲۳ توسط استودیو بازی سازی Bethesda توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. در بازی، شخصیت بازیکن به گروهی از کاوشگران فضایی ملحق می شود که باید برای به دست آوردن مصنوعات مرموز به گوشه های مختلف کهکشان سفر کنند. این بازی دارای یک جهان باز به شکل منطقه ای در کهکشان راه شیری است که شامل هر دو سیستم سیاره ای خیالی و غیر تخیلی است.

مروری بر بازی Starfield

ماموریت ها

بازی‌های Bethesda دارای برخی از بهترین ماموریت های جانبی هستند و Starfield نیز تفاوتی ندارد. در یک لحظه می‌ توانید به مخوف‌ ترین ناوگان دزدان دریایی در کهکشان نفوذ کنید، لحظه‌ ای دیگر می‌ توانید به فکر آزادسازی یک هوش مصنوعی باشید که حس انسان را به دست آورده است.

استارفیلد در محیطی با مضمون فضا اتفاق می‌ افتد و اولین مالکیت معنوی جدید است که توسط بتسدا در 25 سال گذشته توسعه یافته است. کارگردان تاد هاوارد این فیلم را «اسکایریم در فضا» توصیف کرد. مانند بازی‌ های قبلی Bethesda، این موتور از Creation Engine بهره می‌ برد، اگرچه به شدت برای سازگاری با سیستم تولید رویه‌ ای بازی تغییر یافته بود. توسعه فعال بازی پس از انتشار Fallout 4 در سال 2015 آغاز شد.

استارفیلد که در سال 2018 اعلام شد، چندین بار به تعویق افتاد. این بازی در تاریخ 6 سپتامبر 2023 برای ویندوز و Xbox Series X/S منتشر شد. به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، با تحسین خاص برای جهان باز، تنظیمات، مبارزات و موسیقی متن آن همراه شد.

اکتشافات

از قضا، برای یک بازی که تماماً در مورد کاوش در مرز است، اکتشاف بسیار کمی وجود دارد که انجام دهید. مطمئناً، مکان‌ هایی وجود دارند که می‌ توانید هنگام فرود در یک مکان از آنها بازدید کنید، اما این مکان‌ ها تقریباً از همان الگو گرفته شده‌ اند. بیشتر اوقات، شما فقط از کشتی خود برای پرش از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کنید. با بازی‌ های قدیمی Bethesda، مکانی برای سفر به شما داده شد و همانطور که به آن مکان می‌ رسید، می‌ توانید هر چیزی از NPC جدید، ماموریت‌ ها، مکان‌ ها و موارد دیگر پیدا کنید. این فضا به آن بازی ها حس کاوش و شگفتی داد.

مروری بر بازی Starfield

در حالی که ماموریت های بازی تنظیمات سرگرم کننده ای را ارائه می دهند، خود ماموریت ها بسیار ساده هستند. معمولاً به رفتن به یک مکان خلاصه می شود – کشتن، متقاعد کردن یا سرقت – و بازگشت برای تکمیل ماموریت. حتی با یک سفینه فضایی، شما در مکان های تعیین شده فرود می آیید. بنابراین مأموریت‌ ها حتی خطی‌ تر از حد معمول هستند. گزینه فرود در مکان های مختلف ساختار ماموریت را کمی بیشتر باز می کرد. 

در بازی Starfield بازیکن می تواند در هر زمانی بین دیدگاه اول شخص و سوم شخص جابجا شود. این بازی دارای یک جهان باز به شکل منطقه ای در کهکشان راه شیری است که شامل هر دو سیستم سیاره ای خیالی و غیر تخیلی است. بازیکن قادر است بر روی بیش از 1000 سیاره و تعداد نامشخصی قمر و ایستگاه فضایی فرود بیاید. اکثر مناظر درون بازی بسته به ستاره سیستم و اتمسفر آن، و همچنین مکان‌ های مورد علاقه هنگام نزدیک شدن بازیکن به یک سیاره، با محتوای اصلاح‌ شده و دست‌ سازی شده در اطراف آن‌ ها، به صورت رویه‌ ای تولید می‌ شوند.

مروری بر بازی Starfield

بزرگترین شهر در بازی، نیو آتلانتیس، بزرگترین شهر خیالی است که بتسدا توسعه داده است. هنگامی که بازیکن در دنیای بازی کاوش می کند، با شخصیت های غیرقابل بازی (NPC) مختلفی روبرو می شود که برخی از آنها می توانند به خدمه بازیکن بپیوندند. چنین NPCهایی ممکن است به بازیکن در مبارزه کمک کنند، آیتم‌ ها را حمل کنند، در طول رویارویی با NPC‌ های دیگر از طرف بازیکن صحبت کنند، و در مورد انتخاب‌ هایی که بازیکن انجام می‌ دهد نظر دهند. بازیکن می تواند اعضای خدمه را در هر یک از پست های ساخته شده خود مستقر کند. هر شخصیت همراه دارای مهارت ها و توانایی های منحصر به فرد خود است.

مروری بر بازی Starfield

در شروع بازی، بازیکن می تواند شخصیت خود را شخصی سازی کند، یک قهرمان خاموش. این شامل انتخاب نوع بدن، ظاهر، ویژگی های صورت، پس زمینه و ویژگی های آنها می شود. انتخاب پس‌ زمینه شخصیت بازیکن، سه مهارت شروع را باز می‌کند. همانطور که بازیکن پیشرفت می کند، ویژگی های اضافی را باز می کند که می تواند به آنها کمک کند یا مانع شود. به عنوان مثال، ویژگی Introvert به بازیکن در هنگام سفر به تنهایی استقامت بیشتری می دهد، اما در هنگام سفر با یک همراه، استقامت آنها را کاهش می دهد. صفات از طریق ماموریت ها یا اقدامات خاص قابل حذف هستند.همانطور که بازیکن پیشرفت می کند، تجربه و سطح بالا را به دست می آورد و به آنها اجازه می دهد تا توانایی های موجود در پنج درخت مهارت متمایز را باز کنند: فیزیکی، اجتماعی، رزمی، علمی و فنی. هر مهارت را می توان با تکمیل چالش های مرتبط رتبه بندی کرد.

مروری بر بازی Starfield

در این بازی جهان باز از انواع سلاح های گرم، مواد منفجره و سلاح های غوغا می توان برای شکست دادن دشمنان استفاده کرد. اکثر سلاح ها از طریق ضمیمه ها قابل تنظیم هستند. تجهیز یک دید تلسکوپی دقت سلاح را افزایش می دهد در حالی که تجهیز یک سرکوبگر می تواند یک سبک بازی مخفیانه را ایجاد کند. بازیکن علاوه بر این می‌ تواند جت‌ پک‌ های مختلفی را (به نام «بسته‌های تقویتی») تجهیز کند که به بازیکن در نبرد و عبور از محیط‌های صعب العبور یا چالش‌ برانگیز کمک می‌ کنند. هنگامی که بر روی یک جرم آسمانی فرود می آید، نیروی گرانشی که بر بازیکن وارد می شود بسته به جرم بدن متفاوت است. این می تواند بر جنگ تأثیر بگذارد.

مروری بر بازی Starfield

قبل از فرود، بازیکن می تواند سیارات و سیارک ها را برای مشاهده منابع طبیعی آنها، مانند آهن یا لیتیوم، اسکن کند. این ها باید استخراج یا برداشت شوند تا بسیاری از دستور العمل های صنایع دستی برآورده شوند. پست‌ هایی می‌ تواند توسط بازیکن ایجاد شود، که می‌ توانند به عنوان خانه عمل کنند یا عملیات استخراج منابع را تسهیل کنند. بازیکن می‌ تواند آزمایشگاه‌ هایی را در پست‌ های خود نصب کند تا در مورد موارد قابل دستیابی و ارتقاء تحقیق کند، که به پنج دسته طبقه‌ بندی می‌شوند: داروشناسی، غذا و نوشیدنی، توسعه پاسگاه، تجهیزات، و سلاح. پاسگاه ها را می توان در منظر اول شخص یا ایزومتریک ساخت.

مروری بر بازی Starfield

بازیکن می تواند سفینه های فضایی بسازد، بخرد یا فرماندهی کند. در فضاپیماهای مختلف واقع در سیارات، بازیکن می‌ تواند قطعات و سفینه‌ های فضایی را بخرد و بفروشد یا خودش را تعمیر کند. این بازی دارای یک سیستم سفارشی سازی کشتی مدولار است که به بازیکن اجازه می دهد اجزای مرکزی کشتی، امکانات، اتاق ها، رنگ، تزئینات و سلاح های خود را تغییر دهد. سفینه‌ های فضایی بزرگ‌ تر ممکن است ظرفیت ذخیره‌ سازی و فضای زندگی بیشتری داشته باشند، اما حداکثر سرعت کمتر و حداکثر برد کوتاه‌ تری دارند. سلاح ها باید برای دفاع از سفینه فضایی بازیکن در طول نبرد کشتی مجهز باشند. در طول مبارزه، بازیکن می تواند کشتی ها را غارت کند، فرماندهی کند و نابود کند، و همچنین با سرنشینان آنها صحبت کند، تجارت کند و آنها را بکشد.

اگر علاقمند به این سبک از بازی های کامپیوتری هستید فقط کافیست نرم افزار گیمباتو را بر روی سیستم خود نصب کنید تا آن را برای شما به صورت خودکار، دانلود، نصب و کرک کند. امیدواریم از این بازی نهایت لذت را ببرید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گیمباتو در شبکه های اجتماعی