در Projection: First Light بازیکن دو شی را کنترل می کند: قهرمان داستان، یک دختر عروسکی سایه کوچک به نام گرتا، و یک توپ فیزیکی از نور. با استفاده از توپ نور، بازیکن میتواند سایههایی را که جامد میشوند و به گرتا اجازه میدهند روی آن راه برود دستکاری کند. طول و زاویه سایه ها به موقعیت توپ نور بستگی دارد. بازی از هیچ دیالوگی برای توضیح داستان استفاده نمی کند، در عوض از اقدامات شخصیت ها و نشانه های بصری استفاده می کند. بازیکن چهار دوره زمانی مختلف، اندونزی، چین، ترکیه، یونان و انگلستان قرن نوزدهم را بررسی می کند که هر کدام سبک منحصر به فرد خود را دارند.
هر شخصیت مانند بقیه محیط یک عروسک سایه ای است. شخصیتها و پیشزمینه سیاه هستند در حالی که پسزمینه به رنگ قهوهای است، که سبک سنتی بوم بازی سایه (یا نمایش سایه بازی) را تکرار میکند. مایکل چو، توسعهدهنده اصلی، توضیح داد که الهامبخش او از بازی با سایههای روی دیوار در کودکی بوده است، و متوجه شد که راههای زیادی برای استفاده از سایهها در توسعه بازی وجود دارد. پس از تصمیم گیری در مورد سبک عروسک های سایه، آنها با بازدید از عروسک گردان ریچارد برادشاو، در مورد آن تحقیق کردند، که آنها از کارگاه خود بازدید کردند و نمایشی از ایجاد یک عروسک سایه به عنوان مرجع هنرمند یوشا نوسجیروان به آنها ارائه کردند. نوسجیروان همچنین از طریق والدینش بینشی برای عروسک های سایه اندونزیایی به دست آورد.
Projection: First Light یک بازی کامپیوتری پلتفرمر و پازل دو بعدی است که توسط استودیو Shadowplay، سازنده مستقل استرالیایی توسعه یافته و توسط Blowfish Studios منتشر شده است. نمونه اولیه بازی در Global Game Jam 2016 ایجاد شد. سپس توسعه دهندگان با یک استودیوی مستقل استرالیایی SweatyChair همکاری کردند تا بازی را به طور کامل بسازند. اولین بار در سال 2019 در iOS به عنوان یک بازی انحصاری Apple Arcade و بعداً برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شد. نسخه ی پایانی منتشر شده از این بازی که به صورت قابل حمل و بدون نیاز به نصب است را می توانید با بالاترین سرعت ممکن همین حالا از سرور های قدرتمند وبسایت گیمباتو دانلود کنید و سپس به آسانی به اجرا و تجربه ی آن بپردازید.